Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از کشورهایی که در هفته‌های اخیر با بیشترین موج کووید۱۹ روبه‌رو شده‌اند، در بالاترین میزان واکسیناسیون در جهان قرار دارند. سازمان جهانی بهداشت در هشدارهای متعدد تاکید کرده است، با توجه به شیوع سویه دلتا، عمل به محدودیت‌ها لازمه کنترل بیماری کروناست . اما در حالیکه انگلیس با موج جدید ابتلا به کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، شب گذشته فینال رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ بدون اعمال هیچ محدودیتی در این کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ که به دلیل پاندمی کرونا با یک سال تعویق مواجه شد، هم اکنون در ۱۱ کشور اروپا در حال برگزاری است و ۹ شهر میزبان این تورنمنت برای شهروندان سایر کشورها به منظور حضور در ورزشگاه‌ها، معافیت قرنطینه صادر کرده‌اند.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس از ابتدای ماه جاری

* هشدار دانشمندان به برگزاری جشن‌های یورو ۲۰۲۰

صدها هزار هوادار از سراسر انگلیس و فراتر از آن برای تماشای مسابقات در ورزشگاه ومبلی لندن برای تماشای فینال مسابقات یورو ۲۰۲۰ آمدند و این تنها بخشی از تجمع مردم برای تماشای مسابقه بوده است؛ بسیاری از تجمع‌های دیگری در مکان‌های مختلف با تعداد گسترده برای تماشای بازی دیشب صورت گرفته که می‌تواند سلامت مردم را بیش از زمان دیگری تهدید کند. دانشمندان هشدار داده‌اند که جشن‌های یورو ۲۰۲۰ همه گیری در انگلیس را افزایش می‌دهد؛ تقریباً ۲ هزار مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در اسکاتلند با یورو ۲۰۲۰ مرتبط بوده است.

دانشمندان هشدار داده‌اند که جشن‌های یورو ۲۰۲۰ همه گیری در انگلیس را افزایش می‌دهد.

بهداشت عمومی اسکاتلند گفته که دو سوم از ۱،۹۹۱ عفونت در افرادی که برای بازی تیم ملی با انگلیس در ۱۸ ژوئن به لندن سفر کرده‌اند ، شناسایی شده است.در همین حال پل هانتر، استاد پزشکی در دانشگاه «East Anglia» گفت که تقریباً ۱۰ روز پس از اولین مسابقه هر کشور در یورو ۲۰۲۰، تعداد موارد در انگلیس، اسکاتلند و ولز افزایش آشکاری دارد.

پل هانتر پیش از این گفته بود، کاملاً واضح بود که در هر سه کشور مادر هفته به هفته نرخ افزایش تعداد در حال کند شدن است و به نظر می رسد که ممکن است شاهد صعود دوباره شمار مبتلایان باشیم؛ براساس آمار در انگلیس، موارد برای هفته منتهی به ۲۰ ژوئن ۳۲ درصد افزایش یافته و تا ۲ جولای ( ده روز پیش)، به طور میانین افزایش ۷۴ درصدی مبتلایان طی شده است.

حضور فشرده جمعیت بعد از پایان بازی در لندن

* با وجود شیوع سویه دلتا، انگلیس محدودیت‌های کرونایی را لغو می‌کند

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هفته گذشته اعلام کرد، دولت می‌تواند حتی با وجود افزایش موارد بستری در بیمارستان، محدودیت‌ها از جمله قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی و الزام به پوشیدن ماسک را به طول کامل لغو کند؛ وی اضافه کرد: دولت قصد دارد به مردم اجازه دهد تا خودشان تصمیم بگیرند که چگونه با روابط اجتماعی خود کنار بیایند.

* انگلیس دومین کشور اروپایی با بیشترین مرگ و میر در اثر کرونا 

انگلیس که با ۱۲۸ هزار مورد مرگ و میر پس از روسیه بیشترین آمار قربانیان کرونا در اروپا را به خود اختصاص داده خود را برای خروج تدریجی از سومین قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی آماده می‌کند.وزیر حمل و نقل انگلیس  نیز روز پنجشنبه در راستای راهبرد دولت برای کاهش محدودیت‌های کرونایی اعلام کرد که مقررات ورود به این کشور از نوزدهم جولای (۲۸ تیر) برای مسافرانی که دو نوبت واکسن‌ ضد کرونا زده‌اند آسان می‌شود.«گرنت شپس» با ایراد سخنانی در پارلمان انگلیس توضیح داد که التزام به قرنطینه برای آن دسته از مسافرانی که از مناطق کم خطر کرونایی (فهرست زرد) وارد کشور شده و هر دو نوبت واکسن ضد کرونا را دریافت کرده‌اند برداشته می‌شود. همچنین افراد زیر ۱۸ سال که واکسن نزده‌اند نیازی به قرنطینه نخواهند داشت.

آلودگی خیابان‌های لندن بعد از پراکنده شدن جمعیت انبوه تماشاچیان

* گسترش «دلتا» در انگلیس

سازمان بهداشت انگلیس که فعالیت انواع ویروس کرونا در این کشور را تحت نظر می‌گیرد اعلام کرد کارشناسان معتقدند ویروس کرونا از نوع دلتا یا همان ویروس جهش یافته هند هم اکنون در حال گسترش در انگلیس است. این سازمان یادآور شده بیمارانی که به ویروس کرونا از نوع دلتا مبتلا شده‌اند با خطر بیشتری هنگام بستری شدن مواجه هستند. با غالب شدن این ویروس در سرتاسر انگلیس، همه باید احتیاط بیشتری بکنند؛ فاصله اجتماعی و رعایت محدودیت‌ها لازمه کنترل گونه دلتای ویروس کرونا است.

* جوانان در معرض خطر کرونای دلتا به دلیل تاخیر در واکسیناسیون

براساس داده‌های موجود، شمار مبتلایان روزانه در انگلیس به سرعت افزایش یافته و شمار آنان تقریبا ۱۰ برابر یک و ماه و نیم گذشته شده است؛ چرا که علاوه بر کاهش محدودیت‌های مربوط به پیشگیری شیوع ویروس کرونا، سویه دلتا، به ناگهان در میان مردم انگلیس که در راس آنان قشر جوان قرار دارند، گسترش یافته است؛ تأخیر در واکسیناسیون جوانان منجر به ابتلای بیشتر این قشر به گونه بسیار مسری دلتا شده است. وزارت بهداشت عمومی انگلیس اعلام کرده، قدرت سرایت پذیری گونه دلتای ویروس کرونا، ۱.۶ برابر بیشتر از گونه آلفا است که از زمستان سال گذشته در انگلیس انتشار یافته است. گونه جهش یافته ویروس کرونای هندی اواخر ماه مارس در انگلیس تایید شده است.

* مسابقه موج سوم کرونا  و واکسیناسیون/انگلیس بالاترین  میزان عفونت‌های هفتگی طی چهار ماه اخیر

دولت انگلیس از سوی شرکت‌های گردشگری  تحت فشار زیادی قرار دارد تا در آستانه تعطیلات تابستانی و آغاز فصل سفرهای تفریحی محدودیت‌های مسافرتی را دست‌کم برای شهروندانی که هر دو واحد واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند کاهش دهد.

پروفسور آدام فین از دانشمندان مشاوره دهنده به دولت انگلیس در زمینه کرونا گفته است که موج سوم همه گیری در این کشور قطعا در جریان است.

پروفسور آدام فین از دانشمندان مشاوره دهنده به دولت انگلیس در زمینه کرونا گفته است که موج سوم همه گیری در این کشور قطعا در جریان است. او که یکی از اعضای کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی انگلیس هم هست گفته در زمان حاضر مسابقه‌ای بین واکسیناسیون و موج سوم گونه هندی ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.  براساس امار و ارقام منتشر شده انگلیس بالاترین  میزان عفونت‌های هفتگی طی چهار ماه اخیر را پشت سر می‌گذارد، تخمین زده می‌شود که از هر ۱۶۰ نفر در انگلیس یک نفر در هفته منتهی به ۳ ژوئیه ( هفته گذشته)  مبتلا به کوید ۱۹ باشد، زیرا موارد در سراسر انگلیس رو به افزایش است.

منابع:

gov.uk/guidance/covid-19-coronavirus-restrictions-what-you-can-and-cannot-do https://www.independent.co.uk/news/science/euros-final-england-italy-covid-cases-b1881156.html https://mydroll.com/euro-2020-celebrations-driving-up-covid-cases-across-uk-scientists-say/ cidrap.umn.edu/news-perspective/2021/06/youth-delta-variant-behind-uk-covid-surge newscientist.com/article/2237475-covid-19-news-england-sees-highest-weekly-infections-in-four-months/

انتهای پیام/

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: یورو ۲۰۲۰ برای تماشای ویروس کرونا همه گیری محدودیت ها موج سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ این روزها، فناوری عصبی قابل کاشت به طور چشم‌گیری پیشرفت کرده است و برای برخی از افراد مبتلا به اختلالات عصبی، بازگشت به زندگی عادی را فراهم می‌کند. اما با توجه به پیشرفت سریع این فناوری، وقتی این دستگاه‌های عصبی قابل کاشت منسوخ شوند یا تولید کننده آنها ورشکسته شود، چه اتفاقی می‌افتد؟

پیشرفت‌های عظیم در فناوری پزشکی منجر به توسعه دستگاه‌های عصبی قابل کاشت مانند محرک‌های عمقی مغز، عصب واگال و محرک‌های نخاعی شده است. نورالینک ایلان ماسک، رابط مغز-کامپیوتر بی‌سیم (BCI)، یکی از شناخته شده‌ترین دستگاه‌ها است. البته اخیراً چین نیز ازایمپلنت مغز-کامپیوتر بی‌سیم  خود رونمایی کرده است که نشان‌دهنده سریع‌تر شدن پیشرفت‌های علمی در حوزه نوروتکنولوژی است.

دستگاه‌های عصب‌شناسی کارآمدی که درون بدن کاربران کاشته می‌شوند، کیفیت زندگی افراد مبتلا به اختلالات عصبی را بهبود بخشیده‌اند. اما با توجه به سرعت پیشرفتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، چه اتفاقی می‌افتد وقتی که فناوری عصبی کاشته شده به سرعت منسوخ می‌شوند؟ یا وقتی که تولید کننده آنها دیگر پشتیبانی فنی ارائه نمی‌دهد (مانند ویندوز که پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل خود را لغو کرده است)؟ آیا این دستگاه‌ها قابل جدا کردن هستند؟ و اگر بله، چه کسی باید هزینه خارج کردن را پرداخت کند؟

حالا باید به این سوال پاسخ داد: آیا باید تدابیری برای پوشش این وضعیت‌ها وجود داشته باشد؟ برخی معتقدند که بله، باید وجود داشته باشد. در مطالعه‌ای که توسط محققان مؤسسه بیماری‌های عصبی نورمن فیکسل در فلوریدا، ایالات متحده انجام شد، یک تعریف رسمی از «رها کردن دستگاه‌های عصبی کاشته‌شده» ارائه کرد که به گفته آنها، برای توسعه دستورالعمل‌ها، سیاست‌ها و قوانین مرتبط با آن مهم است.

نوروتکنولوژی؛ بخشی از یک آزمایش بالینی است

در سال ۲۰۲۰، مجله «نیچر مدیسنس» داستان ریتا لگت زن استرالیایی را گزارش داد که یک دستگاه کارآزمایی برای درمان صرع در مغزش کاشته شده بود. این دستگاه به عنوان بخشی از یک آزمایش بالینی در مغز لگت قرار داده شد و برای او به خوبی کار می‌کرد به طوری که گلت دیگر تشنج نمی‌کرد. با این حال، در نیمه‌ی راه آزمایش، شرکت نورال‌ویستا که دستگاه را تولید کرده بود، به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران درباره ارائه حمایت مالی به چنین فناوری تهاجمی، تعطیل شد.

با تعطیل شدن این شرکت، دیگر هیچ وسیله‌ای برای نظارت بر دستگاه وجود نداشت. به طور کاملاً واقعی، دستگاه در سر لگت مرده بود! (البته نه کاملاً، باتری باید سه سال دوام می‌آورد) و تنها گزینه‌اش این بود که دستگاه را از مغزش خارج کند.

به گفته فردریک گیلبرت، دانشیار دانشگاه تاسمانی که در زمینه اخلاق نوروتکنولوژی تخصص دارد جدا کردن یک دستگاه معادل قطع درمان است. گیلبرت می‌گوید کهاین دستگاه‌ها می‌توانند به شدت هویت بیمار را تحت تأثیر قرار دهند. ناراحتی ناشی از جدا کردن دستگاه ممکن است به طور مستقیم با کارآیی تکنولوژی مرتبط باشد.

نویسندگان مطالعه فعلی نظریه‌ای را تشکیل دادند که براساس آن، شکست کارآزمایی بالینی عمدتاً خارج کردن دستگاه‌های فناوری عصبی نیست، بلکه شکست می‌تواند ناشی از نگرانی‌های ایمنی یا اثر درمانی باشد. با این حال، آنها گفتند که برای افرادی که آزمایش بالینی را انجام می‌دهند، ضروری است که سه معیار را برآورده کنند. اولاً، شرکت‌کنندگان مطالعه باید در مورد احتمال قطع آزمایش مطلع شوند و مشخص شود که آنها به بخش‌های درمان یا کنترل مطالعه تعلق دارند. دوماً، شرکت‌کنندگان باید در صورت لغو آزمایش مطلع شوند. سوماً، باید منابعی برای درمان‌های دیگری که به استاندارد‌های پذیرفته‌شده مراقبت می‌پردازند، به شرکت‌کنندگان ارائه شود.

البته، علاوه بر مسئله لغو زودهنگام آزمایش‌ها، مسئله دیگری نیز وجود دارد که وقتی یک کارآزمایی به نتیجه طبیعی خود می‌رسد، چه اتفاقی برای ایمپلنت مغزی می‌افتد. در آن شرایط، معمولا حذف دستگاه به شرکت کنندگان ارائه می‌شود. درحالی که هیچ دستورالعمل روشن و فعلی در مورد ماندن یا برداشتن ایمپلنت وجود ندارد.

خطرات برداشتن تراشه‌های مغزی

همانطور که قبلاً ذکر شد، یک دستگاه نوروتکنیک که امروزه به عنوان پیشرفته‌ترین در نظر گرفته می‌شود، ممکن است فردا پیشرفته نباشد. این دستگاه‌ها دارای تاریخ انقضای داخلی هستند و بدون تعمیر و نگهداری مداوم، کارایی خود را از دست می‌دهند.

در تابستان ۲۰۲۰، ایلان ماسک به‌روزرسانی پیشرفت‌های مربوط به کاشت نورالینک را به اشتراک گذاشت. او گفت: در اصل، بخشی از جمجمه به اندازه یک سکه برداشته می‌شود و الکترود‌ها وارد می‌شود، سپس قسمتی از جمجمه را که برداشته شده بود جایگزین می‌کنند. پس از آن ما را با چسب فوق العاده می‌بندیم، به این ترتیب بسیاری از زخم‌ها بسته می‌شوند و و بعد از آن فرد می‌تواند به راحتی پیاده‌روی کند. این خیلی جالب است.

اما نکته جالب‌تر بخشی از ارائه بود که مربوط به خوک دوروتی بود که قبلاً یک تراشه نورالینک داشت. ماسک گفت که برداشتن ایمپلنت دوروتی برگشت پذیری دستگاه را نشان می‌دهد. ماسک می‌گوید: آنچه دوروتی نشان می‌دهد این است که می‌توانید نورالینک را قرار دهید، آن را حذف کنید و شاد، سالم و غیرقابل تشخیص از یک خوک معمولی باشید.

این تمام چیزی است که ماسک برای حذف دستگاه ارائه کرده و هیچ چیز در مورد خطرات آن نگفته است.

یافتن نظر متخصص در مورد اینکه آیا برداشتن نورالینک یا یک ایمپلنت مغزی دیگر به مغز آسیب می‌رساند یا خیر، دشوار است. اما، اگر کاشت دستگاهی مانند نورالینک خطر آسیب رساندن به بافت مغز را به همراه دارد، منطقی است فرض کنیم که هنگام برداشتن آن نیز این خطر وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • حمله سایبری گسترده به وزارت دفاع انگلیس/ چین متهم ردیف اول!
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • بهبود کیفیت محصولات کشاورزی با تلاش متخصصان بومی
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکیِ اجتماع طرح عفاف و حجاب
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • پشت‌پرده انتشار گسترده یک شایعه