Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ماجرای سختی و مشکل‌دار بودن سؤالات کنکور 1400، با اعلام 42 سؤال مشکل، شکل جدی‌تری به خود گرفته است. 

آزمون سراسری 1400، نهم تا دوازدهم تیر برگزار شد و یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ داوطلب در آن شرکت کردند؛ این آزمون به نوعی برای داوطلبان سرنوشت‌ساز است چرا که آینده خود را وابسته به آن می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آزمون‌های هر گروه آزمایشی، اعتراض‌هایی بلند شد مبنی بر اینکه سؤالات سخت بوده و حتی برخی ادعا کردند که سؤالات خارج از محتوای درسی آنها بوده است. این گلایه‌ها باعث شد که سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی رصدی کند و حق را به داوطلبان دهد و طی نامه از سازمان سنجش بخواهد تا در کارگروهی مشترک، سؤالات کنکور بررسی شود.

اما سازمان سنجش ادعای سازمان پژوهش را رد کرد و درخواست کرد که این سازمان به طور دقیق اعلام کند که چه سؤالاتی خارج از محتوای کتاب درسی بوده یا اشتباه است.

حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز در شبکه خبر گفت: «در سه گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی، جمعا 105 سؤال به آزمون‌شوندگان ارائه شده است. در مجموع، 10 سؤال خارج از کتاب درسی و از قسمت‌های حذف شده کتاب‌های درسی است که حدود 10 درصد سؤالات را تشکیل می‌دهد. 28 سؤال نیز عدم تطابق با اهداف آموزشی کتاب درسی است که حدود 27 درصد سؤالات را به خود اختصاص می‌دهد؛ یک سؤال اشتباه بود که حدود یک درصد را شامل می‌شود. سه سؤال نیز بدون گزینه پاسخ صحیح بود که 3 درصد را به خود اختصاص می‌دهد و جمعا 42 سؤال دارای اشکال است یعنی 41 درصد سؤالات ارائه شده مشکل‌ دارد».

برای اینکه ببینیم چه میزان در آزمون سراسری طرح شده است به سراغ جداول آزمون‌ها رفتیم. 

دفترچه آزمون عمومی که (دفترچه شماره ۱) برای هر پنج گروه آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ است شامل 100 سؤال است که خب باید سؤالات هر آزمون هم متفاوت از آزمون دیگر باشد چرا که زمان‌ برگزاری آزمون‌ها متفاوت است.

دفترچه آزمون عمومی که (دفترچه شماره ۱) برای هر پنج گروه آزمایشی کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ است شامل 100 سؤال است که خب باید سؤالات هر آزمون هم متفاوت از آزمون دیگر باشد چرا که زمان‌ برگزاری آزمون‌ها متفاوت است.

اما نکته دیگر این است که اگر سؤالات اختصاصی تمام آزمون‌ها را جمع ببندیم به عبارتی 805 سؤال می‌شود که با در نظر گرفتن سؤالات عمومی عدد به مراتب بالاتری است. 

اما در آماری که رئیس سازمان پژوهش ارائه داده است 105 سؤال بررسی شده است که از بررسی 105 سؤال که مشخص نیست بر چه اساسی انتخاب شده، 41 درصد آنها مشکل‌دار است.

پدر یکی از داوطلبان کنکور سراسری گفت: از روزی که بحث مشکل‌دار بودن سؤالات کنکور مطرح شده است، فرزندم افسردگی گرفته است. چرا که خیلی درس خوانده است و حالا فکر می‌کند که حقش ضایع می‌شود.

وی افزود: بیش از یک میلیون داوطلب در کنکور سراسری شرکت می‌کنند و سازمان سنجش هم در این زمینه متبحر است، پس چرا با بی‌دقتی منجر می‌شود که اینگونه با فکر و ذهن بچه‌های ما بازی شود.

تعدادی از داوطلبان کنکور هم درخواست دارند که به طور شفاف تمام سؤالات مطرح شده در کنکور سراسری بررسی شود؛ یکی از این داوطلبان گفت: وقتی از 105 سؤال، 42 سؤال ایراد دارد، از تمام سؤالات، چند سؤال ایراد دارد.

وی ادامه داد: ما از مسؤولان وزارت علوم و قضایی کشور درخواست داریم که به عنوان داور وارد عمل شوند و ببینند که چه تعداد از سؤالات کنکور اشتباه یا مشکل‌دار است و نگذارند حق داوطلبان کنکور ضایع شود. 

حالا باید دید سازمان سنجش چه واکنشی نسبت به آمار سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دارد و چرا سازمان پژوهش معیار 105 سؤال را در نظر گرفته است؟ 

و نکته مهم‌تر اینکه در این میان وضعیت داوطلبان نگران کنکور که در این رفت و برگشت سازمانی، نگرانی‌شان بیشتر می‌شود، چه خواهد شد!

پربیننده ترین ثبت نام واکسن کرونا ( لینک و شرایط ) شـرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۰ + جزییات تهران از مرز ۶هزار بستری گذشت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته‌ های غیرمرتبط ممنوع شد خبر مهم استخدامی برای معلمان حق التدریس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کنکوری گروه آزمایشی کنکور سراسری سازمان پژوهش سازمان سنجش مشکل دار آزمون ها 105 سؤال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۵۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول

 عبدالرسول پورعباس، امروز در حاشیه مراسم نکوداشت استاد نمونه کشوری در جمع  خبرنگاران در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت گفت: کنکور ۱۴۰۳ ماه یکی از ایمن ترین آزمون های سراسری بود و با صحت کامل برگزار شد واقعا مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه های زیرزمینی را که داوطلبان را اغفال می کنند نخوردند. 

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند  دستگاه‌های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند و در لحظه شناسایی شدند. 

پورعباس گقت: این دستگاه‌ها در حد دستگاه‌های جاسوسی و پیچیده بود‌‌ ولی تلاش‌های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل داده شدند. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به اینکه این داوطلبان از کدام شهرستان‌ها یا استان ها بودند یا جنسیت داوطلبان متقلب چه بوده، گفت: این افراد به هیات‌های بدوی و هیات های تجدید نظر  ارجاع می‌شوند و  معمولا برای این داوطلبان محرومیت کمتر از ۵ سال نداریم. 

وی گفت: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای شهرستان‌ها دوباره برگزار می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • دفترچه­ سوالات آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول)
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • کلید اولیه سؤالات کنکور 1403 + لینک سایت sanjesh.org
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد
  • آزمون مجدد برای کنکوری‌های «زیرکوه» ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • کشف ۲۵ مورد تقلب در آزمون سراسری نوبت اول
  • کشف ۲۵ موردتقلب در آزمون سراسری نوبت اول