Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-02@14:50:20 GMT

روکش های زیبایی دندانی

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۲۴۷۵

روکش های زیبایی دندانی

امروزه علاوه بر سلامت دندان ها زیبایی آنها نیز بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. لازمه ی داشتن لبخندی جذاب، داشتن دندان های زیبا و البته سالم است. در سال های گذشته روش های متعددی برای اصلاح طرح لبخند افراد ارایه شده است. منظور از طرح لبخند، دندان هایی است که هنگام لبخند زدن نمایان می شوند.

در بعضی مراکز دندان پزشکی طی اصلاح مشکلات ظاهری دندان ها به سلامت آنها آسیب های جبران ناپذیری وارد می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ما در کلینیک دندان پزشکی دایادنت تلاش می کنیم علاوه بر اصلاح و بهبود ظاهر دندان ها سلامت آنها را نیز حفظ کنیم.
لمینت، کامپوزیت، از جمله روش های زیبایی در دندان پزشکی به حساب می روند. این روش ها برای اصلاح مشکلات ظاهری دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند. این روش ها در عین شباهت هایی که دارند تفاوت هایی نیز با هم دارند. در ادامه به  بررسی هر یک از این موارد می پردازیم.   لمینت دندان
لمینت دندان جزو روش های زیبایی محسوب می شود. این روش اقدام درمانی به حساب نمی آید. دندان های فرد قبل از انجام لمینت باید مورد ارزیابی قرار بگیرد. اگر دندان های فرد به درمان نیاز دارند حتما نسبت به درمان آنها اقدام شود. لمینت ها در حقیقت لایه ای نازک از جنس سرامیک هستند. این روکش ها زمانی که روی دندان چسبانده می شوند در عین ضخامت کم، مقاومت بسیار زیادی پیدا می کنند. احتمال شکست روکش های لمینت بسیار کم است. روند ساخت لمینت دندان در کلینیک دندان پزشکی دایادنت به این صورت است که در مرحله ی اول از دندان های فرد قالب گرفته می شود. این قالب برای لابراتوار اختصاصی دندان سازی که مجهز به جدیدترین دستگاه ها و نرم افزار های روز دنیا است ارسال می شود. با استفاده از نرم افزارهایی مانند DSD طرح لبخند فرد به بهترین شکل ممکن طراحی می شود و روکش های لمینت با توجه به قالب دندان بیمار و فایل دیجیتالی طراحی شده با استفاده از دستگاه های CAD CAM  به نازک ترین حد ممکن تراش داده می شوند. این موضوع باعث شده ما قادر باشیم روکش های لمینت را با ضخامت بسیار کم تولید کنیم. به کارگیری این نرم افزارها و دستگاه ها باعث شده که ما بتوانیم لمینت ها را بسیاز نازک تولید کنیم تا نیازی نباشد برای انجام لمینت دندان مینای دندان ها . تراش مینای دندان ها باعث وارد شدن صدمات جدی و ایجاد پوسیدگی در دندان ها می شود. این پوسیدگی نیز ممکن است به مرور زمان باعث از بین رفتن دندان شود. هدف ما در کلینیک دایادنت اصلاح طرح لبخند در عین حفظ سلامت دندان ها است.
 
کامپوزیت دندان چیست؟
کامپوزیت هم مانند لمینت جزو روش های زیبایی در دندان پزشکی به حساب می آید. از این روش هم برای اصلاح فاصله بین دندان ها، بد رنگی دندان ها و اصلاح وضعیت آنها استفاده می شود.
این روش علاوه بر شباهت هایی که با لمینت دارد تفاوت هایی نیز دارد. کامپوزیت ها در حقیقت مواد خمیری شکلی هستند. در این روش نیازی به قالب گیری از دندان های بیمار نیست و مواد خمیری مستقیم روی دندان های فرد قرار می گیرد و پزشک با استفاده از ابزار خاصی این خمیر را شکل می دهد. تمام مراحل در این روش در مطب و به صورت دستی انجام می شود.
 
 لمینت ها و کامپوزیت ها  در چه مواردی استفاده می شوند؟
مصرف بعضی دارو ها، مواد غذایی رنگی ممکن است به مرور زمان باعث تغییر رنگ مینای دندان فرد شود. مینای دندان بعضی از افراد نیز به صورت ارثی زرد تر از سایرین است. بعضی موارد دیگر نیز مانند اصابت ضربه و بالا رفتن سن نیز ممکن است باعث تغییر رنگ مینای دندان ها شوند. در بعضی از این موارد تغییر رنگ مینای دندان ممکن است با روش هایی مانند بیلیچینگ اصلاح شود. در مواردی نیز این تغییر رنگ به حدی است که روش هایی چون بیلیچینگ در اصلاح آن تاثیر چندانی ندارد. در این موارد فرد می تواند از رو ش های دیگری مانند لمینت و کامپوزیت کمک بگیرند. در روش بیلیچینگ، مواد مخصوصی را روی مینای دندان های فرد قرار می دهند. این مواد رنگ مینای دندان را تا چند درجه روشن می کند. ممکن است نیاز باشد این کار چند مرحله تکرار شود تا به نتیجه ی دلخواه برسیم. در روش بیلیچینگ روی دندان های فرد روکش یا موادی قرار نمی گیرد و در حقیقت رنگ خود دندان را تغییر می دهیم این در صورتی است که در کامپوزیت و لمینت، روکش مخصوصی را روی دندان های فرد قرار می دهند.
 بین دندان های بعضی افراد فاصله وجود دارد. این فاصله را می توان با استفاده از لمینت و کامپوزیت اصلاح کرد.
 
 شکستگی ها، ترک های ریز مینای دندان را می توان با کمک لمینت و کامپوزیت اصلاح کرد.
 اگر موقعیت دندان ها در وضعیت مناسب نباشد. این موقعیت نامناسب را اگر بصورت جزیی باشد را می توان با استفاده از لمینت و کامپوزیت اصلاح کرد. اگر این موقعیت نامناسب شدید باشد. به طور مثال دندان ها جلو عقب باشند. پیشنهاد می کنیم قبل از لمینت و کامپوزیت فرد از روش ارتودنسی کمک بگیرد.
 
تفاوت لمینت با کامپوزیت ها؟
لمینت ها همان طور که قبلا اشاره کردیم در لابراتوار های دندان سازی ساخته می شوند و در مطب دندان پزشکی روی دندان های بیمار چسبانده می شوند. درحالی که صفر تا صد مراحل انجام کامپوزیت در مطب دندان پزشکی توسط پزشک انجام می شود.
لمینت ها ساختاری شفاف دارند. نور از آنها عبور می کند. این موضوع باعث شده لمینت ها ظاهری بسیاری طبیعی تر از کامپوزیت ها داشته باشند.
لمینت ها از جنس سرامیکی هستند. ماندگاری بالایی دارند. ماندگاری کامپوزیت ها نسبتا کم تر است. البته این موضوع تا حد زیادی به رعایت نکات بهداشتی توسط فرد بستگی دارد. هرچه فرد نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کند دوام و ماندگاری روکش ها بیشتر خواهد بود.
لمینت ها سطحی نرم دارند و رنگ پذیری آنها بسیار کم و ناچیز است. این در حالی است که کامپوزیت ها رنگ پذیری بیشتری دارند. بعد از تغییر رنگ  کامپوزیت ها می توان آنها را پالیش کرد تا به رنگ قبلی برگردند. افراد در مصرف غذاها و خوراکی های رنگی باید بیشتر دقت کنند. مصرف این نوع خوراکی ها را محدود کنند.
لمینت ها لب پر نمی شوند و در صورتی که آسیبی به آنها وارد شود، باید آنها را اصطلاحا Remove (برداریم) کنیم و مجددا روکش جدیدی را جایگزین کنیم. در صورتی که کامپوزیت ها ممکن است دچار لب پریدگی شوند. در این موارد می توان همان کامپوزیت ها را ترمیم کرد.
هزینه ی لمینت ها نسبت به کامپوزیت ها به مراتب بیشتر است. هر فرد می تواند با توجه به وضعیت دندان های خود و بودجه ی مورد نظر یکی از دو روش را برای اصلاح طرح لبخند خود انتخاب کند. اگر انتخاب فرد کامپوزیت باشد ما می توانیم برند Ips را پیشنهاد کنیم که در عین هزینه ی مناسب تر نسبت به لمینت ها. زیبایی و ظاهری طبیعی مشابه لمینت را برای فرد فراهم کند. ما در کلینیک دایادنت قادر هستیم که این نوع کامپوزیت را بصورت indirect  و به روش لمینت ها اجرا کنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت ما مراجعه کنید و یا با شماره های زیر تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.
 
https://daya-dent.com/
09907575065            
09905776468            
02177978249                 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: لمینت و کامپوزیت رنگ مینای دندان مینای دندان ها روی دندان دندان های فرد لمینت دندان دندان پزشکی کامپوزیت ها برای اصلاح طرح لبخند تغییر رنگ لمینت ها روکش ها ی لمینت روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای

 «از درد دندان نجات‌مان می‌دهد، حالا جواز ندارد که ندارد» پیرمرد که پلمب شدن مطب دندان‌پزشک قلابی را می‌دید، با این جمله اعتراضش را نشان داد. مطب یک دندانپزشک قلابی در بروجرد برای سومین بار پلمب شد، او هر بار با اجاره مکان جدید دوباره مطب تأسیس می‌کند.
فعالیت افراد فاقد صلاحیت در حیطه دندانپزشکی به دلیل فراهم نبودن شرایط بهداشتی و استریل تجهیزات و عدم تخصص و مهارت در امر دندانپزشکی، عوارض و مشکلات جبران‌ناپذیری را برای مراجعین ایجاد می‌کند و همین امر هزینه‌های گزافی روی دست مراجعین می‌گذارد. 
نبود نظارت بهداشتی بر این اماکن موجب رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی این مراکز و انتقال بیماری‌های واگیرداری، چون ایدز و هپاتیت می‌شود. 
پیش از این، رئیس شبکه بهداشت و درمان سلسله از شناسایی و پلمب ۱۲ مرکز غیرمجاز پزشکی و دندانپزشکی در راستای پیشگیری از سرایت بیماری‌های عفونی و حفظ سلامت شهروندان این شهرستان خبر داده بود.
 همچنین معاون درمان شبکه بهداشت و درمان بروجرد هم از پلمب مطب دندانپزشک قلابی بعد از ۲۰ سال فعالیت در یکی از روستا‌های بروجرد پلمب و دستگیری فرد متخلف خبر داده بود.
طبق آمار حدود ۳۰۰ مورد از خدمات دندانپزشکی کاملاً تعرفه دارد، این در حالی است که کمتر از ۲۰ مورد آنها تحت پوشش بیمه است، عدم پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی، باعث می‌شود پرداخت از جیب بیمار افزایش پیدا کند. 
بسیاری از افراد، چون از نظر مالی از عهده ترمیم دندان خود برنمی‌آیند، عطای داشتن دندان را به لقای آن می‌بخشند و آن را می‌کشند یا زمانی مراجعه می‌کنند که درد، امان‌شان را بریده است.
طبق آمار‌های موجود، هر ایرانی حداقل ۶ دندان پوسیده دارد؛ بالای ۸۰ درصد افراد ۵ تا ۶ ساله به طور متوسط ۵ دندان شیری پوسیده، یا کشیده‌شده یا پرشده دارند. افراد ۳۰ تا ۴۰ ساله که در سن فعالیت اجتماعی هستند، ۱۲ تا ۱۳ دندانِ ازدست‌رفته دارند. در گروه سنی بالای ۶۵ سال نیز بیش از ۵۵ درصد افراد دیگر هیچ دندانی برایشان باقی نمانده است.
نماینده آبادان با گلایه از گرانی هزینه‌های دندانپزشکی می‌گوید که خدمات دندانپزشکی باید با نگاه پیش‌گیرانه در کشور ارائه شود، اما به دلیل گرانی هزینه‌ها و مشکلات تامین تجهیزات لازم و مواد مصرفی، قیمت بیش از گذشته افزایش پیدا کرده است. 
دریافت تعرفه ارزان توسط دندانپزشکان‌قلابی باعث شده افرادی که اغلب اطلاع کافی ندارند برای خدمات دندانپزشکی به دندانپزشکان قلابی و زیر زمینی مراجعه کنند.
البته رئیس هیئت مدیره جامعه دندانپزشکی ایران معتقد است که کاهش تعرفه‌گذاری خدمات دندانپزشکی می‌تواند خدمات بی کیفیت را به دنبال داشته باشد و دریافت خدمات ارزان قیمت دندانپزشکی به وسیله افراد غیرمجاز منجر به درمان مجدد و افزایش هزینه می‌شود و بهتر است از همان ابتدا به کلینیک‌های دندانپزشکی و مراکز معتبر مراجعه شود.
طبق نظر جامعه دندانپزشکان، راهکار کاهش هزینه دندانپزشکی پیشگیری است، نکته دیگر تمرکز بر بیمه‌های خصوصی است در برخی کشور‌ها بیمه‌ها هزینه‌های درمان دندان را بر عهده گرفته‌اند.
سرمایه گذاری در زمینه آموزش پیشگیری پوسیدگی دندان بهداشت دهان و دندان و از سوی دیگر تشکیل یک صندوق واحد در دولت به منظور خدمات دندانپزشکی می‌تواند مشکلات را کاهش دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مشارکت دانش آموز آباده‌ای در طرح وارنیش فلوراید تراپی
  • مصدومیت شجاع خلیل زاده پس از برخورد با بازیکن استقلال؛ هشت بخیه و دندانی که شکست!
  • سازمان «سیا» با دندان‌های کشیده شاهد حادثه ۱۱ سپتامبر بود
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • سوسک شب رو به این زیبایی! (عکس)
  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • تغییر چهره محسوس بازیگر زن ۵۴ ساله بعد از عمل زیبایی! | تصویر