Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@06:32:46 GMT

ارزش دلار از سایر رقبا سبقت گرفت

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۶۲۴۱

ارزش دلار از سایر رقبا سبقت گرفت

ارزش دلار در معاملات امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۲۶ واحد بسته شد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، تزریق نقدینگی و اعتبارات به بازارهای مالی به ویژه بازار ارز توسط سیاست گذاران پولی در جهان ادامه دارد تا از خروج قدرتمند از رکود کرونایی اطمینان حاصل شود. بانک های مرکزی ژاپن، آمریکا و اروپا کماکان برنامه خرید اوراق قرضه خود را ادامه می دهند و در چین نیز بانک مرکزی این کشور از تزریق مجدد ۱۵۰ میلیارد دلار به بازار خبر داد که به اعتقاد برخی از کارشناسان برای رفع نگرانی فعالان بازارهای مالی و سرمایه گذاران بین المللی از کاهش سرعت رشد اقتصادی این کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کسری حساب تجاری آمریکا کماکان رو به افزایش است و این مساله فشار را روی دلار بیشتر می کند. در ماه می میزان واردات آمریکا ۲۷۷.۳ میلیارد دلار بوده که این رقم ۷۱.۲ میلیارد دلار بیشتر از صادرات این کشور بوده است. در مقایسه با ماه قبل، صادرات آمریکا ۰.۶ درصد و واردات این کشور ۱.۳ درصد بیشتر شده اند. کماکان بیشترین کسری حساب تجاری مربوط به تجارت با چین ( ۲۷.۲ میلیارد دلار) بوده است و پس از چین نیز، کانادا ۱.۸ میلیارد دلار بیشتر از وارداتش، به این کشور صادرات داشته است.

اقبال بانک‌های مرکزی به دلار رو به افزایش است و اسکناس سبز در حال گرفتن جای ارزهای امن‌تر نظیر ین ژاپن و فرانک سوئیس است. آن‌طور که داده‌های صندوق بین‌المللی نشان می‌دهد، سهم دلار از ذخایر ارزی جهان در پایان سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ به ۵۹.۵ درصد رسیده است تا بدین ترتیب بیشترین افزایش فصلی سهم دلار در ۹ ماه اخیر به ثبت برسد. این رقم ۰.۷ درصد بیشتر از رقم ثبت شده دوره مشابه قبل است. رقیب اصلی دلار یعنی یوان هم محبوب تر شده و سهم آن از ذخایر به ۲.۴ درصد رسیده است.

جین فولی - استراتژیست ارشد ارزی در روبوبانک - گفت: از مدت ها پیش شاهد اثرگذاری مثبت پیشرفت در واکسیناسیون روی بازار ارز بوده ایم. اینکه واکسن ها تا چه حد در برابر جهش های جدید جواب بدهند یکی از مواردی است که راجع به آن در بین معامله گران نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است. به صورت کلی اگر معامله گران به این نتیجه برسند که هنوز برای حذف ریسک کرونا است، روی به دارایی های امن تر خواهند آورد که به نفع دلار است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۶ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۲۶ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱۰.۹۱ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۷ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۸ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۶ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۸۵ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۸ درصد افزایش به ۱۱۰.۳۴۲ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۳۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۷۵ یوان چین اعلام شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ارزش دلار ارزهای جهانی پول نیوز کسری تجاری رشد اقتصادی میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۶۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار گمرک ایران، میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.

بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

همچنین عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی شامل کف‌پوش‌های غیرمخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار بوده است.

بر این اساس، بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال قبل آن ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است و عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پودباف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه‌های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

کد خبر 6089881 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی