Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:40:14 GMT

خبرهای کوتاه استان یزد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۳۳۶۳

خبرهای کوتاه استان یزد

به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی روز دوشنبه در نشست مشترک خبرنگاران و منتخبان شورای اسلامی شهر مهریز افزود: استفاده از ظرفیت بالای نخبگان و متخصصان متدین دلسوز که روحیه جهادی و انقلابی برای کار و خدمت به مردم و منطقه دارند باید محور اقدام منتخبان شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته قبلا در این خصوص برخی اقدام‌هایی صورت گرفته آن را ناکافی ذکر و ادامه داد: باید با استفاده از رسانه‌های گروهی و فعالان فرهنگی و اجتماعی نسبت به شناسایی نخبگان منطقه در سطح کشو در رشته‌های مختلف برای کمک به مسوولان و توسعه صحیح شهرستان بهره گرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول اظهار کرد: مردم از تک تک اعضای منتخب و خبرنگاران کار و فعالیت برای معرفی ظرفیت‌های شهرستان و برنامه و اقدام موثر برای خدمت به مردم می‌دانند که در این خصوص همه باید با در نظر گرفتن منافع عمومی منطقه و پرهیز از محدودنگری فقط به دنبال توسعه و آبادانی باشند.

زارع زاده مهریز به اهمیت و نقش رسانه‌های گروهی و شبکه‌های اجتماعی شهرستان در کنار اقدام مسوولان و اعضای شورای اسلامی شهر اشاره کرد و یادآور شد: توسعه و آبادانی شهر در گرو همکاری تمامی مردم و مسوولان و دوری از ورود به مسایل محلی ذکر کرد.  

در این نشست تعدادی از خبرنگاران و اعضای شورای اسلامی شهر و منتخب دور ششم به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

***

فرمانده انتظامی یزد گفت: سارقی که ۴۰ میلیارد ریال لوازم برقی سرقت کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرتیپ عباسعلی بهدانی فرد افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع سرقت از انبار فروشگاه لوازم برقی واقع در خیابان ایرانشهر، ماموران کلانتری ۱۳ شهید رجایی بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او ادامه داد: در بررسی‌های فنی و پلیسی مشخص شد سارق با روش دیوار روی وارد ساختمان شده و با آشنایی کامل به محل این سرقت‌ها را انجام داده است.

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: با کار علمی و شگردهای پلیسی، عامل این سرقت که شاگر فروشگاه بود و ۲ سال قبل از مغازه اخراج شده بوده شناسایی و دستگیر شد.

بهدانی فرد افزود: متهم در بازجویی‌های فنی به سرقت این میزان لوازم برقی از انبار این فروشگاه اعتراف و پس از تشکیل پرونده قضایی و دستور قاضی پرونده، متهم روانه زندان شد.

وی بیان کرد: طرح‌های مقابله بی امان با مخلان نظم و امنیت عمومی، قانونشکنان، سارقان با تمام توان با همت پلیس عملیاتی شده و شهروندان نیز با رعایت اصول پیشگیری، ما را در کاهش سرقت‌ها یاری کنند.

***

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: از برنامه‌های فرهنگی درراستای حفظ و ثبت خاطرات خانواده‌های شهدا و ایثارگران حمایت می شود .

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام عباس زارع روز دوشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان اردکان افزود: نسل آینده و امروز ایثارگران و خانواده‌های شهدا مایه افتخار و عزت ایران اسلامی هستند.

وی با بیان این‌که جامعه ایثارگری بیش از چهارصد نخبه، ۳۰ نفر هیئت‌علمی و صدها خیر را به استان تقدیم کرده است؛ گفت: جهاد علمی و فرهنگی پس از دوران جنگ تحمیلی ادامه یافته و نتایج آن حضور شخصیت‌های علمی از این قشر در جامعه است.

زارع با اشاره به شرح وظایف بنیاد شهید تصریح کرد: ثبت خاطرات آزادگان در حوزه نوحه‌خوانی و مداوای مجروحین در زیر شکنجه رژیم بعث با توجه به رشادت‌های پرسنل بهداشت و درمان در شرایط کرونایی و نیز نزدیکی به ایام محرم در دستورکار این بنیاد قرارگرفته است.

فرماندار اردکان نیز در این نشست با اشاره به وضعیت و سابقه فرهنگی و مذهبی شهرستان اردکان گفت: موفقیت‌های کشور در عرصه‌های گوناگون از برکت حضور و یاد شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنان است.

مصطفی پوردهقان‌اردکان بیان داشت: در راستای رسیدگی به امور خانواده‌های شهدا، دیدارهای هفتگی با حضور مسئولان ارشد شهرستان برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: یکی از رسالت‌های بنیاد شهید ضبط و ثبت خاطرات خانواده‌های شهدا براساس توصیه‌های مقام معظم رهبری است که می‌تواند اثرگذاری مثبتی بر جامعه به‌ویژه نسل جوان داشته باشد.

فرماندار اردکان بیان داشت: با تمام توان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش خواهیم کرد.

 شهرستان ۱۱۸ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، خرانق،  احمدآباد و اردکان است.

برچسب‌ها مهریز شورای شهر طرح های عمرانی یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهریز شورای شهر طرح های عمرانی مهریز شورای شهر طرح های عمرانی یزد شورای اسلامی شهر خانواده های شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق با ۳۰ فقره سرقت

سرهنگ محمود حسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت‌های متعدد سیم کابل برق در شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او در ادامه با بیان این که ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ موفق شدند سارق را درحین سرقت دستگیر کنند، افزود: در استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد متهم از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار است.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد ضمن بیان توقیف خودروی سارق به همراه آلات و ادوات جرم، گفت: این سارق حرفه‌ای در بازجویی‌های به عمل آمده به ۳۰ فقره سرقت سیم و کابل برق در سطح شهرستان اعتراف و مقادیرقابل توجهی سیم کابل سرقتی از مخفیگاه وی کشف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

سرهنگ حسین زاده با بیان اینکه تعامل بین مردم و پلیس موجب بوجود آمدن امنیت پایدار می‌شود، افزود: شهروندان هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع داده تا نسبت به شناسایی و دستگیری آنان در اسرع اقدام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • سیل در مسیر چَک‌چَک اردکان
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق با ۳۰ فقره سرقت
  • خبر‌های کوتاه شهرستان بردسکن
  • تقدیر فرماندار دشت آزادگان از فرماندهی انتظامی شهرستان