Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:15:31 GMT

آهای انگلیسی! بوشهر که هیچ، «ومبلی» هم خانه تو نبود!

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۶۹۸۴

آهای انگلیسی! بوشهر که هیچ، «ومبلی» هم خانه تو نبود!

خبرگزاری فارس- بوشهر: مهرداد رستم‌جبری: حسرت تیم ملی انگلستان برای قهرمانی در اروپا ۶۰ ساله شد و برد دل‌چسب ایتالیا برای طرفدارانش خاطره‌ساز! چرا که انگلیس در خانه خود و ورزشگاه ومبلی‌ در شهر لندن بود و ادعای ماندگاری جام در انگلستان داشت ولی سرنوشت چنان رقم زد که جام در دستان گلادیاتورها با اشکِ سه‌شیرها تا رُم بدرقه شود!

تاریخ می‌گذرد و هنوز هم انگلیسی‌ها دنبال فتح‌الفتوح‌اند، این بار نه خاک و سرزمین، بلکه جام قهرمانی قاره سبز، قاره‌ای که تا اندکی پیش خود را مالک آن می‌دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته که دیگر خبری از مالکیت نیست، کشوری که مدعی صادرات فوتبال است و «اصالت» را برتر از اخلاق و اعتقاد و همه‌چیز می‌پندارد، حال ۶۰ سال گذشته و اصالتش آورده‌ای که نداشته هیچ، جز حقارت چیزی نصیبش نشده است.

انگلیسی‌ها یک ضرب‌المثل فوتبالی معروف دارند که هر وقت تیم‌هایشان به مراحل بالا می‌رسد، می‌گویند: «داره میاد خونه» (it’s coming home) که یعنی فوتبال و جام قهرمانی به خواستگاه خود یعنی انگلستان برمی‌گردد. کاربری هم با طعنه از قول چشم‌رنگی‌ها در مورد وضعیت کنونی‌شان نوشت: «ما داریم میایم خونه!» (we’re coming home!) که یعنی انگلیسی‌ها دست از پا درازتر و بدون جام به خانه برمی‌گردند.

بحث کری‌خوانی و دعواهای فوتبالی نیست و اشاره به فینال جام قهرمانی ملت‌های اروپا و شکست انگلستان فقط بهانه‌ای برای یادآوری تاریخ است. البته که برای بوشهری‌ها باخت انگلستان شادمانی دوچندان دارد، چرا که نام انگلیس و انگلیسی، بوشهری را یاد دو قرن مقاومت برابر استعمار‌ می‌اندازد. یک‌زمانی چشم‌رنگی‌ها از جنگل‌هایشان به بندر خشک بوشهر قشون‌کشی می‌کردند و می‌گفتند: «ما آمده‌ایم که بمانیم!»؛ البته که ماندند ولی در گورستان انگلیسی‌ها در محله بهمنی بوشهر!

بیشتر که فکر می‌کنم می‌بینم بوشهری‌ها خیلی خون گرم و مهمان‌نوازند و شاید اجنبی را هم به میهمانی بپذیرند اما اگر میهمان انگلیسی باشد باید برایش تدارک ویژه‌ای دید! اگر همین فردا انگلیسی‌ها قصد آمدن داشته باشند بوشهری‌ها ضرب‌المثل را این‌گونه بیان می‌کنند: «برگردید به خانه!» و تصویر قبرستان انگلیسی‌ها را هم ضمیمه‌اش می‌نمودند...

هنوز هم وجب‌به‌وجب این خاک را رنگ و بوی مقاومت ۲۰۰ ساله برابر استعمار روباه پیر پر کرده، این خطه از جنوب زخم‌هایی از چشم‌رنگی‌ها خورده که هنوز التیام نیافته است. دست خودشان نیست، هر جا که نامی از انگلیس می‌آید یاد بلادی و رئیسعلی می‌افتند. چطور انتظار دارید تشویقشان کنند یا از شکستشان ناراحت باشند؟!

وقتی که رئیسعلی تفنگ به دست گرفت و قیام کرد احتمالا خطاب به انگلیسی‌ها گفته: «آهای اجنبی! اینجا خانه تو نیست!» و بعد هم لشکریانش را به سمت متجاوزین گسیل کرده باشد. سردار رفت اما ما شاهد بودیم، بوشهر که هیچ، لندن و ومبلی هم خانه انگلیس نبود...

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر انگلیسی ها انگلستان انگلیسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوید رایا و دریافت گل در بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر انگلیس پس از 604 دقیقه

دروازه بان اسپانیایی با اشتباه خود به روند فوق العاده اش پایان داد.

طرفداری | داوید رایا بالاخره پس از 604 دقیقه در بازی های خارج از خانه لیگ گل خورد.

تاتنهام و آرسنال در چارچوب هفته 35 لیگ برتر انگلیس به مصاف هم رفته اند و در حالی این بازی با نتیجه 3-2 به سود توپچی ها به پایان رسید که گل اول تاتنهام روی اشتباه عجیب داوید رایا به ثمر رسیده است. رایا قصد بازیسازی از عقب زمین را داشت ولی به اشتباه، توپ را در پشت محوطه جریمه به کریستین رومروی پیش تاخته سپرد تا این مدافع آرژانتینی به راحتی دروازه تیم مهمان را باز کرده و یکی از گل‌های دریافتی را جبران کند.

این گل اولین گل دریافتی داوید رایا در بازی های خارج از خانه لیگ برتر انگلیس پس از 604 دقیقه بود. او پیش از این مقابل وولورهمپتون، برایتون، منچسترسیتی، شفیلدیونایتد، برنلی و وست هم کلین شیت کرده بود و آخرین گل دریافتی خارج از خانه او در لیگ برتر انگلیس پیش از بازی امروز، به دقیقه 89 بازی مقابل ناتینگهام فارست باز می گشت.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • داوید رایا و دریافت گل در بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر انگلیس پس از 604 دقیقه
  • هری کین به آمار 400 گل در دوران حرفه‌ای خود رسید
  • احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به غزه
  • کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!
  • حضور ۱۹ شبکه خارجی در آیین روز خلیج‌فارس در بوشهر