Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در منطقه سیستان اظهارداشت: در سفرهای نوروزی موضع خود را اعلام و به شدت با آن مخالفت کردم در حالیکه روزانه ۱۲ دستگاه اتوبوس از گلستان به زابل وارد می‌شد و در انتخابات شوراهای شهر و روستا سفره‌ها پهن و مراسم عروسی و عزا با جمعیت غیر استاندارد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ارتباط استان گلستان، مازندران و گیلان بدلیل تراکم جمعیتی با سیستان و بلوچستان باید به شدت کنترل شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اصلی ترین فعالیت استاندار و فرمانداران سیستان و بلوچستان را افزایش پروتکل‌ها، آموزش به مردم بر رعایت دستور العمل‌های بهداشتی دانست و تصریح کرد: درمان سرپایی و بستری موقت بزرگترین فیلتر برای سرریز به بیمارستان ها است.

وی اظهارداشت: هر گونه کمبود نیروی انسانی و تجهیزات در بیمارستان ۶۴ تختخوابی زهک و هیرمند وجود دارد که در اسرع وقت تامین می‌شود.

نمکی با بیان اینکه ساخت مراکز درمان بستر در شهرستان‌های هامون و نیمروز آغاز می‌شود گفت: در رابطه با تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و پزشکان طرحی، نامه آن از طریق دانشگاه علوم پزشکی زابل ارسال تا مجوز آن صادر شود.

وی افزود: مرکز بیماری سل در سیستان دستاورد قابل توجه‌ای برای منطقه است که از فردا به ناوگان تخت‌های بیمارستانی زابل اضافه می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از واگذاری پنج سردخانه نگهداری واکسن، یک ماشین حمل واکسن، دستگاه ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان‌های زهک و هیرمند، دستگاه سی پی آر، پرداخت 2 ماه مطالبات کادر درمان سیستان خبرداد و گفت: در تقسیمات مرداد ماه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افزایش متخصصین مورد نیاز بویژه فوق تخصص ریه به گونه‌ای که در استان ماندگار شود را دستور کار قرار می‌دهد.

وی از تصویب دانشکده دندانپزشکی زابل در جلسه گسترش وزارت بهداشت و درمان خبرداد و افزود: به نمایندگان مردم سیستان در مجلس قول ایجاد این دانشکده داده شد و مجوز آن برای دانشگاه علوم پزشکی زابل صادر شده که در کنار آن رشته‌های بهداشت دهان و دندان اضافه می‌شود.

نمکی اظهارداشت: هر تعداد واکسن که استان سیستان وبلوچستان نیاز داشته باشد تامین می‌شود و این استان اولین استان در کشور است که افراد بالای ۵۰ سال می‌توانند واکسن دریافت کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: همسایگی ایران با کشور افغانستان از ویژگی‌های این استان است که دانشگاه علوم پزشکی زابل با پرورش نیروی انسانی افغانستان با مصوبه دولت و اختصاص ردیف اعتباری می‌تواند نقش آفرینی خود را با پیوندهای تاریخی و فرهنگی که بین دو کشور است انجام دهد.

احمدعلی موهبتی اظهارداشت: شهرستان‌های نیمروز و هامون از امکانات حداقلی بهداشتی و درمانی برخوردار هستند که باید مراکز درمان بستر برای این ۲ شهرستان ایجاد شود.

وی خواستار شتاب فزاینده ساخت بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی زابل شد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تست‌های فراگیر و واکسیناسیون با اولویت مشاغل و فعالان مرز بسیار مهم است که باید هر چه سریعتر در سیستان وبلوچستان انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز / دوشنبه/ با سفر به منطقه سیستان با حضور در ستاد مبارزه با بیماری کرونا در منطقه از نزدیک آخرین وضعیت خدمات بهداشتی و درمانی سیستان و بیماران کرونایی در منطقه را بررسی کرد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس دلتا کرونا استانداری سیستان و بلوچستان دانشگاه علوم پزشکی زابل درمان و آموزش پزشکی سیستان و بلوچستان وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد محمدی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مرکز اظهار کرد: در فضاهای علمی جدید همه انتظار محقق شدن تحول را در شیوه‌های نوین آموزشی دارند و یکی از این حوزه‌های مورد انتظار، حوزه آموزش پزشکی است.

وی اضافه کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکی از واحدهایی به شمار می‌رود که در همه دانشگاه‌های این عرصه به آن توجه ویژه می‌شود و با مشارکت اساتید و دانشجویان راه‌حل‌های نوین برای توسعه آموزش پزشکی را در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با زحمت همکاران‌مان در معاونت آموزشی دانشگاه افتتاح و فضای خوبی ایجاد شد تا از مشارکت هر چه بیشتر اعضای هیأت علمی و دانشجویان برای فعالیت‌های علمی و آموزشی بهره‌مند شویم.

وی خبر داد: حاصل این اتفاق تربیت بیشتر دانشجویان در زمینه‌های مختلف پزشکی است و امیدواریم که بتوانیم شاهد رشد و بالندگی روزافزون اعضای هیأت علمی و دانشجویان علوم پزشکی آبادان در سطح کشور باشیم.

به گزارش مهر، مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل زیرمجموعه‌هایی همچون کمیته دانشجویی توسعه آموزش پزشکی، مرکز تعالی آموزش مجازی و هوش مصنوعی، دفتر مستقل استعداد درخشان و المپیادهای دانشجویی، واحد برنامه‌ریزی درسی، واحد دانش‌پژوهی و جشنواره شهید مطهری، واحد ارزشیابی آزمون و مرکز رشد و بالندگی اساتید است.

کد خبر 6089832

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم