Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود عباس‌زاده مشگینی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با تأیید نهایی انتخابات در همه شهرها و روستاهای استان اردبیل از ۱۶ مردادماه و با صدور اعتبارنامه منتخبان جدید، فعالیت شوراها در دوره ششم آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام فرآیند انتخابات در قانون مشخص شده و وظیفه و تکلیف هیئت‌های اجرایی و نظارت نیز مشخص و معلوم است، تصریح کرد: تمام فرآیند انتخابات در استان اردبیل با تلاش ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها به شایستگی و در یک فرآیند قانونی به انجام رسید که نقطه شروع و پایان آن همراه با صحت و اطمینان مردم به آرای داده شده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان اردبیل گفت: در مدت چهار ماه عملیات ثبت‌نام کاندیداها تا تأیید صلاحیت، تبلیغات کاندیداها، روند رأی‌گیری، شمارش آرا و اعلام نتایج به خوبی در استان اردبیل انجام شد و هیئت نظارت نیز بر تمامی این فرآیندها نظارت داشته تا کاری خارج از مسیر قانونی انجام نشود.

عباس‌زاده مشگینی به اعتراض برخی از کاندیداها در فرآیند شمارش آرای انتخابات در شهرهای مختلف اشاره کرد و افزود: ما برای اطمینان دادن به این کاندیداها و همچنین صیانت از آرای مردم سعی کردیم در ۱۳ شهر استان صندوق‌ها را از یک صندوق تا ۲۵ درصد صندوق‌ها بازشماری کنیم تا اطمینان و اتکان نتایج به دست آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در ۳۱ شهر استان انتخابات شوراها در کنار روستاها برگزار شد و ما در هیئت نظارت به دنبال شکایت برخی از کاندیداها سعی کردیم تا در ۱۳ شهر صندوق‌هایی که بیشترین اعتراض را داشتند، بازشماری کنیم که در شش شهر تنها یک صندوق، دو تا سه شهر دو صندوق، در پارس‌آباد ۱۱ صندوق و در اردبیل نیز ۲۵ درصد صندوق‌های آرا بازشماری شدند.

عباس‌زاده مشگینی اضافه کرد: تنها در دو شهر در اعضای اصلی و علی‌البدل جابجایی‌ها را شاهد بودیم که با بازشماری آرا اتفاق افتاد و نتایج اعلام شده برای شهرهای اردبیل و مشگین‌شهر به دنبال بازشماری به صورت متقن و قانونی اعلام شده است.

وی بیان کرد: در شهر اردبیل در مرحله اول ۱۰ درصد صندوق‌ها شمارش شد که به دلیل برخی از تغییرات و تخلفات محرز سعی شد تا ۱۵ درصد مابقی بازشماری آرا انجام شود تا در نهایت اعلام نتایج در شهر اردبیل با جمع‌بندی نهایی انجام گیرد.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از ۲۶۰ صندوق آرا در شهر اردبیل ۲۸ صندوق در گام اول شمارش شد و در مرحله دوم نیز به صورت رندومی ۱۵ درصد صندوق‌ها را بازشماری کردیم که در مرحله دوم به نسبت مرحله اول تخلفات و تغییر نتایج کمتر بوده است.

عباس‌زاده مشگینی تصریح کرد: ما تنها ۱۵ روز فرصت بازشماری آرا را در ۱۳ شهر داشتیم و سعی و تلاشمان بر این شد تا به صورت دقیق این بازشماری انجام شود و بدون شبهه اعلام نتایج و اطلاع‌رسانی در این زمینه به انجام برسد.

وی با رد شایعه ابطال انتخابات در اردبیل گفت: ابطال انتخابات شرایط خاص خود را دارد که باید هیئت نظارت مرکزی در این زمینه اعلام نظر کند ولی ما به صراحت اعلام می‌کنیم که بعد از بازشماری و اتقان نتایج در ۳۱ شهر نتایج انتخابات را مورد تأیید قرار دادیم تا زمینه برای فعالیت شوراها در ششمین گام فراهم آید.

عباس‌زاده مشگینی افزود: با تأیید انتخابات در ۳۱ شهر منتخبان تکلیف سنگینی را در انجام وظایف بر عهده دارند و ضروری است از مردادماه فعالیت خود را با قوت و قدرت آغاز کنند.

وی در مورد تخلفات رخ داده و برخورد با عوامل مقصر بر این فرآیند خاطر نشان کرد: البته نظارت بر انتخابات شوراها متفاوت از انتخابات ریاست جمهوری و مجلس است و هر چهار سال روند آن و اعضا تغییر پیدا می‌کند.

عباس‌زاده مشگینی در ادامه اضافه کرد: در یک انتخاباتی که ۲۰۰ کاندیدا با هم رقابت می‌کنند، شمارش آرا بسیار سخت است و در انتخابات شوراها تعارض و منافع نیز وجود دارد که ما سعی کردیم با رصد دقیق تخلفات احتمالی و افراد خطاکار را شناسایی و به عوامل انتظامی و قضائی معرفی کنیم.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان اردبیل بیان کرد: حق مردم در انتخابات که رأی سالم و صحیح بوده، قطعاً مورد صیانت قرار گرفته و انتظار می‌رود رسانه‌ها در فضای مجازی از دامن زدن به برخی شبهات پرهیز کرده و کاندیداها نیز با تمکین به قانون نتایج اعلام شده را قبول کنند.

کد خبر 5256637

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 اردبیل شورای شهر ویروس کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه شیوع کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل واکسن کرونا اراک ایلام سیستان و بلوچستان حجاب و عفاف عکس استانها انتخابات شوراها درصد صندوق ها استان اردبیل ۳۱ شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۵۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور ۱۴۰۳

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمدحسین حاجیلو امروز پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ماه پس از برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌های اجرایی و حفاظتی تشکر کرد.

وی با اعلام اینکه داوطلبانی به تعداد کمتر از انگشتان دست که در آزمون‌های روز پنجشنبه ابزار ممنوعه به همراه داشتند شناسایی شدند، افزود: یکی از این داوطلبان که در دقایق ابتدایی آزمون اقدام به تهیه یک صفحه عکس از دفترچه کرده بود پس از پنج دقیقه دستگیر شد.

حاجیلو یادآور شد: پس از آن هم سه نفر در دو شهرستان متفاوت ابزار ممنوعه به همراه داشتند که قبل از هرگونه اقدامی و بلافاصله دستگیر شدند و هر چهار نفر به منظور شناسایی سرشبکه‌های مجرم و کلاهبردار تحویل مراجع انتظامی شده‌اند و قطعاً سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان شاکی پیگرد قضایی متخلفان را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: خوشبختانه آزمون سراسری با تمهیدات اندیشیده شده بدون هرگونه مشکلی در روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت با سلامت کامل برگزار شد.

رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با تشکر از خانواده‌ها و داوطلبانی که با رعایت دستورالعمل‌های اجرایی و حفاظتی و تکیه بر توان علمی خود در آزمون سراسری شرکت کردند، تاکید کرد: داوطلبان آزمون علوم تجربی نیز توجه داشته باشند که فریب ادعاهای دروغین را نخورند و آگاه باشند همراه داشتن هرگونه ابزار الکترونیک حتی اگر مورد استفاده نیز قرار نگیرد ممنوع بوده و مجازات سنگینی در پی خواهد داشت.

قائم مقام سازمان سنجش آموزش کشور افزود: نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی به داوطلبان جای تقدیر دارد و این آگاهی بخشی به رعایت عدالت آموزشی و شایسته گزینی و حفظ حقوق عامه داوطلبان منجر شده و رضایت آنان را به دنبال خواهد داشت.

وی درباره آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی که عصر پنجشنبه برگزار شد نیز گفت: در آزمون گروه آزمایشی هنر ۵۲ هزار و ۸۱۹ داوطلب و در آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ۸۴ هزار و ۵۶۷ داوطلب شرکت کردند که این آزمون‌ها در سلامت کامل برگزار شد.

کد خبر 6088725

دیگر خبرها

  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • (ویدئو) قمه‌کشی در ارومیه؛ عوامل نزاع شناسایی شدند
  • شناسایی و دستگیری عوامل نزاع و درگیری در ارومیه، در دستور کار ویژه پلیس
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های سراسری روز 6 اردیبهشت
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور ۱۴۰۳
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی