Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان‌ رضوی در دیدار اعضای منتخب شورای اسلامی شهرمشهد با تأکید بر لزوم هویت‌بخشی به حاشیه شهر گفت: در حوزه مسائل فرهنگی باید نگاه ما به حاشیه شهر مشهد تغییر کند.


 او با بیان اینکه در عین سامان‌دهی باید از گسترش حاشیه شهر جلوگیری کنیم، افزود:  باتوجه‌به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل مشهد، برای این کلان‌شهر باید در مقیاس ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: تاکنون مشکلات و مسئله‌های مشهد درست و کامل منعکس نشده است، در همین راستا حوزه عمرانی در قالب اولین مأموریت خود، شاخص‌های پانزده‌گانه حاشیه شهر مشهد را بررسی و احصا ءکرد.


معتمدیان بیان کرد: در کنار همه عقب‌افتادگی‌ها و مشکلات حاشیه شهر مشهد، در این مناطق افرادی زندگی می‌کنند که کشور و انقلاب را در بزنگاه‌‌ها یاری کرده‌اند.

او با اشاره به واگذاری اسناد مالکیت در حاشیه شهرتصریح کرد: در این راستا می‌توانیم با تعامل بین مدیریت استان و شورای شهر اقدامات خوبی انجام دهیم.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه مردم نیز باید در به‌سازی و نوسازی حاشیه شهر کمک کنند تاکید کرد: طرح تفصیلی مشهد با همدلی همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی و تولیت آستان قدس‌رضوی پس از برگزاری جلسات فشرده، با خرد جمعی و اقناع منطقی پس از ٢٥سال به سرانجام رسید و در شورای‌عالی معماری مصوب شد.


لزوم تغییر روش نگهداری معتادان متجاهر

معتمدیان با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر به‌صورت جزیره‌ای و به‌وسیله یک دستگاه امکان‌پذیر نیست و نیازمند تعامل و همکاری و عزم جدی بین مجموعه‌هاست، اظهار کرد: روش نگهداری معتادان متجاهر باید تغییر کند و مصمم هستیم ظرفیت اردوگاه‌های استان را به ۹ هزار نفر برسانیم.

او به سفر سال گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه به مشهد پرداخت و افزود: نتیجه رایزنی‌ها این شد که همه استان‌های کشور یک ردیف حاشیه داشته باشند و فقط شهر مشهد یک ردیف مستقل در بودجه سال ۱۴۰۰ داشته باشد.

استاندار خراسان‌رضوی به بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی اشاره کرد و ادادمه داد: این بیمارستان بعد از چند سال بلاتکلیفی و پیگیری، در شهرک شهیدرجایی معروف به قلعه‌ساختمان با جمعیت ۱۲۰هزار نفر ساخته می‌شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد انجام شده بود، بیان کرد: در چند ماه گذشته سرانه‌های این منطقه را با سرانه‌های سایر مناطق مشهد و میانگین استانی و کشوری تطبیق دادیم و دیدیم که این منطقه در بیشتر شاخص‌ها جزو کم‌برخوردارترین مناطق کشور است.

بیشتر بخوانید

تلاش جهادی در جهت حل مشکلات مردم در اولویت باشد

او با بیان اینکه حاشیه شهر مشهد منطقه‌ای دارای ۶۷محله است، تصریح کرد: تابه‌حال بازدید‌ها و ارتباطات مردمی خوبی دراین‌باره داشتیم و پس از برگزاری چند جلسه برنامه جامعی را تدوین کردیم.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: انتظار ما این است که با تعامل و انسجام بین ارکان مدیریتی مشهد و استان کاری ماندگار در حاشیه شهر مشهد انجام شود.

معتمدیان اظهار کرد: برای توسعه مشهد نیازمند پشتیبانی ملی هستیم و در این راستا هر چقدر در برنامه‌ها اجماع داشته باشیم، در اجرا راحت‌تر پیش می‌رویم.

 

انتهای پیام//ر.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معتادان متجاهر شورای شهر استانداری خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی حاشیه شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۲۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی، ماموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.   سردار احمد نگهبان افزود: در بررسی یکی از سرقت‌ها در خیابان شهید نقیبی فر، مشخص شد سارقان در نبود صاحبخانه، همه وسایل و حتی تأسیسات خانه را به ارزش سه میلیارد ریال سرقت کرده اند.   این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد با بررسی دقیق صحنه جرم و با توجه به سرنخ‌های به جامانده، سرانجام یکی از متهمان را شناسایی کردند و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.   وی اظهار داشت: ماموران انتظامی پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی، متهم را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش، تعداد زیادی از اموال مال باخته‌ها را کشف کردند.   سردار نگهبان افزود: متهم که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۲۶ فقره سرقت وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی با همدستی یکی از دوستانش و فروش اموال مسروقه به دو مالخر، اعتراف کرد.   وی گفت: در ادامه این عملیات با دستگیری همدست متهم و دو مالخر، تعداد زیادی اموال مسروقه شامل پنج عدد شیرآلات اهرمی، بیش از ۵۰ عدد کلید و پریز، دو عدد ساعت مچی، پنج عدد ادکلن، چهار کیسه برنج، بیش از ۵۰ قلم ظروف آشپزخانه، دستگاه سرخ کن، توستر، چرخ گوشت و آبمیوه گیری کشف کردند و به مال باخته‌ها تحویل دادند.   جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است