Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه بازداشت‌های منتسبین به جماعت «گولن» در ترکیه و طی سلسله عملیات پلیس‏، ۱۴۳ نفر از عوامل این گروه تروریستی (فتو) بازداشت شدند.

براساس حکم قضایی دادستانی «ازمیر» برای بازداشت ۲۲۹ تن از عوامل نفوذی گروه تروریستی «فتو» در نیرو‌های مسلح ترکیه، نیرو‌های امنیتی در عملیاتی همزمان در ۴۷ استان ۱۴۳ تن از این افراد را بازداشت کردند و عملیات برای بازداشت متهمان دیگر این پرونده ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود ۵۷ متهم این پرونده از افراد موظف و بقیه از اخراجی‌های نیرو‌های مسلح هستند. استفاده از تلفن‌های همگانی و برنامه مکالمه محرمانه موسوم به «بایلوک»، و تبانی برای احیای مجدد تشکیلات فتو در نیرو‌های مسلح ترکیه از جمله اتهامات درج شده در این پرونده است.

در سال جاری میلادی افزون بر چهار هزار نفر اعم از نظامیان شاغل، بازنشسته و یا اخراجی به اتهام ارتباط و یا عضویت در این گروه دستگیر شده اند. دولت ترکیه معتقد است کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ توسط عوامل فتح اله گولن و با دستور مستقیم وی انجام شده است. گولن که از ۲۰ سال قبل ساکن ایالت پنسیلوانیای آمریکا است این اتهامات را بار‌ها رد کرده است.

بنا به اظهارات مقامات ترکیه، گولن با تشکیل گروهی موسوم به «فتو» و رخنه در قوه قضائیه، ارتش، تشکیلات آموزشی و ارگان‌های دولتی، کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ (۲۵ تیرماه سال ۱۳۸۵) را سازماندهی کرد. در این کودتا ۲۵۱ نفر کشته و دو هزار و ۱۹۴ تن زخمی شدند.

بنا به آمار موجود، از کودتای ۲۰۱۶ تاکنون افزون بر ۱۶۵ هزار کارمند دولت، پرسنل ارتش، فعالان مدنی و اصحاب رسانه‏، به اتهام ارتباط با جماعت گولن و مشارکت در کودتا، بازداشت، زندانی و یا از خدمت منفک شده اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کودتای ترکیه فتح الله گولن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۵۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان از بازداشت مردی خبر دادند که قصد داشت به کاروان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمله کند.

این رسانه‌ها گزارش دادند که شخص مذکور یک مرد ۵۸ ساله است که قصد داشت نتانیاهو را در خیابان دیزنگوف در تل آویو هدف قرار دهد.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده این شخص بازداشت شده است.

۲ روز قبل نیز منابع خبری رژیم صهیونیستی فیلم عملیات ضدصهیونیستی را که از سوی یک گردشگر ترکیه‌ای به اجرا درآمد منتشر کردند.

در این فیلم لحظه اجرای این عملیات و حمله گردشگر ترکیه‌ای به یک نظامی صهیونیست با سلاح سرد و شهادت این گردشگر ترکیه‌ای به ضرب چندین گلوله نظامیان صهیونیست به نمایش درآمده است. به نظر می‌رسد تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه باعث شده دامنه تلاش‌های افراد غیرنظامی برای هدف قرار دادن این عناصر اشغالگر گسترش پیدا کند.

کد خبر 6095316

دیگر خبرها

  • مردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت بازداشت شد
  • بازداشت ۲۱۰ نفر در اعتراضات «روز کارگر» در ترکیه
  • اسرائیل خواهر اسماعیل هنیه را آزاد کرد و در حصر خانگی قرار داد+ عکس
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • فیلم لحظه حمله و درگیری خونین گردشگر ترکیه‌ای با یک اسرائیلی
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت