Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سعید نمکی شامگاه دوشنبه در نشست چهار ساعته مقابله و مدیریت کرونا سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: با توجه به اینکه ما پیش‌بینی وضعیت وخیم کرونا را از قبل کرده بودیم هم‌اینک توانستیم از پس آن بر آییم و پیک آن را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد:ما از قبل با مسوولان سیستان و بلوچستان مکاتباتی داشتیم اما برگزاری نماز عید فطر و نیز نشست‌های دورهمی و ضیافت‌هایی که برای انتخابات شوراهای روستا و شهر برگزار شد وضعیت را بسیار وخیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: این وزارتخانه در زمینه تامین کیت‌های تشخیصی و تمامی وسایل بهداشتی برای سیستان و بلوچستان هیچ محدودیتی قائل نیست.

وی با اشاره به فعالیت‌های مطلوب دولت در زمینه‌های بهداشتی بیان کرد: در یکسال گذشته ۱۴ هزار تخت بیمارستانی در کشور اضافه و نیز ۴۲۰ آزمایشگاه تشخیص کرونا راه‌اندازی شده است.

نمکی تصریح کرد: با وجود اینکه تحریم‌های ظالمانه فشار مضاعفی بر دولت وارد می‌کند اما در یک سال گذشته ۴۷۰ دستگاه اکسیژن ساز به بیمارستان‌ها اضافه کرده‌ایم.

وی اظهارداشت: همچنین ما حقوق پرستاران را ۲ و نیم برابر کرده و ۵۳ هزار نیروی جدید را در بدو استخدام داریم که بزودی وارد فعالیت می‌شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی کلیپ‌های منتشر شده در  رابطه با سخنان خود در هفته قبل مربوط به سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تمام آمارهای ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی حوزه ایرانشهر تائید شده بود و مستندات آن نیز موجود است.

وی بیان کرد: در این وزارتخانه هیچ جایی برای مدیر غیر صادق وجود ندارد و باید تمام آمار و ارقام بصورت شفاف و روشن برای مردم منتشر شود.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: وضعیت آماری بیماری کرونا در این استان بصورت روزانه اندازه گیری و منتشر می‌شود و هیچ دلیلی برای مخفی کردن آن وجود ندارد.

احمدعلی موهبتی ادامه داد: دولت برای رفع محرومیت‌های سیستان و بلوچستان تلاش‌های بسیار زیادی کرده بطوری که عملکرد هیچ دولتی را نمی‌توان با مقطع کنونی مقایسه کرد.

وی تصریح کرد: هم‌اینک بندر شهید بهشتی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان  توانایی جابجایی کالا تا ۱۵ میلیون تن را دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: هم‌اینک ۴۰ کارگاه راه سازی در این استان فعال بوده و راه آهن چابهار به ایرانشهر نیز در حال ساخت است.

 

 
 

منبع: الف

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب در جنوب این استان امدادرسانی شدند.

سید محمد مهدی سجادی در گفت وگو با ایسنا، افزود: حضور چشمگیر نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر نقش برجسته‌ای در کاهش آلام و مشکلات مردم صبور جنوب سیستان و بلوچستان ایفا کرده است.

وی بیان کرد: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند که بیشترین امدادرسانی در شهرستان کنارک انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این بین نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر بار دیگر در کنار مردم سیل‌زده حضور یافتند و به ۵۷ هزار و ۱۰۱ نفر متأثر امدادرسانی کردند و برای ۳۸ هزار و ۳۴ نفر اسکان اضطراری انجام گرفت.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۷۳۳ کیلوگرم نایلون، چهار هزار و ۷۵۷ تخته موکت و ۱۰ هزار و ۶۸۷ بسته غذایی و دیگر اقلام زیستی توسط ۲ بالگرد هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: ۱۱۱تیم عملیاتی متشکل ۵۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

وی از هموطنان خواست، از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • حمایت یک هزار و ۱۲۷ میلیارد تومانی از سبد امنیت غذایی مردم سیستان و بلوچستان
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان