Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت گفت: حجم خشونت‌هایی که در نتیجه نزاع‌های خیابانی در تهران رخ می‌دهد از اساس قابل قیاس با دیگر شهر‌ها نیست. مساله اینجاست که جامعه آماری متناسبی در این خصوص وجود ندارد که ما بخواهیم تهران را با شهرستان‌ها مقایسه کنیم. علیرضا ناصری نژاد جانشین پلیس پیشگیری پایتخت درخصوص سرعت رسیدگی پلیس به نزاع‌های خیابانی ناشی از تصادفات رانندگی به میزان گفت: عمدتا عوامل ۱۱۰ پلیس پیشگیری در یک بازه زمانی هفت تا ده دقیقه خود را به محل درگیری می‌رسانند و اقدامات لازم را به انجام می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روالی است که باید انجام شود.
وی در پاسخ به اینکه آیا امکانی برای مقایسه تهران با دیگر شهر‌های کشور از نظر وضع نزاع‌های خیابانی وجود دارد گفت: با توجه به تراکم جمعیت و وجود ترافیک و معضل‌های خاص دیگری که این شهر با آن مواجه است نمی‌توانیم درباره مساله نزاع‌های خیابانی مقایسه‌ای میان تهران با دیگر شهر‌های کشور داشته باشیم. درواقع حجم خشونت‌هایی که در نتیجه نزاع‌های خیابانی در تهران رخ می‌دهد از اساس قابل قیاس با دیگر شهر‌ها نیست. مساله اینجاست که جامعه آماری متناسبی در این خصوص وجود ندارد که ما بخواهیم تهران را با شهرستان‌ها مقایسه کنیم. البته منظور از قابل مقایسه نبودن این نیست که ما قابلیت انجام چنین مقایسه‌ای را نداریم یا اینکه آماری در این رابطه در دست نداریم. مساله اینجاست که ما جامعه آماری متناسب و برابری برای انجام چنین مقایسه‌ای نداریم.   ناصری نژاد ادامه داد: معنای این مساله این است که چنین مقایسه‌ای از اساس اشتباه است. برای روشن کردن این مطلب مثالی را مطرح می‌کنم. آن طور که آمار‌ها نشان می‌دهد بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای و تصادفات شهری در کشور ما مربوط به خودروی پراید است. اما این آمار یک آمار نادرست و غلطی محسوب می‌شود. علتش هم این است که بیشترین خودرویی که ما در کشورمان داریم خودروی پراید است. ما نمی‌توانیم بگوییم که، چون از هر هزار خودروی پرایدی که ما داریم صد موردش دچار تصادف شده و مثلا، چون از هر صد خودروی ولوو ایکس نود فقط یک موردش دچار تصادف شده پس باید نتیجه بگیریم پراید یک خودروی بسیار ناامنی است.   بیشتر بخوانید: عصیانگری جرم علیه اجتماع   وی خاطرنشان کرد: البته در نا امن بودن پراید شکی نیست. اما این یک مثال است که من برای روشن کردن موضوع طرح می‌کنم. از خودرو ولوو ایکس نود شاید به طور کلی صد مورد در کشورمان داشته باشیم. اما از خودروی پراید میلیون‌ها مورد در کشورمان داریم. آمار مربوط به تصادف این دو خودرو درواقع دو جامعه آماری هستند که هیچ برابری یا تناسبی با هم ندارند که ما بخواهیم درصد تصادف آن‌ها را با هم مقایسه کنیم. وضع نزاع‌های خیابانی در تهران و شهرستان‌ها هم شرایطی شبیه به همین مثال را دارد.
جانشین پلیس پیشگیری پایتخت در واکنش به اینکه تفاوت شرایط محیطی و فضای فرهنگی نقاط مختلف تهران چه اثری بر متفاوت شدن حجم نزاع‌های خیابانی این نقاط دارد گفت: مکان‌هایی که شلوغ‌تر باشند و تصادفات بیشتری هم در آنجا اتفاق می‌افتد طبیعی است که آمار نزاع‌های خیابانی آن نقاط هم بیشتر باشد. یا در جا‌هایی که با ضعف فرهنگی بیشتری مواجه باشند محتمل است که خشونت‌های خیابانی بیشتر بروز پیدا کند.

وی در پاسخ به اینکه پلیس پیشگیری چه اقدام‌هایی برای کم کردن از حجم نزاع‌های خیابانی ناشی از تصادفات رانندگی در تهران در دست انجام دارد گفت: بر اساس برآوردی که ما داریم این نوع نزاع‌های خیابانی به ندرت اتفاق می‌افتد. درواقع حجم بسیار ناچیزی از تصادفات منجر به نزاع‌های خیابانی می‌شود.   انتهای پیام/ برچسب ها: پلیس پیشگیری خشونت خیابانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس پیشگیری خشونت خیابانی نزاع های خیابانی دیگر شهر ها پلیس پیشگیری خودروی پراید جامعه آماری شهرستان ها مقایسه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که نسبت به وظایف خود در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی کنند، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان در قرارگاه کاهش تصادفات استان که در فرماندهی انتظامی برگزار شد با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران و مسئولان برای عدم شرکت در جلسات و بازدیدهای میدانی اظهار داشت: تا چه زمانی باید بنشینیم و دست روی دست گذاشته و مرگ همشهریان و هموطنان خود را در حوادث و سوانح رانندگی شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته 109 نفر را در این حوادث از دست داده‌ایم و خانواده های زیادی داغدار و حتی بی سرپرست شده‌اند، حال آیا نباید با این وضعیت چاره ای بیندیشیم و به صورت عملیاتی اقدامات لازم را برای کاهش این مقدار تلفات انجام دهیم.

حاجیان گفت: در سال گذشته و تنها در دو کمربندی کرمانشاه 40 نفر جان خود را به خاطر حوادث رانندگی از دست داده‌اند، تلفاتی که بسیار زیاد است و حتما باید برای کاهش آن تلاش کنیم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه با پشت میزنشینی مشکلی حل نمی‌شود و گره‌ای از مشکلات باز نخواهد شد گفت: بر همین اساس از سال گذشته‌ تصمیم گرفتیم که جلسات را از پشت میز به سطح شهر و میادین ببریم تا از نزدیک مشکلات، نواقص و معضلات را احصا و برای آن چاره اندیشی کنیم.

وی عنوان کرد: با این حال برخی مدیران که مستقیماً درگیر رفع نواقص بودند، جز چند مورد در این بازدیدهای میدانی حضور پیدا نکردند که جای گلایه و انتقاد دارد.

حاجیان گفت: هرچند در این بازدیدها اقدامات خوبی هم صورت گرفت و نواقص برخی نقاط حادثه‌خیز نیز یا مرتفع شد یا در حال مرتفع شدن است اما کافی نیست و لازم است اقدامات گستره‌تری صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه عنوان کرد: تأمین روشنایی میدان آزادی، تقاطع سردار سلیمانی و سایر معابر، اصلاح هندسی میدان نیایش، ایجاد دور برگردان میدان آناهیتا، اصلاح هندسی میدان ظفر و‌ دور برگردان میدان مقابل شرکت زمزم از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

وی افزود: همان گونه هم که بارها اعلام کرده‌ایم پلیس نمی‌تواند بنشینید و دست روی دست گذاشته و مرگ همشهریان و هموطنان خود را در حوادث ترافیکی مشاهده کند.

حاجیان گفت: پلیس همانگونه که پاسخگوی کار و اقدامات خود است از دستگاه‌های مسئول نیز به نفع مردم مطالبه‌گری کرده و چنانچه آن‌ها به وظایف قانونی خود در خصوص رفع نقاط حادثه‌خیز و کاهش سوانح رانندگی عمل نکنند علیه‌شان اعلام جرم خواهیم کرد.

رئیس پلیس کرمانشاه عنوان کرد: علاوه بر بالا بودن تعداد متوفیان حوادث رانندگی، آمار مجروحان نیز در کرمانشاه بسیار زیاد است و همه ما وظیفه داریم که در راستای کاهش سوانح اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه پلیس وظیفه خود می‌داند در هر شرایطی برای آسایش و رفاه حال مردم تلاش کند، گفت: امیدوارم بقیه دستگاه های مسئول نیز با توان بیشتری پای کار آمده و مدیران نیز در بازدیدهای میدانی و جلسات راهبردی شرکت کنند تا بتوان تصمیمات بهتری اتخاذ کرد.

حاجیان افزود: مردم کرمانشاه لایق دریافت بهترین خدمات هستند و من و همه همکارانم به آن‌ها قول داده‌ایم آرامش خود را فدای امنیت و آرامش آن‌ها کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصادفات تهران در هفته گذشته
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • درگیری خیابانی در رشت منجر به قتل جوان ۲۲ ساله شد
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • اعلام جرم پلیس علیه کوتاهی مدیران درباره تصادفات
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا