Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصلانی عضو هئیت مدیره کانون عالی شورا‌های اسلامی کار ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره قرار گیری رانندگان اتوبوس های برون شهری در لیست مشاغل سخت و زیان آور، اظهار کرد: درخواست صنف رانندگان اتوبوس‌های برون شهری مبنی بر قرار گرفتن رانندگان این وسایل نقیله در لیست مشاغل سخت و زیان آور در دست برسی است، ولی به نتیجه نرسیده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هئیت مدیره کانون عالی شورا‌های اسلامی کار ایران با اشاره به اینکه شورای حفاظت فنی هنوز در مورد قرار گرفتن رانندگان اتوبوس‌های برون شهری هنوز تصمیم نگرفته است، ادامه داد: در قانون مشاغل سخت و زیان آور، زمانی که کارگر روزی شش ساعت بصورت مداوم یا بیشتر کار کند جزو شغل‌های سخت و زیان آور قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در شورای حفاظت فنی تایید شد که رانندگان اتوبوس رانی داخل شهری در لیست مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرند به دلیل اینکه شش ساعت کار در روز را تکمیل می‌کنند.

وی افزود: اعضای شورای خفاظت فنی به این دلیل رانندگان اتوبوس رانی برون شهری را در لیست مشاغل سخت و زیان آور قرار نمی‌دهند که آن‌ها حتی بعد از یک سفر طولانی حداقل ۲۴ ساعت استراحت را دارند یعنی اگر راننده‌ای از کرج به شیراز مسافر سوار می‌کند و شاید حدود ۱۲ ساعت در راه باشد بعد از آن حتما یک استراحت طولانی دارد و پشت فرمون نمی‌رود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رانندگان و کمک رانندگان اتوبوس‌های برون شهری تحت شمول قانون کار قرار می‌گیرند یا خیر، گفت: رانندگانی که با وسیله نقلیه متعلق به خود با شرکت‌های تعاونی مسافر بری همکاری می‌کنند فرد صنفی تلقی و رابطه آنان با این شرکت‌ها کارگری و کارفرمایی تلقی نمی‌شود و شامل قانون کار هم نخواهند شد.

اصلانی خاطرنشان کرد: اگر اتوبوس متعلق به شرکت و یا صاحبان وسیله نقلیه باشد باتوجه به اینکه راننده و کمک راننده مزد خود را از صاحبان وسیله نقلیه و یا از شرکت مسافر بری دریافت می‌کنند، طرفین این رابطه تحت پوشش قانون کار قرار می‌گیرند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: رانندگان اتوبوس های برون شهری سخت و زیان آور قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان از توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای روز کوثر همزمان با هفته نکوداشت اصفهان خبر داد.

امیرحسین ماه‌آورپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: به منظور حفظ محیط زیست توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای روز کوثر همزمان با هفته فرهنگی اصفهان انجام می‌شود.

وی افزود: از شهروندان درخواست داریم با استفاده نکردن از کیسه‌های پلاستیکی طبیعت را برای آیندگان خود به ارمغان آورند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تصریح کرد: فروش ویژه بعضی کالاهای پرمصرف شهروندان در بازارهای روز کوثر یکی دیگر از برنامه‌های سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان به‌مناسبت هفته نکوداشت اصفهان است.

کد خبر 747534

دیگر خبرها

  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • علت تصادف اتوبوس مسافربری در محور موته مشخص شد
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون شهری ویژه اربعین
  • فرصت استثنایی برای واردات ناوگان اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین 
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟