Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@15:07:04 GMT

عواقب نوشیدن آب در صبح چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۵۰۴۸

عواقب نوشیدن آب در صبح چیست؟

بنا بر اظهارات متخصص طب ایرانی نوشیدن آب صبحگاهی چه سرد و چه گرم در درازمدت می‌تواند موجب آسیب‌های گوارشی و کبدی شود.

به گزارش برنا؛ ناصر رضایی‌پور متخصص طب ایرانی با بیان اینکه یبوست و نزله (ترشحات پشت حلقی که مدل کهنه‌شده آن سینوزیت است) ام‌الامراض یا مادر بیماری‌هاست گفت: اگر کسی شکایت‌ دیگری داشته باشد اگر علائم یکی از این دو بیماری را داشته باشد اول باید مشکل این دو بیماری برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس آمارهای مختلف حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد مردم جهان مشکلات گوارشی دارند اگرچه این آمار کمی قدیمی است و حدود ۳۰ درصد از مردم جهان یبوست و نفخ را تجربه می‌کنند. این آمارها بر اساس پزشکی نوین است؛ اساتید در طب سنتی معتقدند بیش از ۷۰ درصد شهرنشین‌ها دچار یبوست هستند.

رضایی‌پور خاطرنشان کرد: برخی به ما مراجعه می‌کنند و خودشان اظهار می‌کنند یبوست دارند که در این شرایط اوضاع فرد خیلی وخیم است و در غیر این صورت پرسش‌های جدیدی مطرح می شود. طب سنتی با مزاج‌های مختلف و سبب‌شناسی بیماری در ارتباط است اما مصرف صبحگاهی ۵ تا ۷ عدد انجیر خشکی که از شب پیش با آب و گلاب خیسانده شده باشد به بیماران برای تمامی مزاج‌ها توصیه می‌شود. این افراد می‌توانند یک ربع تا ۲۰ دقیقه بعد صبحانه بخورند.

وی تصریح کرد: برخی اشاره می‌کنند خوردن آب زیاد موجب رفع یبوست می‌شود. مصرف آب گرم برای مدت کوتاه ۲ تا ۳ روزه مشکلی ندارد. اما در طب ایرانی نوشیدن آب صبحگاهی چه گرم و چه سرد در درازمدت موجب بروز بیماری‌های کبدی و گوارشی می‌شود. مصرف زیاد ملین‌های گیاهی مثل خاک شیر در دراز مدت می‌تواند فرد را دچار مشکل کند.

وی در پایان گفت: حتی خاکشیر هم برای خانم‌های باردار منع مصرف دارد. داروهای گیاهی کم‌عارضه هستند اما باید توسط فردی متخصص و برای مدتی محدود تجویز شوند. برخی همکاران من در پزشکی نوین گیاه سنا را برای طولانی‌مدت تجویز می‌کنند اما تجویز آن برای مدتی حدود ۱۰ روز توصیه می‌شود. برخی افراد حتی ۲ تا ۳ سال به صورت مداوم از قرص این گیاه استفاده می‌کنند که به اعتقاد من عارضه‌ای ایجاد می‌کند که از یبوست خطرناک‌تر است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: طب مشکلات جهان طب سنتی صبحانه خاک سنا آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۵۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • عواقب کتک زدن داور در تهران؛ یک لیگ تعلیق شد
  • عواقب بند س تبصره ۶ قانون بودجه | وقتی برای معافیت‌ها سقف تعیین شود چه می‌شود؟
  • عادت های به ظاهر بی ضرری که با آن ها ندانسته به سلامت خود صدمه می زنیم
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • بهترین زمان نوشیدن شیر برای کاهش وزن
  • الکساندر چفرین: سوپرلیگ پروژه‌ای غیراخلاقی و عواقب آن ویرانگر خواهد بود