Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «بهمن صادقی سده» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این بیماران  دیابتی  به وسیله بیمه‌ها فراخوان شدند و ثبت نام کرده‌اند.

وی اظهار داشت: میزان دریافت انسولین قلمی برای هر بیمار براساس نسخه پزشک معالج است و بیشتر از میزان درج شده در نسخه انسولین به بیمار تحویل نمی‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ثبت‌نام از بیماران دیابتی نیازمند به انسولین قلمی از یک ماه گذشته آغاز شده و تا یک ماه آینده ادامه دارد و پیش بینی می‌شود ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار دیگر ثبت‌نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: کمبود انسولین قلمی معضلی سراسری است اما، بیماران با داشتن نسخه پزشک معالج و ثبت‌نام در سامانه تیک‌تک می‌توانند سهمیه خود را از داروخانه‌های تعیین شده، دریافت کنند.

دکتر«عباس علیمرادیان» افزود: بیماران ثبت‌نام شده برای دریافت انسولین قلمی در استان مشکلی ندارند و می توانند این قلم دارو را از ۸۰ داروخانه تحویل بگیرند.

وی اظهار داشت: فروش آزاد انسولین قلمی ممنوع است و قرار گرفتن توزیع آن در طرح ضربتی نظارتی با هدف کنترل بازار صورت گرفته است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دستورالعمل توزیع انسولین‌های قلمی از ابتدای اردیبهشت ماه به همه داروخانه‌های سطح استان ابلاغ شده است.

در استان مرکزی ۱۹ بیمارستان فعال با یک‌هزار و ۹۴۵ تخت مصوب و یکهزار و ۷۵۰ تخت فعال و ۸۵ بخش درمانی وجود دارد که ۱۵ واحد بیمارستانی مربوط به حوزه دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و ۲ بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است

برچسب‌ها سلامت اراک استان مرکزی انسولین بهداشت و سلامت دیابت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت اراک استان مرکزی سلامت اراک استان مرکزی انسولین بهداشت و سلامت دیابت انسولین قلمی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه جدید بارشی از عصر امروز به مرکزی/ وزش باد شدت می گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مرادی گفت: سامانه بارشی عصر امروز موجب افزایش ابر در استان خواهد شد اما احتمال برخی رگبارهای پراکنده باران طی ساعاتی از امروز در مناطقی از استان دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه همچنین سرعت وزش باد در استان عصر امروز نسبتاً شدید خواهد بود، افزود: عمده فعالیت بارشی این سامانه از ساعات بامداد فردا دوشنبه در استان آغاز می‌شود و در روزهای دوشنبه و سه شنبه در برخی از ساعات موجب بارش و رگبار باران، احتمال رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و وزش باد خواهد شد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: سرعت وزش باد در ساعاتی از روز سه شنبه و با شدت کمتر روز چهارشنبه شدید خواهد بود.

مرادی بیان کرد: به دلیل ماهیت رگباری بخشی از فعالیت سامانه و احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها همچنین احتمال برخورد صاعقه و خسارت ناشی از تگرگ و وزش باد شدید، هشدار هواشناسی شماره ۶ اداره کل هواشناس استان امروز صادر شده است.

وی تاکید کرد: با عبور سامانه بارشی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دمای هوا بویژه دمای شبانه به طور محسوسی کاهش می‌یابد و بر اساس خروجی فعلی مدل‌های پیش بینی در مناطق سردسیر استان دمای کمینه به کمتر از ۵ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

کد خبر 6097440

دیگر خبرها

  • ورود سامانه جدید بارشی از عصر امروز به مرکزی/ وزش باد شدت می گیرد
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور