Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@23:46:08 GMT

واکنش بایدن و پلوسی به ناآرامی‌های کوبا

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۴۳۶۵

واکنش بایدن و پلوسی به ناآرامی‌های کوبا

آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی  از ناآرامی ها در این کشور حمایت کرد و مدعی شد آمریکا در کنار مردم کوبا برای رنج اقتصادی تحمیل شده از سوی دولت هاوانا است.

رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه ای که کاخ سفید آن را منتشر کرد، مدعی شد: ما در کنار مردم کوبا و فراخوان پرطنین آنها برای آزادی و خلاصی از همه‌گیری ویروس کرونا و دهه‌ها سرکوب و رنج و محنت اقتصادی هستیم که رژیم اقتدارگرای کوبا به آنها تحمیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مردم کوبا شجاعانه بر حقوق اساسی و جهانی خود پافشاری می‌کنند. این حقوق شامل حق اعتراض مسالمت‌آمیز و حق تعیین سرنوشت است که باید به آنها احترام گذاشت.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: ایالات متحده از رژیم کوبا می‌خواهد تا صدای مردم خود را بشنود و در این لحظه حیاتی به نیازهای مردم توجه نشان دهد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز روز دوشنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت اینکه مردم کوبا خواستار آزادی و حقوق اساسی خود شده و بطور مسالمت آمیز به خیابان ها آمده و راهپیمایی می کنند، عملی شجاعانه است. از مردم کوبا در پیگیری آزادی حمایت می کنم و هرگونه خشونت یا هدف قرار دادن کسانی را که از حقوق خود استفاده می کنند، محکوم می کنم.

پیش از این نیز، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در توئیتی نوشت واشنگتن از آزادی بیان مردم کوبا دفاع می کند و هرگونه برخورد با تظاهرات را به شدت محکوم می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جو بایدن آمریکا مردم کوبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد

به گزارش ان بی سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید را با پلیس مخفی آلمان نازی موسوم به گشتاپو مقایسه کرد.

ترامپ در یک مراسم رسمی شام که فایل صوتی آن در اختیار این شبکه تلویزیونی قرار گرفته، گفت: این افراد دولت گشتاپو را اداره می‌کنند. 

وی در عین حال بایدن را فاسدترین رئیس جمهور تاریخ این کشور خواند.

ترامپ در مورد روند جنایی که علیه وی در حال انجام است اظهار نظر کرد: تیم بایدن بر این باور است که این تنها راهی است که به بایدن فرصت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور را می‌دهد.

ترامپ پیش از این بار‌ها اعلام کرده بود که شکایت علیه وی مداخله در انتخابات آینده است.

دادگاهی در نیویورک در حال بررسی پرونده‌ای است که در آن ترامپ تحت ۳۴ ماده مربوط به جعل اسناد تجاری و پرداخت حق السکوت به دو زن، به دلیل رابطه ادعایی با آنها متهم شده است. ترامپ در چندین پرونده جنایی از جمله حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱ و نگهداری اسناد طبقه بندی شده نیز متهم است. حداکثر مجازات ممکن برای مجموع اتهامات ترامپ ۱۳۶ سال زندان باشد. خود رئیس جمهور سابق اعلام کرد که بی گناه است و دلیلی برای تشکیل پرونده وجود ندارد.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس فعلی دولت از حزب دموکرات و همچنین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از حزب جمهوری خواه هستند. هر دو نامزد قبلاً بر اساس نتایج آخرین رای گیری مقدماتی برای نامزدی از احزاب خود، آرای نمایندگان کافی را به دست آورده اند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش معاون قوه قضاییه به برخورد با زنان و دختران در آمریکا: چه کسی به داد آنها می‌رسد؟
  • واکنش دبیر ستاد حقوق بشر به برخورد تهاجمی با زنان و دختران در آمریکا
  • شاهد تقابل جریان شرافت و شرارت در غرب هستیم
  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!
  • بایدن در دو نسخه؛ سرکوب زنان آمریکایی و حمایت از زنان ایرانی
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین نشان از عدم پایبندی مدعیان حقوق بشر به آزادی است