Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا گزارش داد یکی از مظنونان ترور رئیس جمهوری هائیتی مخبر اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا بوده است.

 اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به سی ان ان گفته است: در مقاطعی، یکی از افراد مظنون به مشارکت در ترور "جوونل موئیز"، رئیس‌جمهوری هائیتی جزو منابع مورد اعتماد اداره مبارزه با مواد مخدر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مظنون بعد از ترور رئیس‌جمهوری هائیتی با مرتبطانش در اداره مبارزه با مواد مخدر تماس گرفت.  یک مقام اداره مبارزه با مواد مخدر که در هائیتی مأمور بود از این مظنون خواست تسلیم مسئولان محلی شود.

بر اساس این گزارش، این مقام، به همراه یک مقام وزارت خارجه آمریکا، اطلاعاتی را بهدولت هائیتی ارائه کردند که در تسلیم و دستگیری این مظنون و یک فرد دیگر کمک کرده است.

اداره مبارزه با مواد مخدر به سی ان ان گفته است برخی از عاملان ترور هنگام انجام حمله عنوان مخف این اداره (DEA) را فریاد می‌زده‌اند اما هیچ یک از عوامل ترور، این حمله را به نیابت از این اداره انجام نداده‌اند.

سی ان ان افزود: چندین نفر که به نقشه ترور رئیس جمهوری هائیتی مرتبط بودند ، قبلاً مخبران اجرای قانون ایالات متحده بوده اند. منابع آگاه گفته ‌اند برخی از این عوامل، مخبر اف‌ بی. آی بوده‌اند اما اف بی آی  درباره مخبرانش اظهار نظر نمی‌کند.

به گزارش سی.ان.ان،  بسیاری از عاملان ترور رئیس جمهوری هائیتی  با واسطه یک شرکت امنیتی مستقر در ایالت فلوریدا از سوی کلمبیا اجیر شده بودند.

پیش از این، "بویچیت ادموند" سفیر هائیتی در آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود  مهاجمان با لباس اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا وارد خانه رییس جمهوری هائیتی شده‌اند و به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی مسلط بوده‌اند. آنها مزدوران خارجی و قاتلان حرفه‌ای هستند. 

"ژوونل موئیز" رئیس‌جمهوری 53 ساله هائیتی از سال ۲۰۱۷  قدرت را در دست داشت. چهل و دومین رئیس جمهوری هائیتی سه شنبه شب به وقت محلی در حمله مسلحانه افراد ناشناس اسپانیولی زبان به شدت مجروح و سپس خبر کشته شدن وی و مارتیه ماری اتین ژوسف همسرش تائید شد.
در پی ترور جوونل موئیز رئیس جمهوری هائیتی و همسرش در حمله مسلحانه افراد ناشناس به اقامتگاه خصوصی آنان، دولت این کشور حوزه کارائیب با اعلام وضع فوق العاده، فرودگاه این کشور را تعطیل کرد. 
دولت هائیتی می گوید  دست‌کم ۲۸ نفر در این عملیات ترور مشارکت داشته‌ و سه شهروند آمریکایی به دلیل دست داشتن در ترور دستگیر شده اند.
بر اساس گزارش ها ، هائیتی طی چهار سال گذشته دستخوش بحران‌های سیاسی متعددی بوده و موئیز در این مدت هفت بار اقدام به تغییر نخست‌ وزیر آن کشور کرده بود. این کشور  یکی از فقیرترین کشورهای جهان است که گفته می‌شود حدود ۶۰ درصد مردم این کشور در سطحی پایین‌تر از خط فقر زندگی می‌کنند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اداره مبارزه با مواد مخدر ترور رئیس جمهوری هائیتی مخدر آمریکا سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی

امیدرضا تونی افزود: این افراد که شامل اشخاص حقیقی و حقوقی بودند طی فوردین ماه گذشته با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی و چهار فقره دادنامه و رای محکومیت در این زمینه صادر شد.

وی بیان کرد: آلودگی‌های نفتی، عدم مدیریت پسماند‌های بیمارستانی و شهری و تخلیه فاضلاب‌خام به محیط از جمله تخلفات زیست محیطی بوده که برای آنها پرونده قضایی تشکیل و تا حصول نتایج پرونده‌های مذکور توسط کارشناس اداره محیط زیست کرج پیگیری خواهد شد.

تونی در ادامه افزود: هر اقدامی که تهدید علیه محیط زیست شناخته شود از قبیل دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، استفاده‌ی غیرمجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌ی خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس محکوم خواهند شد.

وی اظهار کرد: محیط زیست سالم و طبیعی هر روز در حال تحدید است و هم در حال تهدیدشدن؛ رشد جمعیت در کنار توسعه فعالیت‌های صنعتی به خطر بزرگی برای آینده محیط زیست در جهان بدل شده است و اگر امروز کاری برای محیط زیست نشود، دیگر چیزی از آن برای آیندگان باقی نمی‌ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه