Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به آخرین آمار رهگیری ها و مراقبت ها در طرح شهید سلیمانی بیان کرد: خوشبختانه نمونه گیری کرونایی از اکثر قریب به اتفاق حدود سه هزار و ۲۰۰ مورد رهگیری اخیر انجام شده، اما متأسفانه آمار افراد مراقبت شده در منزل کم است و باید بیشتر شود.

وی ضرورت افزایش مراقبت بیماران کرونایی را در منزل از دغدغه های خود دانست و افزود: البته پرسنل در اختیار بهداشت و درمان استان، کفاف همه مسؤولیت ها را نمی دهد، بویژه آن که بخشی از این پرسنل نیز باید برای واکسیناسیون عمومی به کار گرفته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت استان قم در ادامه از مدیریت استان و دستگاه های اجرایی خواست تا در این زمینه به کمک مجموعه بهداشت و درمان استان بشتابند.

وی به دو هزار و ۳۵۰ بازدید نظارتی اخیر اشاره و عنوان کرد: این بازدیدها، یک هزار و ۱۵۵ اخطار و ۳۲ پلمب را به دنبال داشته است.

محبی با تقدیر از افزایش بازدیدهای نظارتی نیروهای بسیج و هلال احمر استان در موضوع مبارزه با کرونا ابراز امیدواری کرد این بازدیدها در هفته های آینده بیش از پیش باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین از گزارش های روزانه و هفتگی اتاق اصناف به مرکز بهداشت استان درباره نظارت های کرونایی تشکر کرد و یادآور شد: این گزارش ها نشان می دهد بازدیدهای خوبی در این عرصه صورت گرفته، اما کمتر شاهد اخطارها و یا پلمب های نظارتی بوده ایم.

وی درباره میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در اماکن و اصناف گوناگون گفت: مراکز شماره گذاری خودرو، جایگاه های سوخت، آرامستان ها، مراکز معاینه فنی، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، دفاتر اسناد رسمی، هتل ها و مسافرخانه ها، مجتمع های خرید و پاساژها، تالارهای پذیرایی، نانوایی ها، آرایشگاه ها، کافی نت ها، قنادی و سوهانی ها، مطب ها و مراکز تشخیصی درمانی از جمله مواردی هستند که میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها از ۷۵ درصد کمتر است.

محبی در ادامه خواستار برگزاری مراسم های مذهبی و آئینی به صورت مجازی شد و خاطرنشان کرد: تجمع زیاد در برخی مساجد و اماکن متبرکه استان یکی از چالش های مبارزه با کرونا در این روزهاست.

وی در عین حال خواستار افزایش بازدیدهای مشترک نظارتی در اماکن و اصنافی شد که میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها کمتر است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با هشدار نسبت به کاهش استفاده از ماسک در بین عموم هم استانی ها اظهار کرد: عواملی مانند طولانی شدن دوره بیماری و خسته شدن برخی از مردم و همچنین کمرنگ شدن اجرای مصوبه عدم ارائه خدمت به افراد فاقد ماسک و یا برخورد با این افراد از جمله عوامل کاهش استفاده از ماسک در بین عموم مردم است.

محبی سپس خواستار لزوم بازنگری در استراتژی های آموزشی و اطلاع رسانی در موضوع استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی شد و اذعان کرد: با توجه به کُند بودن سرعت واکسیناسیون عمومی، همچنان به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک نیازمندیم.

انتهای پیام/2258

منبع: فارس

کلیدواژه: بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم مراقبت رعایت شیوه نامه های بهداشتی استفاده از ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با قدردانی از عملکرد تولید و فروش، سودآوری، استانداردسازی فعالیت‌ها، سازماندهی نیروی انسانی و انجام اقدام‌های نو و تحول‌آفرین پتروشیمی سبلان گفت: تولید پتروشیمی سبلان از یکم شهریورماه پارسال تا پایان فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شانا به نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، جواد زارع‌پور در نشست ارزیابی عملکرد شرکت صنایع پتروشیمی سبلان بیان کرد: پتروشیمی سبلان از یکم شهریورماه سال ۱۴۰۲ تا پایان فروردین‌ماه امسال نزدیک به ۷۰۰ هزار تن متانول کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع پتروشیمی سبلان با تلاش مجموعه کارکنان در سطوح مختلف وارد سود عملیاتی شده است، تأکید کرد: افزایش سوددهی به‌عنوان مهم‌ترین اولویت باید در دستور کار شرکت‌های تولیدی باشد و به این منظور ملزم به ارائه گزارش به‌طور مستمر هستند.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ پتروفرهنگ خواستار کاهش هزینه تمام‌شده تولید و افزایش سودآوری از سوی مدیران ارشد شرکت‌ها شد و اظهار کرد: برای توسعه بازار فروش محصول، برنامه‌های مدونی در دستور کار داریم که امیدوارم به سرانجام برسند.

دیگر خبرها

  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق