Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: تفاهمنامه تسهیلات کالا کارت به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و ستاد ازدواج دانشجویی نهاد نماندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به منظور ایجاد تسهیلات تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال برای ۲۰ هزار زوج جوان در مشهد به امضا رسید؛ این وام برای خرید کالای ایرانی در نظر گرفته شده است و مدت زمان بازپرداخت آن ۱۸ ماه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

شمع خوشبختی در دل سختی ها روشن می‌شود/ باید عاشق زندگی بود تا دل به دریای سرنوشت زد

او افزود: ازدواج دانشجویی به تعبیری ورود قشر جوان و نخبه کشور به عرصه پذیرش مسئولیت در زندگی است همچنین بیست و چهارمین دوره ازدواج دانشجویی در قالب طرح ملی "همسفر تا بهشت" برای ترویج ازدواج دانشجویی جزو ماموریت‌های اساسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است.

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: ستاد ملی ازدواج دانشجویان حمایت‌هایی را از ازدواج دانشجویی در نظر گرفته است تا دانشجویان بعد از دانش‌آموختگی شرایط اسکان، اشتغال و تسهیل در مقررات برای آن‌ها فراهم باشد.

رستمی بیان کرد: بر اساس مطالعات شورای عالی انقلاب فرهنگی، ازدواج دانشجویی جزو پایدارترین ازدواج‌ها به شمار می‌روند و شاهد کمترین آمار طلاق در میان این دانشجویان هستیم.

سلیمان توکلی قائم مقام بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت:بانک قرض الحسنه مهر ایران اولین و بزرگترین بانک تخصصی در امر قرض الحسنه است که در طول ۱۴ سال از آغاز فعالیت خود توانسته است بیش از ۹ میلیون فقره تسهیلات در اختیار مردم قرار دهد؛ در سه ماه ابتدای امسال نزدیک به ۳۴۰ هزار فقره وام به ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال برای ازدواج به زوج‌های جوان پرداخت شده است.

او افزود: امیدوار هستیم در دولت جدید تمام تلاش بر این باشد که شرایط زوج‌های جوان که در اول زندگی مشترک خود با سختی‌هایی همراه هستند به آسانی گرایش پیدا کند و موضوعات مسکن و اشتغال که در ازدواج جوانان تاثیرگذار است مد نظر قرار گیرد.

قائم مقام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ادامه داد: بانک مهر ایران در میان ۵۳ بانک کشور‌های اسلامی توانسته است در جایگاه سوم قرار دارد؛ این بانک در طول دوران همه گیری ویروس کرونا ۱۵۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات بهداشتی در اختیار بیمارستان‌ها و خانه‌های روستایی قرار داده است.

 

انتهای پیام//ص.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ازدواج دانشجویی بانک مهر ایران ویروس کرونا طلاق مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بانک قرض الحسنه مهر ایران ازدواج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳

امتداد - به تازگی کلاهبرداران در صفحات مجازی با عنوان خرید و فروش و ثبت‌نام وام ازدواج اقدام به کلاهبرداری می‌کنند؛ مراقب این شیادان باشید.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بر اساس اعلام بانک مرکزی مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در سال ۱۴۰۳، برای آقایان زیر ۲۵ سال و خانم زیر ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تومان و برای سایر افراد واجد شرایط مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان است.

 تمام زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از یکم فروردین ۱۴۰۱ باشد و تاکنون تسهیلات ازدواج دریافت نکرده باشند، می‌توانند برای دریافت وام ازدواج اقدام کنند. دوره بازپرداخت این وام ۱۰ ساله و نرخ کارمزد آن هم سالیانه ۴ درصد است. 

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام ازدواج، شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج است و برای ثبت نام می‌توانید با مراجعه به سامانه بانک مرکزی به آدرس اینترنتی ve.cbi.ir مدارک مورد نیاز را بارگزاری کرده و ثبت نام کنید. پس از ثبت نام و تعیین شعبه کد رهگیری برای متقاضی ارسال می‌شود و حداکثر ۱۵ روز زمان می‌برد تا پیامک تعیین زمان مراجعه به شعبه برای شما ارسال شود.

پس از تعیین ارسال پیامک تعیین شعبه متقاضی ۱۲ روز فرصت دارد تا با مراجعه به بانک برای تشکیل پرونده مراجعه کند و حداکثر ۱۰ روز پس از تکمیل پرونده وام به متقاضی پرداخت می‌شود.

این وام بر اساس اعتبارسنجی و بدون ضامن پرداخت می‌شود و در صورتی که رتبه اعتباری متقاضی پائین باشد حداکثر یک ضامن باید معرفی کند.

 

 

کلاهبرداران اینترنتی در کمین زوج‌های جوان

در ماه‌های ابتدایی امسال به دلیل تراکم بالای مراجعه کنندگان و تعداد بالای متقاضیان، سامانه بانک مرکزی برخی مواقع با مشکلاتی از قبیل قطعی و تکمیل ظرفیت مواجه شد. لازم به ذکر است که اگر با چنین مشکلاتی مواجه شدید تنها کافیست چند روز صبر کنید و در زمانی دیگری به سامانه مراجعه کنید. به این نکته نیز توجه کنید که به هیچ وجه روش دیگری برای ثبت نام وام ازدواج وجود ندارد تا فریب کلاهبرداران اینترنتی را نخورید.

به تازگی مشاهده شده برخی سایت‌های اینترنتی و صفحات مجازی، آگهی ثبت‌نام وام ازدواج در ازای دریافت مبلغ را منتشر کرده‌اند که این صفحات با هدف کلاهبرداری این اقدام را انجام می‌دهند. برخی از این صفحات حتی اقدام به خرید و فروش تسهیلات ازدواج می‌کنند که این کار غیرقانونی بوده و در بسیاری از موارد دامی برای کلاهبرداری از افراد است.

برای ثبت‌نام و دریافت وام ازدواج به هیچ وجه نباید به افرادی که خود را واسطه می‌نامند، اعتماد کنید. هر گونه ایمیل، پیامک و آگهی که در خصوص خرید و فروش و یا ثبت‌نام وام ازدواج توسط شرکت و افراد دیگر مشاهده کردید، غیرواقعی و دامی برای کلاهبرداری است. مردم باید بسیار مراقب باشند تا در دام این شیادان نیافتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط
  • شرایط دریافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • ۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است