Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد ، مدیرکل استاندارد لرستان گفت: امسال ۶ آسانسور غیر استاندارد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های این استان پلمب شد.

مرضیه قنبریان بیان کرد: در راستای استانداردسازی آسانسور‌های دستگاه‌های اجرایی و مراکز درمانی استان مکاتبات لازم انجام و تاکنون آسانسور ۲ بانک و چهار دستگاه اجرایی در استان پلمب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اکنون ۲ مورد از این آسانسور‌ها در حال رفع نقص است، اظهار داشت: چند مورد دیگر نیز با مجوز دادستانی طی روز‌های آینده پلمب خواهد شد.

مدیرکل استاندارد لرستان با اشاره به اینکه در خواست‌های سنجش آسانسور‌ها از طریق سامانه مدیریت بازرسی آسانسور ثبت و توسط شرکت‌های نصاب مجاز مورد تایید سازمان صمت بازرسی و نظارت می‌شود، اضافه کرد: در سه ماه نخست سال جاری ۲۱۱ مورد درخواست بازرسی در استان ثبت که از این مجموع تاکنون ۱۳۳ مورد منجر به صدور تاییدیه شده است.

قنبریان ادامه داد: اعتبار تاییدیه‌های آسانسور یک ساله است و در این مدت نیز هر سه ماه یکبار توسط شرکت‌های مرتبط بررسی و نظارت می‌شود.

او یادآور شد: با توجه به اینکه آسانسور‌های برقی مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند و این مهم، بار‌ها از طریق مکاتبات، جراید، مصاحبه به اطلاع دستگا‌های اجرایی، مراکز دولتی، بیمارستان‌ها رسانده شده است، در راستای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان، پلمب آسانسور‌های غیر استاندارد با اخذ مجوز از مقام قضایی، در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت تاییدیه ایمنی آسانسور، کد ۱۰ رقمی شناسه ملی نصب شده در کابین را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و در صورت غیر معتبر بودن تاییدیه، موضوع را از طریق شماره تلفن ۳۳۲۳۸۳۹۳ داخلی ۱۴۳به اداره کل استاندارد لرستان گزارش دهند.

 

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندارد پلمب استاندارد لرستان آسانسور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از خبرگزاری فرانسه، آسانسور معدن پلاتین راستنبرگ در شمال غربی ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی در حین انتقال کارگران از اعماق زمین به بالا بود که ناگهان از ارتفاع حدود ۲۰۰ متری سقوط کرد.

این اتفاق در پایان شیفت کاری کارگران معدن و زمانی رخ داد که آنها پس از یک روز کاری قصد خروج از معدن و رفتن به خانه‌هایشان را داشتند.

در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که ایجاد اشکال در چرخ‌دنده‌های آسانسور باعث سقوط آن شده است. تا جایی که مکانیزم عملکرد آسانسور معکوس شد و شتاب گرفت و باعث شد بالابر با سرعت زیاد به پایین سقوط کند. آسانسور معدن، آسانسوری بزرگ با ظرفیت ده‌ها نفر است که در زمان حادثه بیش از ۸۰ نفر داخل آن بودند.

به دنبال این حادثه، تیم‌های امدادی وارد عمل شدند و تمامی کارگران مجروح به بیمارستان انتقال یافتند.

نیکو مولر، مدیر عامل شرکت امپالا پلاتینیوم هولدینگ، در بیانیه‌ای گفت: «این تلخ‌ترین اتفاقی بود که در تاریخ شرکت تجربه کردیم. تحقیقات در مورد علت سقوط آسانسور ادامه دارد و تمام عملیات‌های معدن تا اطلاع ثانوی متوقف است.

به گفته وی، برخی از کارگران به شدت مجروح شده‌اند که بیشتر آنها ار ناحیه مچ پا و ساق پا دچار شکستگی شدند. بقیه با خراش‌های جزئی از بیمارستان مرخص شدند.

یوهان ترون، معاون شرکت امپالا گفت: آسانسور تقریبا ۲۰۰ متر سقوط کرد و از ۸۶ کارگری که داخل آن بودند، ۱۱ نفر جان باختند. آفریقای جنوبی عمیق ترین معادن جهان را دارد و بسیاری از آنها آسانسورهایی دارند که می‌توانند بیش از ۱۰۰ نفر را در یک زمان حمل کنند.

در این حادثه سیستم «اضطراری» نتوانست آسانسور را متوقف کند و این مساله اعتراضات زیادی را درباره ایمن نبودن تجهیزات معدن برانگیخته است.

کد خبر 847560 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها آفریقای جنوبی حوادث جهان معدن

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفار غیر مجاز در سال ۱۴۰۲
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران | این دستگاه تاییدیه نهایی ندارد | وجود گاز خنده در این قلیان‌ها صحت دارد؟