Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، فعالیت شورایاری‌ها در سال 1378 به تصویب شورای شهر دوره اول رسیده پا به عرصه عمومی مدیریت شهری در شهر تهران گذاشت و در اواخر سال 1389 اولین انتخابات شورایاری در محله جوانمرد قصاب (منطقه 20) و پس از آن در محله حکیمیه (منطقه 4) برگزار شد و نهایتاً در فاز نخست طرح در 10 محله تهران به‌صورت پایلوت اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوان‌مرگ شدن شورای شهر اول موجب شد شورایاری نیز دوران تیمی را در اوان خردسالی تجربه کند.

شروع خوب شورای اول با پایان بد رقم خورد و از شورای شهر این دوره طرح شورایاری با 87 محله که در آنها انتخابات برگزار شده بود به‌یادگار ماند. در شورای شهر دوم موضوع شورایاری‌ها مورد توجه قرار گرفت و برای نخستین بار در 371 محله تهران انتخاب شورایاری‌ها برگزار شد، ریاست ستاد شورایاری‌ها در این دوره به‌عهده آقای رسول خادم بود.

دوره سوم شورایاری‌ها نیز در دوره سوم شورای شهر تهران آغاز شد و نخستین اقدام برگزاری انتخابات شورایاری‌ها برای سومین دوره بود.

انتخابات دوره چهارم شورایاری‌ها در اواخر سال 93 با سبکی متفاوت از دوره‌های گذشته برگزار شد و تعداد محله‌ها به 354 محله کاهش یافت و ساختمان ستاد از پارک شهر به میدان شعاع انتقال پیدا کرد و سامانه ارتباط سازمانی شورایاری‌ها کاملاً مکانیزه شد و کارها به‌سمت تخصصی شدن و استفاده از ظرفیت‌های موجود سوق داده شد که ریاست این دوره نیز به‌عهده مرتضی طلایی بود.

با آغاز به کار شورای شهر تهران در دوره پنجم تغییراتی در هیئت رئیسه ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران صورت گرفت و در  جریان پنجمین جلسه شورای شهر تهران (‌14 شهریور 96) با رأی اعضای شورای شهر تهران، اعضای ستاد شورایاری‌ها مشخص شدند.

و حالا رئیس دیوان عدالت اداری در نامه ای به وزیر کشور حکم قطعی تعطیلی شورایاری‌ها را ابلاغ کرده است.

برای مشاهده این نامه اینجا کلیک کیند.

انتهای پیام/

صفیه رجایی هرندی کد خبر: 1102879 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز شورای شهر تهران شورایاری ها برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،‌ احمد وحیدی عصر دوشنبه ضمن تقدیر از استانداران سراسر کشور در برگزاری مطلوب انتخابات، نکات تکمیلی را در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت به حاضرین در جلسه یادآور شد.

وزیر کشور انتخابات مرحله اول مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ۱۴۰۲ را از جهات مختلف قابل قبول و مطلوب دانست و افزود: با عنایت به راهبردهای چهارگانه انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحله دوم انتخابات نیز به یاری خداوند متعال به شکل مطلوب برگزار خواهد شد.

رییس شورای امنیت کشور با اشاره به مسئولیت توأمان استانداران در ستاد انتخابات و شورای تأمین استان اظهار کرد: همواره ممکن است اشکالات و خطاهای کوچکی در عرصه اجرا وجود داشته باشد، اما استانداران محترم باید فرمایش مقام معظم رهبری در حق الناس بودن رأی مردم را در نظر داشته باشند و تلاش کنند تا انتخابات پیش رو در مطلوب ترین وضع ممکن برگزار شود.

وحیدی افزود: انتخابات یکی از عرصه هایی است که معاندان و بداندیشان آن را فرصتی برای ایجاد بدبینی نسبت به نظام جمهوری اسلامی در جامعه می شمارند و از این رو تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات، باید پیش بینی های لازم را انجام دهند تا چنین افکاری همانند گذشته ناکام بماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد