Web Analytics Made Easy - Statcounter

طهماسب  شیروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه طبق سرشماری سال 95، 34 درصد از جمعیت چهارمحال و بختیاری جوان یعنی 18 تا 35 سال هستند، گفت: جوان‌ترین جمعیت استان با 35.5 درصد متعلق به شهرستان فارسان، لردگان با 34.7 و شهرکرد با 34.3 درصد اعلام شده است.

میانگین طلاق و ازدواج در استان

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال‌وبختیاری افزود: میانگین سنی ازدواج و طلاق استان در سال گذشته به ترتیب 27.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

42 و 34.5 و در سال 95، 25.32 و 32.25 درصد بوده که به میانگین سنی ازدواج 2.1 درصد و به میانگین سنی طلاق 2.2 درصد طی چهارسال گذشته افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین سنی ازدواج در شهرستان کیار 32.13، شهرکرد 31.59 و بروجن 31.5 بوده، بیان کرد: میانگین آمار ازدواج در سال 99 به نسبت سال 98 در سطح کشور 4.4 درصد و در سطح استان 9.5 درصد افزایش داشته و در سال 99، 7 هزار و 465 مورد ازدواج و در سال 98، 6 هزار و 825 مورد ازدواج ثبت شده است.

شیروانی آمار رشد طلاق در کشور در سال 99 نسبت به سال 98 را 3.5 درصد و  در استان 9 درصد اعلام کرد و گفت: در سال 99 در استان یک هزار و 542 طلاق ثبت شده که در سال 98 این آمار یک هزار و 403  مورد بوده است.

ثبت یک طلاق به ازای پنج ازدواج در استان

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه استان به لحاظ درصد تغییرات ازدواج از سال 99 به 98 رتبه هشت کشور را کسب کرد، اظهار داشت: شاخص نسبت طلاق به ازدواج یک شاخص مهم و موثر است که در سال 99، در استان 20.6 درصد و در کشور حدود 33 درصد است یعنی در کنار هر پنج ازدواج در استان یک مورد طلاق ثبت شده و این آمار در کشور نسبت سه به یک دارد.

شهرستان بن بیشترین و کوهرنگ کمترین آمار طلاق را دارد

شیروانی به نسبت طلاق به ازدواج در استان اشاره کرد و ادامه داد: شهرستان بن با 48.2 درصد بالاترین آمار طلاق را داشته یعنی در کنار هر دو ازدواج یک مورد طلاق ثبت شده و کمترین آمار با پنج درصد مربوط به شهرستان کوهرنگ است یعنی به ازای هر 20 ازدواج یک طلاق ثبت شده است.

وی با اشاره به تسهیلات ازدواج جوانان گفت: در سال گذشته 12 هزار و 6 نفر متقاضی دریافت تسهیلات در استان بودند که 11 هزار و 65 نفر این تسهیلات را دریافت کردند و پرونده هشت درصد باقی‌مانده که بنا به دلایلی از جمله عدم تکمیل پرونده، اقدام در اواخر سال 99، نبود بودجه کافی در بانک و ... تسهیلات دریافت نکردند در سال جاری در حال پیگیری می‌باشند.

تأثیر مثبت کرونا در افزایش آمار ازدواج

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان اظهار داشت: در سال گذشته بسیاری از افراد انتظار داشتند آمار ثبت ازدواج در استان به علت شیوع بیماری کرونا کاهش یابد اما برخلاف انتظارات به علت کاهش هزینه‌های گزاف مراسمات و تجملات زمینه ازدواج آسان فراهم شد و آمار افزایش یافت اما در سال‌های قبل از کرونا شاهد کاهش این آمار بودیم.

قانون ازدواج در دولت جدید اجرایی شود

شیروانی بیان کرد: در سال 94 قانونی در راستای ازدواج آسان و بهنگام جوانان تصویب شد اما تا کنون اجرایی نشده هرچند همه فعالیت‌های دستگاه‌های مربوطه در راستای این قانون است اما طبق فرمایش مقام معظم رهبری اگر این قانون اجرایی شود مشکلات مسکن، اشتغال و ... نیز در راستای این قانون مرتفع می‌شود که امیدواریم در دولت جدید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه شعار هفته ازدواج سال جاری« ازدواج جوانان با همراهی خیران» است، گفت: چندین سالی است که اولین مجمع خیران استان در شهرستان بروجن و هفته گذشته نیز در شهرستان کوهرنگ ثبت شد تا از ظرفیت خیران و پرنفوذان به منظور فرهنگ‌سازی ازدواج و رفع موانع مالی استفاده شود.

شیروانی ادامه داد: چندین طرح تسهیل‌سازی ازدواج به صورت مجازی انجام شد که اثرگذاری این طرح‌ها در گرو ایجاد موقعیت پایدار در وضعیت مسکن و اشتغال جوانان توسط متولیان این امر است.

وی در پایان برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مشاوره‌های قبل ازدواج، توزیع جهیزیه میان زوج‌های نیازمند را از دیگر حمایت‌های این مرکز از جوانان دانست.

انتهای پیام/68036

منبع: فارس

کلیدواژه: هفته ازدواج ازدواج در استان طلاق ثبت شده میانگین سنی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۶۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج کریمی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، در خصوص عملکرد اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در دولت سیزدهم، اظهار کرد: اعتبار تخصیص یافته در این دولت به این مجموعه ۶۹۰ میلیارد تومان است.

وی در خصوص دریافت قیر رایگان جهت ایزوگام و آسفالت مدارس در چهارمحال و بختیاری، افزود: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان اعتبار جهت این کار به استان اختصاص داده شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۶۶ فضای آموزشی و ورزشی که توسط این اداره‌کل تکمیل و تحویل شده است، ادامه داد: پروژه‌های آموزشی در قالب ۲۲۵ باب کلاس درس هستند.

کریمی عنوان کرد: پروژه‌های آموزشی و ورزشی که توسط اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری تحویل شده است ۲۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا دارد و اعتبار هزینه شده برای آن بالغ بر ۳۷۵ میلیارد تومان است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات مورد نیاز مدارس در چهارمحال و بختیاری، هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تعداد ۱۰۰ پروژه با ۳۶۰ کلاس درس و ۷۸ هزار مترمربع زیربنا در این استان در دست اجرا است، برای ساخت این واحدها تا کنون ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و حدود ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن‌ها نیاز است.

کریمی بیان کرد: همچنین ۱۱۰ پروژه با ۷۸۰ کلاس درس با اعتبار هزینه شده ۶۰ میلیارد تومان استانداردسازی گرمایشی شده است.

کد خبر 6088312

دیگر خبرها

  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد