Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، فریدون شهبازیان آهنگساز و رهبر ارکستر که ۱۹ تیرماه به دلیل فشار خون بالا در سی سی یو بستری شده بود، در حال حاضر به بخش منتقل شده است و به زودی مرخص خواهد شد.

شیوا شهبازیان فرزند او که مدیریت حساب اینستاگرام پدرش را برعهده دارد با انتشار متنی اعلام کرد: «درود خدمت شما عزیزان و تشکر از همه عزیزان بابت لطفی که به پدر داشتن پدر به دلیل فشار بالا در سی سی یو بستری شدن در حال حاضر به لطف خداوند به بخش منتقل شدن و به زودی انشا الله مرخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

فریدون شهبازیان زادهٔ ۲۱ خرداد ۱۳۲۱ در تهران موسیقی‌دان، آهنگساز و رهبر ارکستر اهل ایران است. وی با تشویق و راهنمایی پدرش حسین شهبازیان، به موسیقی گرایش پیدا کرد و در هنرستان عالی موسیقی به تحصیل موسیقی و فراگیری ساز ویلن پرداخت.

شهبازیان فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او در دهه ۶۰ آهنگسازی برای فیلم را نیز آغاز کرد و به همراه علی معلم دامغانی شورای موسیقی را در صدا وسیما تشکیل دادند که وظیفه نظارت و حمایت از موسیقی پاپ را به عهده داشت. وی هم‌اکنون بازنشسته صدا و سیما و جزو منتقدین موسیقی پاپ ایران است.

شهبازیان پس از انصراف از رهبری ارکستر ملی ایران در اسفند ۹۸، بیشتر وقتش را صرف آهنگسازی می کند. او اوایل امسال به صورت فشرده مشغول ساخت موسیقی تیتراژ سریال ماه رمضانی «یاور» برای پخش از شبکه سه سیما بود.

ساخت موسیقی سریال‌هایی چون «معصومیت از دست رفته» «کلاه پهلوی»، «بخش چهار جراحی»، «باغ گیلاس»، «آوای فاخته» و «بازگشت به خانه» در کارنامه هنری این آهنگساز دیده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فشار خون رهبر ارکستر آهنگساز فریدون شهبازیان به بخش منتقل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درباره میوه‌فروشی که ۱۶ سال فکر کردیم «فریدون فروغی» است!

حالا تقریبا ۱۶ سال از آن روزی که ترانه «تنهاترین عاشق» را بنام فریدون فروغی با صدای بلند گوش می‌دادیم، می‌گذرد که سر و کله خواننده اصلی این قطعه پیدا شده است!

به گزارش ایسنا، حکایت «سعید فلاح» حکایت آدم‌هایی است که استعدادشان را فریاد زده‌اند اما کسی نه آنها را دیده و نه شنیده است. شاید اگر در روی پاشنه درستش چرخیده بود او الان روی صحنه بود و مردم برای خرید بلیت کنسرتش صف می‌کشیدند اما روزگار برایش چیز دیگری خواست،‌ او الان کارمند بیمارستان است، خواننده نیست و تال همین چند روز پیش کسی حرفش را باور نمی‌کرد که او خواننده و ترانه‌سرای قطعه «تنهاترین عاشق» باشد.

او وقتی نوجوان بوده در میوه‌فروشی پدرش کار می‌کرده است و آنجا عاشق دختری می‌شود که هر روز از جلوی میوه‌فروشی رد می‌شده است. این عشق به هردلیلی ناکام و ناتمام می‌ماند و سعید وقتی سال ۱۳۸۷ به خدمت می‌رود به یاد آن عشق قدیمی ترانه‌ای می‌نویسد و آن را اجرا می‌کند.

قطعه «تنهاترین عاشق» به سرعت هیت می‌شود و از تاکسی و پاساژ و مجتمع تجاری سر در می‌آورد و این خواننده جوان نمی‌تواند به مخاطبانش ثابت کند که خواننده واقعی این قطعه اوست اما اپیزود جدید برنامه «صداتو» که از یکی از پلتفرم‌ها پخش می‌شود،‌ او را به همه مردم معرفی کرد.

در این ویدئو می‌توانی جزئیات ماجرا را بببینید:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • رهبر انقلاب: امسال حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت را به همه دنیای اسلام منتقل کنند (فیلم)
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • ارکستر سمفونیک هنرستان موسیقی پسران به تالار رودکی می‌آید
  • دویستمین سالگرد سمفونی شماره ۹ بتهوون؛ تاج موسیقی غربی!
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • درباره میوه‌فروشی که ۱۶ سال فکر کردیم «فریدون فروغی» است!