Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@07:53:58 GMT

رونمایی از اپلیکیشن «همسریابی همدم»

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۲۵۹۴

رونمایی از اپلیکیشن «همسریابی همدم»

همزمان با روز ازدواج، از اپلکیشن «همدم» به‌عنوان اولین نرم‌افزار رسمی و دارای مجوز در امر همسریابی و مشاوره ازدواج در مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای تبیان رونمایی شد.

به گزارش تسنیم، پلتفرم «همدم» سامانه فراگیر همسان‌گزینی مجموعه «تبیان» است که با استفاده از شیوه‌های نو در بستر تلفن همراه طراحی شده است. این پلتفرم قرار است پاسخگوی نیاز جوانان و خانواده‌ها در امر ازدواج باشد و در راستای تحکیم ازدواج و خانواده به عنوان دستیار عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با اول ذی‌الحجه و سالروز مبارک ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که به نام «روز ازدواج» نامگذاری شده است، از اپلکیشن «همدم» به‌عنوان اولین نرم‌افزار رسمی و دارای مجوز در امر همسریابی و مشاوره ازدواج در موسسه فرهنگی رسانه‌ای تبیان رونمایی شد.

کمیل خجسته، مدیرعامل مؤسسه رسانه‌ای تبیان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم هدف از طراحی پلتفرم همدم را انتخاب آگاهانه و ازدواج پایدار دانست و گفت: هرچقدر سبک زندگی مدرن و صنعتی قدرت پیدا می‌کند، اتصالات مبتنی بر خانواده نیز دستخوش تغییراتی می‌شود. مهاجرت، زندگی‌های دانشجویی و خوابگاهی، شغل‌ها و تغییر زیست‌گاه بومی در روابط افراد تأثیر می‌گذارد بنابراین این تغییرات سبب شده تا ارتباطات جدیدی در جامعه و به‌ویژه در میان جوانان به وجود آید.

خجسته با اشاره به ویژگی‌های این پلتفرم گفت: همدم تلاش می‌کند با رویکرد مبتنی بر خانواده، فضای جدیدی در حوزه ازدواج پایدار با استفاده از ابزار‌های نوین ایجاد کند و تلفیقی از اصالت و سبک صنعتی رقم بزند.

وی ادامه داد: ۱۳ میلیون مجرد در سن ازدواج، رشد زیاد طلاق و کاهش ازدواج و افزایش تجرد قطعی که از جمله مشکلات کشور است، این اهتمام را به وجود آورد تا در این حوزه ورود کنیم و در مسیر جامعه مطلوب گام برداریم.

مدیرعامل مؤسسه تبیان درباره شیوه استفاده از این پلتفرم نیز گفت: سبک و روش استفاده از این پلتفرم اینگونه است که افراد متقاضی با روش‌های جدید، احراز هویت می‌شوند. سپس تست‌های متفاوت از آن‌ها گرفته می‌شود و با نظارت اساتید روانشناسی از جمله دکتر گلزاری، نسبت به یکدیگر آگاهی لازم را کسب می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از گذراندن مراحل مقدماتی، خانواده‌ها توسط افراد آموزش‌دیده و متخصص در جریان قرار می‌گیرند و در نهایت با اتمام این کار، به‌نوعی مثلث آگاهی، شور و تعهد که محور اصلی راه‌اندازی این پلتفرم است، تشکیل می‌شود. همه فعالیت‌ها در این سامانه تحت نظارت خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

مراسم رونمایی از اپلیکیشن «همدم» صبح امروز در مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی «تبیان» با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغاتی اسلامی رونمایی شد.

همدم با ۴ سرویس مهم «همدم‌یاب» برای مجردها، خدمات مشاوره‌ای به شکل تلفنی و حضوری، آزمون‌های روانشناسی، خودآگاهی و سازگاری و مجله آنلاین و محتوا‌های آموزشی در قالب، فیلم، پادکست، اینفوگرافیک و مقالات مختلف در دسترس جوانان و خانواده‌ها خواهد بود و جوانان مجرد متقاضی ازدواج را از ابتدای تصمیم‌گیری برای ازدواج تا ۴ سال پس از آن همراهی خواهد کرد.

اپلکیشن «همدم» هم‌اکنون در بازار‌ها و مارکت‌های تلفن همراه قابل دسترسی است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: اپلیکیشن همسریابی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...

به گزارش همشهری آنلاین، دختر ۳۰ ساله که برای مشورت‌های تخصصی درباره ماجرای ازدواجش به مرکز انتظامی آمده بود، به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری قاسم‌آباد مشهد گفت: پدر ومادرم بازنشسته فرهنگی هستند و حساسیت خاصی روی فرزندانشان دارند به همین دلیل همه خواهران و برادرانم مطابق سلیقه خانواده‌ام ازدواج کرده‌اند و زندگی آرامی دارند.

من به دلیل استعداد خوبی که در تحصیل داشتم، درس و مدرسه را در اولویت زندگی قرار دادم و ادامه تحصیل دادم به طوری که به خواست پدر و مادرم رشته دامپزشکی را انتخاب کردم، ولی آرام‌آرام در دوران تحصیل به این رشته علاقه‌مند شدم.

موضوع این است که پدرم درباره خواستگارانم بسیار سختگیری می‌کند و مدعی است که باید مانند دیگر خواهران و برادرانم ازدواج کنم تا به خوشبختی برسم. یک بار یکی از همکلاسی‌هایم به خواستگاریم آمد اما پدرم او را به دلیل اقامت در روستای زادگاهش رد کرد در حالی که من به او علاقه‌مند بودم.

درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری | شوهرم دیپلمه بود، من او را آقای دکتر کردم! فرار دختر جوان با پسری که او را کنیز خودش کرد | کتکم می‌زد و دست‌هایم را می‌سوزاند

در این میان، یکی از دوستان مادرم جوانی مقیم آمریکا را به من معرفی کرد که فقط می‌تواند سالی دو بار به ایران بیاید. وقتی فرید به خواستگاریم آمد، ابتدا پدر و مادرم مخالفت نکردند، اما زمانی که قرار ازدواج گذاشتیم، ناگهان پدرم شرط کرد که باید یک واحد مسکونی را به نام من سند بزند. او هم ناراحت شد و به آمریکا بازگشت.

او حتی به پدر و مادرم پیشنهاد کرد برایشان بلیت پرواز به عراق را تهیه می‌کند تا مراسم عقد را در یکی از مکان‌های مذهبی برگزار کنیم، ولی باز هم پدرم مخالفت کرد و اکنون چاره‌ای جز مخالفت با خواسته پدرم ندارم و می‌خواهم به تنهایی به سوی آمریکا پرواز کنم.

در همین حال پدر نوشابه که به دعوت مشاور در اتاق مددکاری اجتماعی حضور داشت، با بیان اینکه هیچ پدری دوست ندارد دخترش را غمگین ببیند و سرنوشت تلخ فرزندش را نظاره کند، به کارشناس کلانتری گفت: من شرط واحد آپارتمانی را فقط برای این منظور مطرح کردم که بدانم خواستگار دخترم در چه سطحی از نظر مالی قرار دارد و آیا دخترم را به اندازه یک واحد مسکونی دوست دارد یا نه.

وی ادامه داد: الان هم از این شرط صرف‌نظر کرده‌ام اما دلیل اصلی مخالفت من این است که فرید اصرار به عقد موقت دارد و حاضر نیست با دخترم به صورت دائمی و رسمی ازدواج کند. او معتقد است باید طبق فرهنگ غربی مدتی را زیر یک سقف زندگی کنند و در صورتی که بعد از چند سال به توافق رسیدند، با هم ازدواج کنند. حالا اگر او در مدت کوتاهی از دخترم سیر شد و او را در کشور غریب به حال خودش رها کرد، باید چه کنیم؟

پدر نوشابه اظهار کرد: از سوی دیگر، او حتی خانواده‌اش را به ما معرفی نکرده و حاضر نشد به همراه خانواده‌اش به خواستگاری بیاید. ما هم نمی‌توانیم برای انجام تحقیقات درباره وضعیت اجتماعی و اخلاقی او به آمریکا برویم. بنابراین به ازدواج او با دخترم رضایت ندادم چراکه نمی‌خواهم سیه‌روزی و بدبختی او را شاهد باشم.

وی افزود: با وجود این، دخترم خانه را رها کرده و با شکستن لوازم منزل، نزد یکی از دوستانش در غرب کشور رفته بود. حالا هم قصد دارد به تنهایی به آمریکا پرواز کند.

اقدامات کارشناسی و بررسی‌های روانشناختی این پرونده با دستور سرهنگ محمد بزی (رئیس کلانتری قاسم‌آباد مشهد) به مشاوران زبده دایره مددکاری اجتماعی سپرده شد.

کد خبر 848292 منبع: خراسان برچسب‌ها خبر مهم ازدواج - طلاق خانواده حوادث ایران

دیگر خبرها

  • جدال پدر و دختر بر سر خواستگار آمریکایی | رضایت نمی‌دهم مگر به شرط...
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • عروسی‌هایی بدون تالار و تشریفات