Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، ایتالیا در ضربات پنالتی با درخشش جان لوییجی دوناروما توانست انگلیس را در خاک این کشور شکست دهد و به قهرمان یورو ۲۰۲۰ لقب گیرد. اتفاقی که آتزوری برای آن ۵۳ سال صبر کرد و در انتها توانست با هدایت مانچینی و درخشش بازیکنانی مثل کیه زا به این افتخار دست پیدا کند. (اینجا ببینید)

در گزارش زیر سعی داریم به بررسی بهترین‌های این رقابت بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابتی که با شوک بزرگ «ایست قلبی» کریستین اریکسن آغاز شد (اینجا ببینید) و با رکوردشکنی کریستیانو رونالدو ادامه یافت. رونالدویی که به آمار فوق العاده علی دایی رسید و باعث شد تا نام کشورمان دوباره به تیتر رسانه‌های جهان بدل گردد.(اینجا ببینید)

یورو ۲۰۲۰ اگرچه آغازی سرد و شوکه کننده داشت ولی هر چه جلو رفت جذاب تر دنبال شد و در مراحل حذفی با بازی‌هایی دیدنی به اوج هیجان رسید. 

مسائل داوری نیز در انتهای این مسابقات به بحث اول رسانه‌ها بدل شد؛ مخصوصا در دیدار انگلیس و دانمارک و صحنه پنالتی که باعث شد تا شاگردان هیولمند از دور مسابقات کنار روند. بسیاری معتقد هستند داور و ویدیوچک در آن صحنه اشتباه کردند و خطایی روی رحیم استرلینگ رخ نداد.

البته می‌توان از حاشیه کوکاکولا توسط رونالدو (اینجا ببینید)، اقدام شایسته پل پوگبا در جهت کنار زدن مشروبات الکلی (اینجا ببینید) و بازگشت با شکوه طرفداران به ورزشگاه‌ها نیز اشاره کرد. اتفاقاتی که باعث شد تا یورو ۲۰۲۰ با جذابیت، هیجان و زیبایی خاصی پیگیری شود. (اینجا ببینید)

یکی از اتفاقات جالب این یورو نیز خوش و بش خنده‌دار کیه لینی با جوردی آلبا پیش از ضربات پنالتی بازی ایتالیا و اسپانیا بود. شوخی کاپیتان ایتالیا به سوژه بزرگ رسانه‌ها بدل شد و بسیاری از آن صحبت کردند. (اینجا ببینید)

*بهترین بازی جام 

بی‌شک زیباترین بازی یورو ۲۰۲۰ به مرحله یک چهارم نهایی بازمی‌گردد؛ زمانی که سوئیس و فرانسه در بخارست به مصاف هم رفتند. دیداری که همه فکر می‌کردند فرانسه، مدعی اصلی قهرمانی در یورو به سادگی به برتری رسد ولی سوئیس شاهکاری به پا کرد و یک بازگشت باشکوه را به ثبت رسانید. (اینجا ببینید)

در این مسابقه چندین بار بازگشت زیبا تماشا کردیم و هر ۲ تیم توانستند نتیجه باخت را به تساوی بازگردانند. فرانسه در ۵ دقیقه هم پنالتی گرفت و هم توانست با درخشش بنزما به برتری دست یابد. پل پوگبا نیز با یک شوت دیدنی یکی از زیباترین گل‌های یورو را به ثبت رساند تا کلکسیون اتفاقات زیبای این مسابقه تکمیل شود. اما مهمترین اتفاق این بازی در ۱۰ دقیقه پایانی رخ داد و سوئیس نشان داد که هیچ وقت تسلیم نخواهد شد. در دقایق ۸۱ و ۹۱ آنها به گل رسیدند تا کار به وقت‌های اضافی و ضربات پنالتی کشیده شود. 

در ضربات پنالتی نیز دروازه‌بان سوئیس یعنی «یان سومر» یک شاهکار بزرگ رقم زد و توانست با گرفتن پنالتی امباپه، فرانسه بزرگ را حذف کند.

*بهترین بازیکن جام 

جان لوییجی دوناروما از سوی یوفا نیز بهترین بازیکن یورو لقب گرفت. بازیکنی که در ۳ بازی اخیر ایتالیا نمایشی شاهکار به ثبت رساند و یکی از بزرگترین مهره‌های مانچینی در این پیروزی‌ها بود. او در دیدار مقابل بلژیک با مهار شوت‌های دیدنی دی بروینه و لوکاکو مانع گل خوردن ایتالیا شد و حتی توانست عنوان مهار هفته یورو ۲۰۲۰ را نیز از آن خود کند. 

دوناروما در پیروزی ایتالیا مقابل اسپانیا و انگلیس نیز نقشی اساسی ایفا کرد تا به بهترین بازیکن این رقابت نام گیرد. اتفاقی که پیش از این رخ نداده بود و سنگربانی نتوانسته بود عنوان بهترین بازیکن جام را از آن خود کند.

*بهترین گل جام 

ضربه دیدنی «پاتریک شیک»‌ از ۴۹.۷ متری دروازه که در هفته اول مسابقات یورو ۲۰۲۰ به ثبت رسید زیباترین گل این جام بود. البته می‌توان به شوت دیدنی پوگبا در بازی مقابل سوئیس و کاشته فوق العاده دمسگارد در دیدار دانمارک مقابل انگلیس نیز اشاره کرد. 

 

*بهترین پاس گل جام

یواکیم میله در دیدار دانمارک مقابل چک یک پاس گل دیدنی با بیرون پای راست برای کسپر دولبرگ ساخت تا یکی از پاس‌های عالی یورو ۲۰۲۰ به ثبت رسد. ستاره آتالانتا در پست فول‌بک چپ نمایشی عالی در این رقابت به ثبت رساند و یکی از مهره‌های بزرگ شگفتی دانمارک لقب گرفت. 

 

البته به پاس پائو تورس در دیدار اسپانیا مقابل کرواسی نیز می‌توان اشاره کرد. مدافعی که از زمین خودی یک پاس عالی برای فران تورس ساخت تا گل دوم شاگردان انریکه به ثمر رسد. 

*بهترین مهار جام 

کسپر اشمایکل عملکردی عالی در این رقابت داشت و توانست باعث درخشش دانمارک در یورو ۲۰۲۰ شود. او در دیدار مقابل انگلیس با مهار ضربه سر مگوایر یک سوپرسیو را به نمایش گذاشت. 

 

*بزرگترین موقعیت از دسته رفته جام

رابرت لواندوفسکی در بازی پایانی مرحله گروهی مقابل سوئد عالی کار کرد ولی نتوانست باعث صعود لهستان شود. او در یک صحنه با بدشانسی، توپش ۲ بار به تیر برخورد کرد تا بزرگ ترین موقعیت از دست رفته یورو را به ثبت رساند. 

 

*سورپرایز جام 

لئوناردو اسپیناتزولا یکی از بهترین بازیکنان یورو ۲۰۲۰ بود و در ترکیب ایتالیا فوق العاده کار کرد. بازیکنی که در باشگاه رم آنچنان اسمش بر سر زبان‌ها نیفتاده بود ولی توانست در یورو به شگفتی بزرگ لقب گیرد. او البته در جدال با بلژیک به شدت مصدوم شد و نتوانست در ۲ بازی پایانی مانچینی را همراهی کند و همین باعث شد تا ضعف زیادی در عملکرد آتزوری رقم خورد. 

او در مسابقه فینال اما با عصا و پاتل آتل بسته به ومبلی لندن آمد و در جشن قهرمانی آتزوری شرکت کرد.

*ناامیدکننده ترین جام

تمام رسانه‌ها پیش از یورو ۲۰۲۰ مدعی شده بودند که تیم ملی ترکیه می‌تواند به شگفتی بزرگ این رقابت نام گیرد. شاگردان شنول گونش نه تنها شگفتی ایجاد نکردند بلکه یک نمایش ناامیدکننده را به ثبت رساندند تا به یکی از بدترین تیم‌ها لقب گیرند. 

ترکیه در گروه A مسابقات مقابل ایتالیا، ولز و سوئیس شکست خورد تا با آمار صفر امتیاز و تفاضل گل منفی ۷ بزرگترین تیم ناکام جام لقب گیرد. 

*ناکام بزرگ جام

کیلیان امباپه که یکی از آینده‌دار ترین ستاره‌های فوتبال دنیا شناخته می شود، نمایشی ضعیف در یورو ۲۰۲۰ به ثبت رساند. او در دیدار مقابل سوئیس پنالتی خود را نیز از دست داد تا تنها با آمار یک پاس گل با جام ملت‌ها وداع کند. 

امباپه که پیش از آغاز یورو نیز به دلیل اختلاف با ژیرو، اتحاد در اردوی تیم ملی فرانسه را نیز به هم زد، یکی از ناکام‌های بزرگ یورو ۲۰۲۰ بود. 

*چهره جام

چهره بزرگ این یورو را باید تیم ملی دانمارک بدانیم. تیمی که در اولین بازی خود و در دقیقه ۴۳ یکی از شوکه‌کننده‌ترین اتفاقات دنیای ورزش را تجربه کرد ولی ایستاد، متحد شد و توانست با رسیدن به نیمه نهایی شاهکار بزرگ دنیای فوتبال را رقم زند. تیمی که اگر شاید داور در دیدار مقابل انگلیس اشتباه نمی‌کرد می‌توانست به فینال این رقابت‌ها نیز برسد. 

دانمارک با بهبودی حال اریکسن بازی به بازی بهتر شد و حتی توانست زیباترین نمایش‌های یورو را نیز به اجرا گذارد. 

یورو ۲۰۲۰ نیز به مانند تمام مسابقات فوتبالی به پایان رسید و خاطرات تلخ وشیرینی برای اهالی فوتبال به ثبت رساند. حالا باید منتظر ماند تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در آبان ۱۴۰۱ فرا برسد. رقابتی که بی شک جذاب‌تر از یورو دنبال خواهد شد. 

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: دیدار مقابل بهترین بازیکن اینجا ببینید ضربات پنالتی یورو ۲۰۲۰ ثبت رساند بهترین بازی باعث شد رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۵۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم

ستاره لهستانی تیم فوتبال بارسلونا هنوز بابت نبردن ارزشمندترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال از مسئولان اهدا کننده آن دلخور است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در تازه‌ترین بخش منتشر شده از مصاحبه روبرت لواندوفسکی با نشریه بیلد آلمان، ستاره لهستانی درباره ناکامی‌اش برای بردن توپ طلای فرانس فوتبال و بهترین‌های حال حاضر فوتبال جهان صحبت کرد.

لواندوفسکی جزو آن دسته از ستاره‌های صاحب‌نام دنیای فوتبال است که با وجود بردن همه جام‌های ممکن در رده باشگاهی و جوایز فردی مانند بهترین بازیکن یوفا و بازیکن فیفا، هنوز موفق به کسب توپ طلای فرانس فوتبال نشده است. البته تفاوتی که لواندوفسکی با دیگر مدعیان ناکام در کسب توپ طلا دارد این است که همه چیز برای رسیدن این جایزه به او در سال 2020 آماده بود (سالی که بایرن مونیخ همه جام‌های داخلی، قاره‌ای و بین‌المللی) را برد اما شیوع ویروس کرونا، مانع از برگزاری مراسم اهدای توپ طلا شد و به این ترتیب دست او از این جایزه ارزشمند کوتاه ماند. 2020 اما تنها سالی نبود که لواندوفسکی لایق بردن توپ طلا شناخته شد، هرچند او ادعایی روی توپ‌های طلای آن سال‌ها ندارد.

لواندوفسکی به نشریه بیلد گفت: توپ طلای 2021؟ آن که متعلق به لیونل مسی است، اما من شایعاتی شنیده‌ام مبنی بر اینکه قرار است یک جایزه گذشته‌نگر هم برای سال 2020 در نظر گرفته شود. سال 2020 برای من سالی خارق‌العاده بود، چرا که در بالاترین سطح از دوران بازیگری‌ام قرار داشتم و ما در بایرن مونیخ همه چیز را بردیم. بگذارید اینطور بگویم. احساس می‌کنم که توپ طلای آن سال حق من است و اگر توپ طلای آن را چهار سال بعد هم دریافت کنم، احساس نخواهم کرد که به من توهین شده است. دریافت این جایزه افتخاری بزرگ است و من با کمال میل آن را می‌پذیرم.

لواندوفسکی: آنچلوتی مربی فوق‌العاده باتجربه‌ای است

 

ستاره لهستانی بارسلونا در ادامه نظر خود را درباره بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان بیان کرد و دو ستاره پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید را لایق این عنوان دانست. لواندوفسکی افزود: معرفی بهترین‌های فوتبال جهان در سال جاری سخت است، چون ما هنوز جام ملت‌ها را در پیش داریم و بازی‌های حساس مراحل پایانی لیگ قهرمانان هم مانده است. با این وجود اگر معیار آن چیزی باشد که از ابتدا فصل تا الان دیده‌ام، به نظر من کیلیان امباپه و جود بلینگام بهترین‌ بازیکنان حال حاضر جهان هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سنگ تمام طرفداران بایرن برای قیصر فقید
  • مانع بزرگ برای حضور بیرانوند مقابل سپاهان
  • شاهکار واردی: دبل برای قهرمانی لستر
  • اشتباه عجیب دروازه‌بان بارسلونا در بازی مقابل والنسیا + فیلم
  • بیرانوند مشکلی برای بازی کردن مقابل سپاهان ندارد
  • نایب قهرمانی ایتالیا در یورو 2000 به روایت کارتون / فیلم
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • با خداحافظی باجو، 19 سال است که یکشنبه نداریم!
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز یکشنبه ۹ ‌اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات