Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا علیرضا رزم حسینی در نشست بانوان کارآفرین برتر و مشاوران امور زنان، ضمن قدردانی از تلاش بانوان در حوزه‌های مختلف تولید، و نیز اقدامات دفتر امور زنان و خانواده وزارت صمت، به شرایط اقتصادی کشور در شرایط تحریم و همه‌گیری کرونا اشاره کرد و گفت: در این مدت که مسئولیت این وزارتخانه را بر عهده گرفتم تلاش کردیم تا با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود، برنامه‌های موثری را برای تحولات مثبت در حوزه صمت و اقتصاد کشور اجرا کنیم، گرچه به دلیل موانع و شرایطی که وجود داشت انتظار و هدف مورد نظر حاصل نشد، اما اتفاقات خوبی در این ۹ ماه در بخش صنایع، معادن و بازرگانی افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایجاد تحول در هر حوزه‌ای را کاری دشوار و مشمول هزینه توصیف کرد و افزود: وزارت صمت علی‌رغم همه این سختی‌ها، با سماجت هزینه اجرای این برنامه‌ها را قبول کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه صحبت‌های خود به ظرفیت و توانایی بانوان در حوزه تولید و تجارت اشاره کرد و افزود: بانوان نشان دادند که اگر فرصت و شرایط مناسب برای فعالیت بانوان ایجاد شود، در حوزه‌های کارآفرینی و ثروت آفرینی توانایی خوبی دارند و نقش بانوان در خانواده و جامعه بر کسی پوشیده نیست.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت شناسایی بانوان کارآفرین در حوزه صمت از آمادگی وزارت صمت در حمایت از بانوان فعال در بخش تولید و تجارت خبر داد.

رزم‌حسینی اجرای سیاست‌های تجارت بین‌المللی و تاثیر آن در برگشت پرونده‌های صادرکنندگان از دستگاه قضایی به حوزه تولید و تجارت و همچنین تسهیل در رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان را یکی از اقدامات مهم در روان‌سازی تجارت بین‌المللی و تامین کالا‌های اساسی و مورد نیاز تولید اعلام کرد همچنین برگشت وظایف وزارت صمت به ویژه در حوزه صادرات به این وزارتخانه را از دیگر دستاورد‌های ماه‌های اخیر عنوان کرد.

وی احصاء قوانین و مقررات مزاحم تولید در سه سطح وزارتخانه، مجلس و دولت را از دیگر دستاورد‌های مهم وزارت صمت، در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید برشمرد و اظهار داشت: در خصوص قوانین مزاحم مربوط به داخل وزارتخانه، اقدامات لازم انجام و در ماه‌های نخست سال، ابلاغیه‌های مربوطه جهت رفع آن‌ها صادر و ابلاغ شد.

رزم‌حسینی در ادامه به آزادسازی و واگذاری ۶ هزار محدوده معدنی حبس شده از طریق مزایده اشاره کرد و آن را مورد تأیید رئیس‌جمهور منتخب خواند و اجرای این طرح موجب ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و اشتغال را در کشور دانست.

افزایش صادرات فولاد و محصولات پتروشیمی، افزایش تولید محصولات بهداشتی، مواد غذایی و رشد تولید در ۲۵ رشته صنعتی، و دستاورد‌های مربوط به عمق ساخت داخل دیگر مواردی بود که وزیر صمت در این جلسه به آن‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت کارآفرینی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

در جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران بررسی شد.

به گزارش ایسنا، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات وعده صادق در پاسخ به تحرکات رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • اتاق فکر سیاست‌های اقتصادی با حضور بخش خصوصی تشکیل شود
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • فعالیت ۲۳۰۰۰۰ پرستار در ایران/ ۷۵ درصد پرستاران زن هستند
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی