Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال عدم پذیرش دعوت بازید از شهر آزاد شده «شوشا» از سوی سفرای گروه مینسک مستقر در باکو، وزیر خارجه سابق جمهوری آذربایجان خواستار بایکوت این سفرا شد.

به نوشته وبگاه «نیوز آرمنیا»  «توفیق ذوالفقاروف» وزیر خارجه سابق جمهوری آذربایجان  در زمینه رد دعوت از سوی دپیلمات‌های آمریکا و فرانسه و روسیه گفت: «گروه مینسک برای همیشه مرده است و سفرای این سه کشورباید  در معرض انزوای رسمی و علنی قرار بگیرند و دعوت‌های آن‌ها نیز از سوی باکو پذیرفته نشود تازمانی که آن‌ها به شهر شوشا بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرکس که این قانون را نقض کند باید مورد انتقاد رسانه‌ای قرار گیرد.»

بر اساس این گزارش، سفرای ایالات متحده، فرانسه و روسیه در جمهوری آذربایجان دعوت مربوطه دولت آذربایجان را نپذیرفتند و از سفر به شوشا خودداری کردند. سفر این هیات دیپلماتیک به شوشا با دستور «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان سازماندهی شده بود.

باکو مدعی است که ارزیابی‌ها از  آثار تاریخی در شهر شوشا در جمهوری آذربایجان نشان می‌دهد شماری از اماکن مذهبی از جمله مسجد در این شهر حین حضور قوای ارمنستانی تخریب شده است.

«فائق اسماعیل‌اف» رئیس انجمن سازمان حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی در مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان  روز دوشنبه به خبرگزاری «ترند نیوز» گفت که حین اشغال این شهر تاریخی از سوی نظامیان ارمنستانی، 11 مسجد تخریب شد.

روسای جمهوری جمهوری آذربایجان و ترکیه چندی قبل از این شهر تاریخی دیدار کند . این اقدام انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان داشت.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان ۱۳۹۹ بعد از ۴۴ روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند. بر اساس این توافق که سبب استقرار نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه شده است، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کند و مسیر زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) ‌برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده «شوشا» به همراه همه مناطق آزادشده به باکو واگذار شد

انتهای پیام

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم

به گزارش جماران؛ در گفتگوی تلفنی امروز پنج شنبه مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و احولات منطقه ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفتگو با اشاره به وجود فرصت ها و ظرفیت های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست ها در غزه می طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسراییل در غزه تلاش کنند. 

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضایی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است. 

مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد. 

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران های منطقه ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ‌ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • مجارستان: درگیری مستقیم ناتو با روسیه یعنی جنگ جهانی سوم
  • مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه