Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد در نشست شورای اقامه نماز استان با اشاره به لزوم جلب مشارکت و کمک‌های خیرین در برنامه‌های این حوزه، گفت: به منظور انجام اقدامات اثر بخش به صورت خاص در حوزه اقامه نماز و به صورت عام در حوزه اشاعه شعائر دینی، باید همراهی و همکاری جدی مردم را با جریان فعالیت‌های این حوزه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر با همت و یاری خیرین اقدامات اثرگذار خوبی در سطح استان و کشور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: لازم است بستر مناسبی جهت مشارکت بیشتر مردم و خیرین در همه حوزه‌ها اعم از پروژه‌های عمرانی و خدمات زیربنایی، فراهم سازی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای اقامه نماز در قالب ساخت مسجد و نمازخانه در محل‌های مورد نیاز و نیز در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت نماز، دنبال شود.

استاندار یزد ادامه داد: مطمئنا با جلب مشارکت مردم و خیرین و همکاری و همراهی دستگاه‌های مسئول و مدیرانی که در حوزه اقامه نماز وظیفه و مسئولیت دارند یا به نوعی می‌توانند در حوزه کاری خود اقداماتی را انجام دهند، می‌توان فضای شهر و استان را بیش از پیش به سمت اجرای شعائر دینی و به ویژه اقامه نماز هدایت کرد.

طالبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کمبود فضا‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در بافت‌های جدید شهری، الزامات قانونی برای ایجاد و تامین چنین فضا‌ها و امکاناتی را ناکافی دانست و تصریح کرد: در این راستا باید برخورداری محلات و مناطق مختلف شهر یزد از امکانات مذهبی مثل مساجد مورد پایش قرار گرفته و در قالب یک نقشه GIS( جی آی اس) توسط شهرداری و دستگاه‌های مسئول ارائه شود تا بر اساس آن برای مناطق شهری نیازمند توجه بیشتر، برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.

او در ادامه به توجه ویژه به تامین امکانات و فضا‌های مورد نیاز مناطق مسکونی جدید در ضوابط و سیاستگذاری، تدوین آیین نامه‌ها و دستور العمل‌های مربوط به ساخت فضا‌های جدید مسکونی تاکید کرد.

طالبی با بیان اینکه نماز جمعه صرفا یک مراسم مذهبی نیست بلکه به عنوان یک مراسم عبادی _سیاسی مطرح می‌شود، اظهارداشت: بخشی از بعد سیاسی نماز جمعه به ظرفیت‌های خوبی که نماز جمعه دارد و می‌تواند به خدمت مردم در بیاید، بر می‌گردد.

او  به برپایی میز خدمت در حاشیه پایگاه‌های اقامه نماز جمعه اشاره کرد و گفت: برپایی میز خدمت در نماز جمعه یزد، شهرستان‌ها و اطراف یزد، با حضور مدیران دستگاه‌های استان و طرح بدون واسطه و مستقیم مسائل و مشکلات توسط مردم، نمونه‌ای از ظرفیت خوبی است که می‌تواند در نماز جمعه مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار یزد با بیان اینکه روحیه‌ی تعاملی موجود بین مسئولین و ائمه جمعه استان یزد باید حفظ و تقویت شود، اظهارداشت: ارتباط خوب بین مسئولین و ائمه جمعه باعث می‌شود تا علاوه بر اینکه جامعه از تاثیرات روحی، اعتقادی و سیاسی شرکت در نماز جمعه بهره مند می‌شود محل‌های اقامه نماز جمعه، به عنوان پایگاهی برای رفع مسائل و مشکلات مردم و طرح بعضی از موضوعات باشد.

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز جمعه میز خدمت اقامه نماز نماز جمعه فضا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست فعالان محلات استان قزوین گفت: بهترین و درست‌ترین راه برای برطرف شدن مسائل و معضلات اجتماعی که در جامعه وجود دارد، استفاده از ظرفیت‌های مردمی است و دولت مصمم است از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کند.

وی افزود: روش و رویه پرداخت به مسائل توسط مردم یکی از رویه‌های اصلی دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها حوزه مردم و ایجاد حلقه‌های میانی را مورد توجه و تاکید قرار داده و این مهم را حتی در اقتصاد که مقوله پیچیده‌تر و تکنیکی تری است مطرح می‌کند.

استاندار قزوین اضافه کرد: تصدی گری توسط دولت در برخی از موضوعات از جمله موضوعات اجتماعی باعث گرفتاری‌هایی می‌شود و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند، در وهله نخست مردم فکر می‌کنند با ورود دولت نقشی ندارند و دوما دولت متصدی خوبی در این زمینه نیست و برخی اوقات مشکلات را بیشتر می‌کند.
 
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد مقدورات و امکانات برای پرداخت مسائل اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوعات در کانون توجه دولت سیزدهم است ولی حوزه‌های اجتماعی و حوزه‌های زیرساختی نیازمند بودجه‌های زیادی است که تمامی آنها در توان دولت نیست و باید با هم افزایی دولتی و مردمی مشکلات را برطرف کرد. 

وی افزود: استان قزوین به صورت مصداقی اقدامات متعددی را برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها راه اندازی کمپ ماده ۱۶ است، موضوعی که برخی از معضلات اجتماعی را کاهش داده و باید در سطح استان توسعه پیدا کند.

اعلایی گفت: حل مسائل کانون‌های مشکل آفرین اجتماعی در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و خدمت گذران با همدلی و همراهی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکلات کاهش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است