Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@04:13:30 GMT

فشار بر الحشد الشعبی؛ تلاش داعش برای تجدید قوا

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۸۳۰۵

 حملات گروه تروریستی داعش از هنگام تشدید فشارها به نیروهای مقاومت در عراق و بمباران مواضع گروه های الحشدالشعبی از سوی ارتش امریکا که با هدف تضعیف آنها در ماه های اخیر انجام گرفته، به طور چشمگیری افزایش یافته است.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی عراق به منظور حفظ امنیت در استان های مختلف از جمله بغداد، پایتخت به طور فزاینده ای در حال پیشبرد طرح های امنیتی خویش هستند به ویژه با توجه به اینکه انتخابات پارلمانی قرار است در دهم اکتبر (یکشنبه ۱۸ مهر) برگزار شود و پیش بینی شده که با هدف برهم زدن معادلات از سوی برخی از جریان های سیاسی، اقدامات خشونت آمیز و تروریستی در عراق شدت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی همچنان دست به انجام عملیات امنیتی می زنند.

با این وجود تلاش همزمان آمریکا و برخی جریان های داخلی عراق برای تضعیف گروههای مقاومت به ویژه الحشد الشعبی باعث شده است تا داعش عناصر و تشکیلات خود را ساماندهی کرده است و عناصر آن به مراکز ایست و بازرسی نیروهای عراقی، تاسیسات نفتی و شبکه انتقال برق حمله و فرماندهان محلی را ترور می کنند.

در همین پیوند روزنامه گاردین در تازه ترین شماره خود با انتشار گزارشی نوشت که گروه تروریستی داعش در حال ساماندهی دوباره عناصر خود در «قلب عراق» است. 
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در گزارش گاردین آمده است که پس از شکست داعش در نبرد موصل در سال ۲۰۱۷، این گروه تروریستی، عناصر و تشکیلات خود را ساماندهی کرده است و عناصر آن به مراکز مختلف دولتی حمله می کند.

این گزارش که در تارنمای خبری «میدل ایست نیوز»، منتشر شده، آورده است که شمار عناصر داعش در هم سنجی با زمانی که بر پهنه گسترده ای از سوریه و عراق تسلط داشتند، بسیار اندک است و این گروه به دلیل محرومیت از حمایت اهالی به دلیل ویرانی‌ها و خشونت‌هایی که انجام داده است، دیگر قادر به تسلط بر سرزمین و مقابله با نیروهای امنیتی عراق نیست. از سوی دیگر، منابع مالی این گروه به شدت تحلیل رفته است و عناصر داعش پیوسته در حال تغییر مخفیگاه خود در کوه‌ها و مناطق بیابانی هستند.

به گفته یک افسر اطلاعاتی برجسته عراق، مثلث جغرافیایی میان کرکوک در شمال، بیجی در غرب و سامرا در جنوب بهترین مکان برای پنهان شدن عناصر داعش است.

این افسر عراقی که به نام اشاره نشده است، ادامه داد که منطقه یاد شده که در قلب عراق قرار دارد، مکانی ایده‌آل برای مخفی شدن عناصر داعش است و در این منطقه کوه‌ها و تپه‌ها و بیابان به هم پیوند می‌خورند و از سمت غرب نیز به مرزهای سوریه راه دارد، لذا داعش به هیچ عنوان این منطقه را رها نخواهد کرد.

یکی از رهبران عشایر عراق گفته است، با وجود اینکه شمار تروریست‎ها اکنون اندک است اما آنها در تلاش برای فراهم‌سازی شرایط به منظور تسلط بر این منطقه هستند و اگر به حال خود رها شوند، به زودی قادر به بازگشت و ساماندهی دوباره به عناصر خود خواهند بود.

وی افزود که داعش اکنون در همان وضعیت القاعده پس از شکست در سال ۲۰۰۹ میلادی قرار دارد که به فعالیت زیرزمینی روی آورد و تقریبا سه سال طول کشید که قدرت خود را باز یافت.

این رهبر قبیله‌ای در پایان ادامه داد که اطمینان چندانی به دولت در نابودسازی کامل داعش وجود ندارد و این گروه حتی پس از کشته شدن رهبران ارشد خود، همچنان تشکیلات هرمی خود را حفظ کرده و حاکمان و فرماندهان مناطق مختلف را برای تداوم عملیات و فعالیت خود منصوب می کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۸۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه

ناتوانی بیش از یکصد گروه شبه نظامی مسلح و مورد حمایت ترکیه در برقراری امنیت در مناطق شمالی حلب و ادلب سبب شده تا علاوه بر موج انفجارها و درگیری های داخلی میان فرماندهان این گروه ها، نارضایتی های مردمی اهالی این مناطق علیه گروه های مزبور قوت بگیرد.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077212 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • آئیین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد