Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا یارقلی متخصص طب ایرانی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره این موضوع که علائم بیماری‌های مفصلی در تابستان با باد کولر و پنکه  افزایش می‌یابد گفت: زندگی ماشینی باعث شده اتاق‌های ما در تابستان سردتر از زمستان باشد. زندگی ماشینی و بدن‌های پُر و بدانباشته باعث شده تا در تابستان زیر کولر و پنکه باشیم و طاقت گرما نداشته باشیم و این امر موجب سردی اولیه مزاج بدن می شود و شاهد درد و کوفتگی مفاصل هستیم در فازهای بعدی دچار ریزش ماده و ورم مفاصل هم می شویم که خطرناک تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توصیه کرد: نباید به طور مستقیم با باد پنکه و کولر در تماس باشیم. در این ایام ورزش فراموش نشود چون ورزش می تواند بدن را گرم کرده و استخوان و عضلات را از درد و کوفتگی نجات دهد.بهتر است دریچه های کولر اتاقی که پدران و مادران در آن استراحت می کنند بسته باشد.

در یک خانه افرادی با مزاج‌های مختلف زندگی می کنند هرچه سن بالا می رود مزاج به سمت سردشدن می رود. افراد زیر 25 سال مزاج گرم و تر دارند و تا 40 سال گرم و خشک و تا 60 سالگی مزاج، سرد وخشک می شود . بعد از این سن رطوبتی به بدن اضافه می‌شود که موجب دست و پا درد افراد مسن می گردد و با سرما فرآیندهای التهابی روماتیسم و دردی مفاصل به آن اضافه می شود و به دلیل اضافه وزن و کاهش متابولیسم چرخه ای از بیماری ها به وجود می آید.

یارقلی افزود: با روغن موضعی بدن می توان دردها را کم کرد. روغن بابونه و دارچین و سیاهدانه می تواند درد را کم کند اما اگر درد بیشتر شده و ماده بد وارد عضو شود با بیماری‌های مفاصل و روماتیسمی مواجه خواهیم بود. درمان در این مرحله بسیار سخت تر خواهد بود و داروهایی تجویز می شود که بسیار پرعارضه تر است. افراد مسن باید در سردی هوا شب‌هالباس گرم بپوشند و  کلاه و روسری داشته باشند و از روغن مالی هم استفاده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در نوشیدن دمنوش های گیاهی نباید زیاده روی کرد نوشیدن دمنوش های بابونه و مرزنجوش، بابونه و آویشن، عناب و آویشن تا دوبار در هفته اشکالی ندارد. شربت سکنجبین مزاجی سرد دارد و استفاده بیشتر از آن موجب نفخ می‌شود بنابراین توصیه می شود همراه با عرق نعناع درست شود. نوشیدن برخی دمنوش ها هم می تواند در افراد مسن موجب افزایش فشار خون شود. شربت ماء العسل برای افرادی که دیابتی نیستند توصیه می شود. میوه‌های فصل تابستان سردی و رطوبت دارند و نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: طب سنتی درد درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۶۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • علایم هشداردهنده‌ «آرتریت پسوریاتیک»
  • علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • کوالالامپور؛ خواهر مدرن اما سنتی اصفهان