Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت خبرنی، "شکستن انگشتان" یکی از عادت‌های بدی است که بسیاری از مردم به عنوان تلاشی برای از بین بردن استرس و اضطراب انجام می‌دهند، اما آنچه بسیاری نمی‌دانند تأثیرات منفی این عادت بر سلامتی است.

دکتر شریف حسین یک متخصص قلب، عروق و کاتتر، درباره خطرات شکستن انگشتان می‌گوید: این عادت نادرست در طولانی مدت به رباط‌ها و تاندون‌ها آسیب می‌زند و منجر به قرمزی و تورم انگشتان و آرتروز و زبری دست می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 چرا برخی از افراد این عادت را دنبال می‌کنند؟ 

برخی از افراد دوست دارند صدای شکسته شدن بند انگشت خود را بشنوند.

برخی از افراد بر این باورند که ترکاندن انگشتان آن‌ها فضای بیشتری را در مفصل آزاد می‌کند، تنش را برطرف کرده و حرکت را افزایش می‌دهد.

نکاتی برای جلوگیری از این کار:

- فکر کنید با این کار انگشتان شما شکسته می‌شوند.

- روش دیگری برای از بین بردن استرس مانند تنفس عمیق، ورزش یا مدیتیشن پیدا کنید.

- دستان خود را با ادوات فشار دهنده دیگر مانند فشار دادن توپ استرس پر کنید.

- نوار لاستیکی را روی مچ دست خود ببندید و وقتی می‌خواهید به فکرشکستن انگشتان خود باشید، آن را شل کنید.

- هنگامی که انگشت شما کج شده یا شروع به تورم می‌کند به پزشک مراجعه کنید، این احتمالاً به دلیل یک بیماری زمینه‌ای است و باید توسط پزشک ارزیابی شود.

بیشتر بخوانید

دلیل صدا‌های رازآلود بدن چیست؟ درد آرتروز انگشتان خود را چگونه کم کنیم؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شکستن انگشتان آرتروز درد مفاصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارلتو یک جام تا بلعیدن رکورد زیدان

«آنچلوتی در یک قدمی شکستن رکورد زیدان»، این گزارش امروز (جمعه) نشریه آس اسپانیا درباره آمار سرمربی ایتالیایی با باشگاه رئال مادرید است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ آنچلوتی با چهار عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، موفق‌ترین سرمربی تاریخ این مسابقات محسوب می‌شود.آنچلوتی پیش از این به رکورد زیدان با 11 جام قهرمانی به عنوان سرمربی رئال مادرید رسیده بود.

سرمربی ایتالیایی در این فصل در یک قدمی قهرمانی لالیگا قرار دارد و لیگ قهرمانان اروپا هم در نیمه نهایی حضور دارد.

نشریه آس می نویسد که آنچلوتی برای شکستن رکورد میگل مونز سرمربی افسانه ای رئال با 14 قهرمانی به عنوان پرافتخارترین مربی تاریخ باشگاه مادریدی است.

بر اساس گزارش رسانه مادریدی، آنچلوتی با قهرمانی در لالیگا از رکورد زیدان عبور می کند و با قهرمانی در لیگ قهرمانان عدد جام هایش را به عدد 13 می رساند تا تنها یک قهرمانی به شکستن رکورد پرافتخاترین مربی تاریخ باشگاه رئال نیاز داشته باشد.

دیگر خبرها

  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • یک آزمایش جالب زیر آب : شکستن تخم شترمرغ کف دریا (فیلم)
  • شکستن هردو دست گلر پرسپولیس با شوت حسن!
  • ببینید | لحظه شکستن رکورد سنگین‌ترین مشت جهان
  • غیبت ۱۳۷ کنکوری در مناطق سیل‌زده شهرستان زیرکوه/ علاوه بر فرصت مجدد آیا سهمیه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود؟ +فیلم
  • کارلتو یک جام تا بلعیدن رکورد زیدان
  • خزعلی: دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا