Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@13:29:02 GMT

صعود نفت با امید به کاهش ذخایر آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۸۰۱۸

صعود نفت با امید به کاهش ذخایر آمریکا

قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر کمبود عرضه و انتظارات برای کاهش بیشتر ذخایر آمریکا صعود کرد اما نگرانیها نسبت به شیوع نوع مسری تر ویروس کرونا، رشد قیمتها را محدود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در سپتامبر ۱۹ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۷۵ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز دوشنبه با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد کاهش بسته شد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در اوت با ۲۴ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۷۴ دلار و ۳۴ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته با ۰.۶ درصد کاهش بسته شد.

توشیتاکا تازاوا، تحلیلگر شرکت فوجیتومی گفت: خوش بینی درباره کمبود عرضه و کاهش ذخایر نفت آمریکا در معاملات روز جاری از قیمتها پشتیبانی کرده است. با این حال نگرانیهای رو به رشدی در خصوص افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ در سراسر جهان و ابهام درباره برنامه های تولید اوپک پلاس باعث شده است رشد قیمتها محدود شود.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا برای هشتمین هفته متوالی کاهش پیدا کرده و ذخایر بنزین هم کاهش داشته است.

ذخایر نفت آمریکا روال کاهشی هفته های اخیر را ادامه داد و در هفته منتهی به دوم ژوییه به پایین ترین میزان از فوریه سال ۲۰۲۰ رسید.

واردات نفت چین در ژوئن نسبت به ماه مه اندکی افزایش یافت با این حال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که پالایشگاههای چینی نفت ارزان را به میزان قابل ملاحظه ای خریداری کردند، افت چشمگیری را نشان می دهد.

سرمایه گذاران گزارش ماهانه فعالیت حفاری اداره اطلاعات انرژی آمریکا را که پیش بینی کرد تولید نفت هفت منطقه بزرگ شیل در اوت ۴۲ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۷.۹۰۷ میلیون بشکه در روز می رسد را نادیده گرفتند. تولید مناطق شیل آمریکا در ژوییه ۲۸ هزار بشکه در روز رشد داشت.

ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالا در شرکت راکوتن سکیوریتیز گفت: افزایش پیش بینی شده نسبتا اندک است. ادامه محدودیتها در خصوص حفاری شیل آمریکا، از قیمتهای نفت پشتیبانی خواهد کرد. بازارهای سهام که در بحبوحه امید به احیای اقتصادی قدرتمند صعودی هستند، ریسک پذیری در بازارهای نفت را تقویت کرده اند.

بازارهای سهام آسیا رکوردزنی شب گذشته وال استریت را دنبال کرده و اوایل معاملات روز سه شنبه صعود کردند. با این حال گزارشها از اقصی نقاط دنیا که از ادامه افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹ حکایت دارد، بعضی از سرمایه گذاران را محتاط نگه داشته است.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد کرونای دلتا در حال تبدیل شدن به گونه غالب است و بسیاری از کشورها هنوز دوز کافی واکسن برای تضمین سلامت کارکنان بهداشت خود دریافت نکرده اند.

در این بین، منابع آگاه اظهار کردند اوپک پلاس هنوز پیشرفتی برای رفع اختلافات عربستان سعودی و امارات متحده عربی که مانع تصویب توافق جدید افزایش تولید شده، نداشته و این امر احتمال برگزاری دیدار در هفته جاری را ضعیف کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، کرملین روز دوشنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی وی در مکالمه تلفنی روز جمعه درباره اوپک پلاس یا قیمتهای نفت گفت و گو نکردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت کرونا در جهان نفت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۸۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه متاسفانه حدود ۸۰ درصد نماد‌ها سرخ پوش شدند. کاهش ارزش معاملات سهام و حق تقدم به زیر ۳ همت و بی رمقی و کم تحرکی در تابلوی معاملات مشهود است. 

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید:سهامداران بازار این بار اسیر بی تصمیمی دولت و مجلس در مورد نرخ نیما و مالیات شرکت‌های تولیدی هستند ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به حدود ۳ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان رسید. حقوقی‌ها ۳۰۸ میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند.

او افزود: امروز تعداد نماد‌های مثبت ۱۶۰ نماد و تعداد نماد‌های منفی ۶۵۲ نماد بوده است"فولاد" با ۱۸۷۵ واحد، "فملی" با ۶۷۷ واحد و "شپنا" با ۶۴۴ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته‌اند در نهایت شاخص کل با کاهش ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحدی به ارتفاع ۲,۲۶۸,۸۴۵ واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت