Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: پرونده شکایات مربوط به خاموشی‌های هفته‌های اخیر با حضور وزیر نیرو در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد تا وزارت نیرو گزارش مکتوب در این مورد ارائه کند.

به گزارش مشرق، علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز (دوشنبه، ۲۱ تیرماه) کمیسیون اصل ۹۰ با حضور وزیر نیرو، معاونین و تعدادی از فعالان بخش خصوصی در تولید برق کشور، گفت: این جلسه پیرو شکایات واصله به کمیسیون اصل ۹۰ برگزار شد و کمیسیون نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم و بخش خصوصی را بیان و بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ابتدای جلسه رئیس کمیسیون به نکاتی از جمله مصوبات شورایعالی امنیت ملی درخصوص تجهیز کارخانجات و نانوایی‌ها به ژنراتور برق، لزوم اجرای مصوبات در تقلیل زمان کار ادارات، توجه به گزارش اقلیم شناسی و سازمان هواشناسی و برنامه‌ریزی، مدیریت مصرف و اقدامات مورد انتظار از وزارتخانه، مصوبات برنامه ششم موضوع (بند ت ماده ۴۸ قانون برنامه) و فاصله موجود بین اقدامات وزارتخانه با سطح محقق شده، راهکارهای پیشنهادی بخش خصوصی برای رفع معضل خاموشی‌ها و پرداخت بخشی از دیون دولت، امهال وام‌های ارزی سرمایه‌گذاران برای تعیین تکلیف نحوه بازپرداخت رفع موانع بانکی و لزوم توجه به حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر را مطرح کرد.

وی ادامه داد: همچنین وزیر نیرو در مورد عملکرد این وزارتخانه طی ۸ سال دولت آقای روحانی و نحوه تعامل با بخش خصوصی و مدیریت مصرف، رمز ارزها و میزان مصرف کل از برق کشور، اقدامات کلی در تعطیلی صنایع بزرگ طی دو هفته آینده گزارشی ارائه کرد.

این نماینده مجلس گفت: در این نشست، نمایندگان تولید کننده برق بخش خصوصی ۱۶ موضوع را مطرح و تاکید داشتند در صورت رفع موانع موجود، می‌توانند روزانه ۴۰۰ مگاوات برق وارد مدار کنند.

خضریان بیان کرد: بخش خصوصی به مواردی چون لزوم تشکیل جلسه مشترک با حضور سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو برای حل معضل پرداخت بدهی وزارتخانه به بخش خصوصی (استفاده از ظرفیت ماده ۶ قانون حمایت از صنعت برق) و جلوگیری از انباشت این بدهی، ضابطه‌مند کردن فروش برق با هدف استخراج رمز ارزها و صادرات برق، ارزآوری و تأمین بخشی از دیون خود به بخش خصوصی و عدم پایبندی ساتبا به قراردادهای منعقده با سرمایه‌گذاران اشاره کردند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در نهایت مقرر شد وزارت نیرو به مباحث و سوالات مطرح شده در کمیسیون به ویژه علل خاموشی‌های اخیر به صورت مکتوب پاسخ دهد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان دولت آقای روحانی سازمان برنامه وبودجه کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو صنعت برق سازمان هواشناسی علی خضریان کمیسیون اصل بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 6090513 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند