Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، امشب ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور به همراه نمایندگان مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد.

معاون بهداری ناجا در این مراسم گفت: تا هر زمان نیاز به کادر بهداشت و درمان ناجا باشد در خدمت مردم و مدافعان سلامت در سیستان و بلوچستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار محمدرضا حسینی اظهارداشت: این چند روز در بحث مقابله با کرونا و رسیدگی به مبتلایان به کرونا دوران دفاع مقدس را دوباره تجربه کردیم.

وی تصریح کرد: از تلاش مسوولان استانی که به صورت جهادی برای راه اندازی بیمارستان 64 تختخوابی فعالیت کردند تقدیر و قدردانی می‌شود.

6 تیم ۵۰ نفره پزشک متخصص بهیار و پرستار ارتش در سیستان و بلوچستان 

امیر غلامیان از فرماندهان ارتش نیز در این مراسم اظهار کرد: بر اساس نیازمندی کادر درمان 6 تیم ۵۰ نفره پزشک متخصص بهیار و پرستار را بسیج کردیم و از اول تیرماه وارد استان شدند و بیمارستان را تحویل گرفتند در هفته آینده ۳ بیمارستان حاد تنفسی را افتتاح خواهیم کرد، مخزن اکسیژن ساز خریداری می‌کنیم، یک مخزن ۲۵ تنی را در بیمارستان بوعلی زاهدان مستقر خواهیم کرد، صد هزار تست تشخیص کرونا در استان وارد کرده‌ایم، ۱۸ دستگاه اکسیژن ساز وارد کرده ایم.

وی ادامه داد: ۱۳۴۲ مورد مراجعه سرپایی داشتیم در کنار تمامی مسئولیت‌های مرزی آمده ایم تا خاتمه بیماری در استان بمانیم، ارتش آخرین نفر خواهد بود که منطقه را ترک خواهد کرد.

۲۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان

جانشین فرمانده سپاه سلمان نیز اظهار کرد:  از همان بدو شروع ویروس کرونا در کنار مردم بودیم، اقدامات متعددی را برای پیشگیری و مقابله با بیماری انجام دادیم، طرح شهید سلیمانی را همزمان با سراسر کشور در استان برگزار کردیم.

سردار آبسالان گفت: در شرایط جدید کرونایی هم جلساتی با روسای دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد نیازسنجی های لازم صورت گرفت اموراتی که سپاه باید انجام دهد پیگیری شد در زمینه واکسیناسیون ۲۷ مرکز تجمیعی واکسیناسیون را آماده کردیم که ۲۴ مرکز فعال شده بیمارستان تخصصی صحرایی نیروی زمینی در استان آماده است که از استان‌های کرمان، مشهد و کرمانشاه در استان نیرو مستقر بوده که شامل ۲۰۰ نفر نیروی انسانی پزشک پزشکیان و بهیار هستند.

وی بیان کرد: جهادی هم به صورت خودجوش وارد عمل شده‌اند و در سطح استان در شهرستان‌های زابل و زاهدان فعالیت می‌کنند که تاکنون ۲ هزار نفر را که علائم بیماری داشته‌اند با مراجعه به درب منازل شناسایی کرده‌اند.

وزیر بهداشت از مردم سیستان و بلوچستان عذرخواهی کند

نماینده مردم زاهدان نیز در این جلسه از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست در مورد اظهار نظری که چند روز قبل در تهران کرده بودند و آمار فوت شدگان را یک نفر اعلام کرده بودند عذرخواهی کنند که وزیر بهداشت و درمان همچنان بر آماری که اعلام کرده بود معتقد بود.

فداحسین مالکی به وزیر بهداشت تاکید کرد: در مورد بحران کرونا آمار غلط به وی ارائه شده است.

وزیر بهداشت و درمان در پاسخ اعلام کرد: اگر در آن تاریخ در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان تعداد فوتی ها بجز یک نفر باشد و به رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر آمار غلط داده باشند، فردا صبح کامران کردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر را عزل می کنم.

 

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس سلامت سیستان و بلوچستان زاهدان سیستان و بلوچستان وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۴۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، گفت: امروز دومین مرحله مردمیاری و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز در مناطق سیل زده شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف آن انجام شد.

به گزارش ایسنا،‌ ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات‌ وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیازهای اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهادها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالاها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستاهای اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید