Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، با حکم «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان، «طلا بیک مصدق‌اف» به سمت معاون رئیس شورای امنیت ملی منصوب شد.

«تورات حکیموف» کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در مورد این انتصاب گفت: ممکن است مسیر خود را برای رسیدن به سمت ریاست جمهوری آغاز کند.

وی ادامه داشت: «طلابیک مصدق‌اف» بی سر و صدا در حال قدرت گرفتن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شخص بسیار دیپلمات و با سیاست است. به تدریج توانایی و پتانسیل‌های کاری خود را به جباراف نشان می‌دهد و سعی خواهد کرد که به یک بازیکن اصلی تبدیل شود. علاوه بر این ، وی مجبور است، مشکلات درگیری‌های امنیتی و مرزی را حل کند و در نتیجه به عنوان یک دیپلمات بزرگ نشان داده می‌شود.

این کارشناس معتقد است که البته همه این موارد، مرحله به مرحله خواهد بود.

حکیموف اطمینان دارد که سوابق چشمگیر معاون جدید شورای امنیت در این سمت مفید خواهد بود.

این کارشناس خاطرنشان کرد: جباراف می‌داند به شخصی احتیاج دارد که بتواند با سیاستمداران کهنه کاری چون «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان مذاکره کند. شاید قرقیزستان دوباره واسطه شود تا مانند 30 سال پیش رحمان را با مخالفین خود آشتی دهد.

«توخته قا کاکچه کیف» کارشناس نظامی، از انتصاب رئیس جمهور قرقیزستان حمایت و تاکید کرد: مصدق‌اف برای مدت طولانی در سازمان ملل کار کرده است. وی با توجه به تسلط به زبان انگلیسی و روابط دیپلماتیک بین کشورهای عضو سازمان ملل و همچنین مشارکت در مذاکرات در درگیری‌هایی که در جای جای جهان وجود دارد، به درستی منصوب شده است.

وی افزود: اکنون برای جباراف بسیار شرایط دشواری است و نیاز دارد به فردی که شرایط سیاسی فعلی جهان را درک کنند و بتوانند موقعیت‌هایی را برای قرقیزستان توسعه دهند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای امنیت امنیت ملی طلا سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام پورخاقان در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد افزود: قوام امنیت و اقتدار هر کشوری بستگی به سلامت نیرو‌های مسلح دارد که استان یزد نیز باتوجه به اینکه استان کم حادثه‌ای است، خوشبختانه نیرو‌های مسلح آن نیز نیرو‌های کم پرونده‌ای هستند.
وی ادامه داد: بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم و صیانت و حفظ نیرو‌های مسلح از وظایف سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است و اگرچه خدایی ناکرده نیرویی مرتکب جرم شود، در اجرای اصل ۱۷۲ قانون اساسی با آن برخورد خواهد شد.
همچنین در این مراسم غلامعلی دهشیری به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی و از خدمات مهدی تشکری در این سمت قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد