Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای ایمن کردن جمعیت استان مرکزی در برابر کرونا حداقل ۷۰ درصد از جمعیت استان معادل ۸۰۰ هزار نفر باید واکسینه شوند که بر این اساس حداقل به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن نیاز است.

دکتر سیدمحمد جمالیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر حدود دوسوم معادل ۷۰ درصد جمعیت استان مرکزی واکسینه شوند، می‌توان گفت که ایمنی مناسب فراهم شده و امکان برداشتن برخی از محدودیت‌ها در مراکز تجمعی وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انجام واکسیناسیون افراد ۶۸ تا ۷۰ ساله از روز گذشته، دوشنبه ۲۱ تیرماه در استان مرکزی، گفت: علاوه بر واکسیناسیون افراد بالای ۶۸ سال، برای افرادی که باید دوز دوم واکسن را دریافت کنند نیز طبق برنامه زمان بندی با مراجعه به مراکز از پیش تعیین شده، واکسیناسیون انجام خواهد شد. از ابتدای واکسیناسیون در استان مرکزی تاکنون افزون بر ۷۰ هزار نفر از جمعیت استان در دو نوبت واکسینه شده‌ و دو دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

وی از افزایش سرعت واکسیناسیون در روزهای آینده طبق وعده وزیر بهداشت در استان مرکزی خبر داد و افزود: با ورود واکسن سینوفارم چین و کوبرکت، به استان، روند واکسیناسیون تسریع می‌یابد و انتخاب نوع واکسن سینوفارم چین یا کوبرکت ایرانی به انتخاب مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مرکزی از نرم کشوری بالاتر است، اظهار کرد: اگر مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت ندهند و پیک پنجم کرونا را جدی نگیرند به مراتب روزهای سخت‌تری را پیش رو خواهیم داشت. در حال حاضر استان مرکزی از وضعیت خوبی از نظر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برخوردار نیست و احتمال افزایش آمار بستری و فوت شدگان طی هفته‌های آینده وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت کنونی و افزوده شدن شهرستان‌های قرمز و نارنجی، باید مردم جدی‌تر و هوشیارانه‌تر از قبل در مراودات و فعالیت‌های اجتماعی خود نکات بهداشتی را رعایت کنند و تا اطلاع ثانوی از برگزاری هرگونه مراسم پرازدحام و مسافرت غیرضروری بپرهیزند.

او تصریح کرد: متاسفانه همچنان مراسم عروسی و دورهمی‌های خانوادگی و کلاس‌های آموزشی حتی در شهرهای قرمز و نارنجی برگزار می‌شود و ارگان‌هایی که باید بر فعالیت مراکز تجمعی در شرایط قرمز و نارنجی نظارت داشته باشند در انجام ماموریت های محوله کوتاهی می‌کنند.

دکتر جمالیان افزود: با افزایش شهرهای قرمز به سه شهر و مشاهده‌ نوع دلتا کرونا در استان که قدرت سرایت آن چندین برابر بیشتر است، لزوم پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی توسط مردم و استفاده از ماسک حتی با گرم شدن هوا دوچندان می‌شود، همچنین مردم باید از حضور در مجالس شادی و عزا پرهیز کرده و در صورت ضرورت برای حضور در تجمعات حتما فاصله‌گذاری‌های اجتماعی را رعایت کنند.

وی در ادامه گفت: براساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کروناویروس، ۲۰۵ مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده‌ که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کروناویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۶۴۸۶۵ نفر رسیده است. از ۲۰۵ مورد جدید در استان ۲۴ نفر از بیماران در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند که تحت مراقبت قرار دارند و خدمات تخصصی درمانی را دریافت می‌کنند.

به گفته دکتر جمالیان ۱۸۱ مورد از بیماران جدید نیز به صورت سرپایی پذیرش شده اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده‌اند. تعداد فوتی ها نیز بر اساس آخرین آمار، ۲۱۹۳ نفر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا استان مرکزی استانی اجتماعی کروناویروس واکسن کرونا استان مرکزی جمعیت استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی چرم دوزی در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  خانم دوستمحمدیان سرپرست مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای خواهران مهدیشهر  گفت : بانوان و دختران علاقمند به چرم دوزی در یک دوره آموزشی ۳۰ ساعتهاین هنر سنتی را فرا میگیرند

در پایان دوره به هنر آموزان تائیدیه  آموزش ارائه می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • دوره آموزشی چرم دوزی در مهدیشهر
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟