Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@10:32:45 GMT

پای دستگاه قضایی به داستان کشتارگاه نور باز شد!

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۶۴۵۶

پای دستگاه قضایی به داستان کشتارگاه نور باز شد!

ایسنا/مازندران "کشتارگاه نور" این روزها به بمب خبری رسانه های مجازی استان مازندران تبدیل شده تا جایی که روند ادامه کار این کشتارگاه زیر ذره بین دستگاه قضایی استان قرار گرفته است.

دیروز ایسنا مازندران طی گزارشی با عنوان " کشتارگاه نور همچنان در چالش" به بررسی مشکلات این کشتارگاه پرداخت.

در این گزارش آمده بود که پس از چندین بار تذکر در سال‌های گذشته به دلیل رعایت نشدن بهداشت در این کشتارگاه، پلمب می‌شود و پس از ورود نهادهای مسئول، با شرط‌ها و شروط مختلف، فک پلمب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همه این اوضاع خبر می رسد که چندی پیش در جلسه مزایده کشتارگاه نیمه صنعتی شهرستان نور که درمحل شهرداری برگزارشد از ۹ شرکت کننده متقاضی کشتارگاه فقط پاکت ۳ متقاضی باز و برنده مزایده، همان پیمانکارفعلی انتخاب و اعلام می شود، موضوعی که به گوش مسئولان شهرستان می رسد و با ورود مسئولان، تمام مردم شهرستان نور، منتظر بررسی‌های تکمیلی و اعلام نتیجه آن هستند.

از سویی دیگر یکی از صفحات مجازی اینستاگرامی به پخش فیلمی در خصوص وضعیت بهداشتی کشتارگاه می پردازد که به دنبال آن کامنت های توهین‌آمیز به مردم شهرستان نور در آن گذاشته می شود

اما ماجرای این کشتارگاه ادامه می یابد به طوری که پای دستگاه قضایی استان به این موضوع باز می شود.

تا جایی که دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور به همراه رئیس اداره دامپزشکی و پیمانکار کشتارگاه از قسمت های مختلف این کشتارگاه بازدید و از روند فعالیت این واحد تولیدی مطلع می شود.

قنبری در حاشیه این بازدید مشکلات فعلی این کشتارگاه را مربوط به فضای محیطی آن اعم از عرصه و اعیان دانسته و افزود: اغلب مشکلات ساختاری در فضای فیزیکی این واحد تولیدی مربوط به سنوات گذشته بوده و باید با همکاری مستقیم شهرداری مرتفع گردد که عموما برون رفت از این معضل از حیطه اختیارات پیمانکار خارج است.   

وی با بیان اینکه مشکلات این کشتارگاه نیاز به یک برنامه ریزی مدون دارد؛ خاطرنشان کرد: هماهنگی بین سازمانی به ویژه مشارکت شهرداری نور و اداره دامپزشکی در رفع این معضل لازم و ضروری بوده ودستگاه قضایی شهرستان تلاش خواهد کرد ضمن ایجاد انسجام با ارائه  راهکارهای قانونی بهبود شرایط فعلی را رقم زده و مقدمات تأمین سلامت شهروندان را فراهم نماید.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور تاکید کرد: درحال حاضر موردی که بخواهد سلامت شهروندان و عموم مشتریان را تهدید کند وجود ندارد تا گوشت به صورت استاندارد و با رعایت کامل نکات ‌بهداشتی آماده و عرضه شود.

وی همچنین در خصوص برگزاری مناقصه کشتارگاه نیمه صنعتی نور تصریح کرد:جلسه ای در شهرداری با حضور فرماندار شهرستان تشکیل وپس ازبررسی مشخص شد موارد قانونی و شکل آئین نامه معاملاتی شهرداری در روند مناقصه رعایت شده، و بر اساس قانون رد یا ابطال آن با دادستان نیست بلکه کمیسیون مزایده به موجب قانون اختیار دارد این مناقصه را تأئید یا ابطال کند و مدعی العموم درمواردی که تخلفی در جهت تضییع حقوق بیت المال صورت بگیرد ورود و اقدامات لازم قانونی را انجام خواهد داد.

دادستان نور در پایان ضمن هشدار به حاشیه سازان خبری در فضای مجازی تأکید کرد: لازم است مردم عزیز اخبار صحیح را از مبادی رسمی دنبال نموده و با رد شایعات صورت گرفته اقدامات سو اشخاص فرصت طلب را خنثی نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کشتارگاه نور شهرستان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است

سید احمد موالی زاده گفت: یکی از دغدغه‌های اقتصاد دانان اجرایی کردن این شعار است و موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است.

او ادامه داد: هر چقدر اقتصاد مردمی‌تر باشد موفق‌تر خواهد بود. این یک شعار کلیدی هست و همه باید عمل کنیم.

رئیس شورای اداری اهواز می گوید: خوزستان استان صنعتی و تامین کننده مالی کشور است، اما نرخ بیکاری در این استان بالا است. 

موالی زاده گفت: تفکر و فرهنگ کارآفرینی در خوزستان ضعیف است و اکثرا انتظار دارند در شرکت‌های دولتی استخدام شوند.

وی افزود: بسیاری از جوانان حرفه کار ندارند و باید روی این موضوع در تمام زمینه‌ها کار و عملیاتی کنیم تا مشکل اشتغال در شهرستان رفع شود. 

فرماندار اهواز گفت: کار تدریس و کار معلمان بسیار سخت است. شان معلم به خاطر تربیت دانش آموزان بالا است. امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای بزرگداشت مقام معلم برگزار می‌شود.

موالی زاده در ادامه به مساله عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: همه ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی موضوع عفاف و حجاب را جدی بگیرند و همکاری کنند. 

وی ضمن تشکر و قدردانی از نیرو‌های فراجا در اجرای طرح نور عفاف و حجاب افزود: سایر دستگاه‌ها از جمله سپاه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه در حال تلاش هستند. با این طرح امنیت اجتماعی ایجاد می‌شود. مساله عفاف و حجاب بسیار مهم و کلیدی است و آغاز آن با اجرای طرح نور را به فال نیک می‌گیریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان اهواز به برگزاری آئین‌های ویژه بزرگداشت دهه کرامت اشاره کرد و افزود: امسال نگاه متفاوتی به دهه کرامت داریم. علاوه بر برنامه‌های و جشن‌های در چند منطقه شهرستان اهواز، در مناطق کم برخوردار کوی علوی و شهرک رزمندگان جشن‌های باشکوه و ویژه‌ای برگزار می‌کنیم. دستگاه‌های اجرایی هر کدام با استفاده از ظرفیت خود به برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها کمک کنند.

موالی زاده می گوید: امتحانات نهایی اساسی و در اولویت است. سرنوشت دانش آموزان را رقم می‌زند، لذا نباید مشکلات و کمبود امکانات به دانش آموزان آسیب بزند. سیستم‌های سرمایشی، روشنایی و سایر امکانات باید تا قبل از برگزاری امتحانات آماده شوند. همه دستگاه‌ها در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کنند.

فرماندار اهواز بر تکریم خانواده معظم شهدای گرانقدر تاکید کرد و گفت: مدلی را سال گذشته در هفته دفاع مقدس در دیدار با خانواده شهدا برای ادارات و دستگاه‌ها اجرایی کردیم که امسال نیز باید با هماهنگی روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق ۱ و ۲ شهرستان اهواز انجام شود. این حداقل کار برای تکریم خانواده معظم شهدا است که نباید از آن غافل شویم.

موالی زاده با اشاره به پیش بینی هواشناسی و هشدار‌ها برای بارندگی در مناطق مختلف در روز چهارشنبه افزود: همه ادارات و دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند. 

وی در ادامه به مشکلات روستا‌ها در سه بخش مرکزی، غیزانیه و اسماعیلیه شهرستان اهواز اشاره کرد و گفت: امسال جلسات شورای اداری بخش‌ها نیز با هدف پیگیری ویژه و توجه جدی‌تر ادارات و دستگاه‌ها به مشکلات در سه بخش تابعه شهرستان اهواز برگزار می‌شود.

رئیس شورای اداری شهرستان اهواز گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی تعامل همکاری بین بخشی داشته باشند و از هر گونه اقدام خودسرانه بر علیه دیگر دستگاه خودداری کنند. موارد و مشکلات بین دستگاهی را به فرمانداری گزارش دهند. 

موالی زاده می گوید: مدیران و روسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی بدون همکاری نماینده عالی دولت، شهرستان اهواز را ترک نکند تا دچار مشکل نشویم. برخی در گذشته رعایت نکردند که دیگر شاهد آن نباشیم و در صورت تکرار برخورد قانونی می‌شود.

موالی زاده ادامه داد: به گفته وزارت کشور یکی از بهترین انتخابات‌هایی که در کشور برگزار شد انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز بود که با همکاری و پشتیبانی ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی به خوبی، سالم و باشکوه برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • برای رفع مشکلات شهروندان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • دستگیری سارقان باغ ویلاها و کابل‌های برق در طرقبه شاندیز
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند