Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:47:20 GMT

اصفهان همچنان بر مدار نارنجی آلودگی هوا

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۶۶۶۱

اصفهان همچنان بر مدار نارنجی آلودگی هوا

محمود مزارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ۱۱۱ برای چهارمین روز متوالی وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کیفی هوا در دو ایستگاه خیابان پروین و رهنان به ترتیب با شاخص ۷۱ و ۹۹ قابل قبول (سالم) است، افزود: کیفیت هوا در ایستگاه میدان احمدآباد با شاخص ۱۳۵، خیابان استانداری با شاخص ۱۰۴، انقلاب با شاخص ۱۱۲، بزرگراه خرازی با شاخص ۱۴۱، فرشادی و کاوه با شاخص ۱۰۲، میرزا طاهر با شاخص ۱۲۹ و ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۱۳ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به وجود گرد و خاک و غبارآلودگی هوا به ویژه در ساعات صبح، اضافه کرد: کیفیت هوای منطقه سجزی با میانگین شاخص ۱۴۳ همچنان وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (کودکان کمتر از پنج سال، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی) و مبارکه با شاخص ۸۶ و شاهین شهر با میانگین ۹۷ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان امروز به سبب وزش باد به نسبت شدید در مناطق شمال و شرق استان خیزش گرد و خاک در این مناطق و غبار آلودگی هوا به ویژه در نواحی مرکزی از جمله کلانشهر اصفهان پیش‌بینی شده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 5256708

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی هوا هوای ناسالم اداره کل حفاظت از محیط زیست اصفهان ویروس کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه شیوع کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل واکسن کرونا اراک ایلام سیستان و بلوچستان حجاب و عفاف عکس استانها ناسالم برای گروه های حساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، هم‌اکنون هوای پایتخت با شاخص ۹۵ در وضعیت زرد و قابل قبول قرار دارد.

در ۲۴ گذشته هم میانگین شاخص کیفیت هوا بر عدد ۸۱ قرار داشته و کیفیت هوای پایتخت قابل قبول بوده است.

وضعیت کیفیت هوای مناطق مختلف شهر تهران:

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.
از ابتدای سال جاری تا به امروز در تهران ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول به ثبت رسیده است.

وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران:

کد خبر 847199 منبع: فارس برچسب‌ها آلودگی هوا خبر مهم تهران

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور ناسالم است
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • هوای پایتخت در مرز آلودگی ؛ وضعیت کیفیت هوای شهرستان‌های استان تهران + عکس