Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@05:33:44 GMT

نظارت بر مراکز صنفی در شهرستان ایوان

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۸۵۰۰

نظارت بر مراکز صنفی در شهرستان ایوان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مهناز همتی مدیرکل استاندارد ایلام ، گفت: به منظور کنترل بر کیفیت کالا‌های عرضه شده و همچنین داشتن نشان استاندارد، بازرسان این اداره کل در قالب گشت‌های مشترک با حضور نماینده‌های اداره صمت شهرستان ایوان از مراکز عرضه این شهرستان نظارت و بازرسی به عمل آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی با بیان اینکه در این بازرسی‌های مشترک، فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، لوازم خانگی، لوازم برقی، اوزان سبک مراکز صنفی و نانوایی‌ها مورد بازرسی قرار گرفت، اظهار کرد: این گشت‌ها در راستای کنترل مراکز عرضه در جهت حفظ سلامت شهروندان انجام می‌گیرد.

او با بیان اینکه در این بازرسی ها، با صاحبان مراکز صنفی که ترازو‌های آن‌ها دارای نقص باشد برخورد خواهد شد، مطرح کرد: صحت عملکرد وسایل توزین (ترازوها) در واحد‌های صنفی به طور مداوم در طول سال نیز از سوی اداره کل استاندارد رصد و بررسی می‌شود.

مدیرکل استاندارد ایلام افزود: در این نظارت‌ها اگر یک وسیله توزین دارای نقص و مشکل باشد، پلمب شده و باید برای بهره برداری دوباره از آن نقص مربوطه برطرف شود.

او ادامه داد: این بازرسی‌ها که از رسالت‌های مهم اداره کل استاندارد به شمار می‌رود، در راستای حفظ حقوق عامه انجام می‌شود.

او مطرح کرد: همشهریان گرامی برای اطمینان از اصالت علامت استاندارد روی هر محصول، می‌توانند کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ و همچنین شکایات خود را در زمینه کالا‌ها و محصولات فاقد استاندارد به ۵۰۰۰۱۱۵۱۷، سامانه رسیدگی به شکایات اداره کل، ارسال تا در اسرع وقت مطالبات آن‌ها توسط این اداره کل پیگیری شود.

انتهای پیام/ ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلامت جامعه نظارت بر بازار کل استاندارد اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۸۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: برای تعامل و همکاری هر چه بیشتر میان اداره کل استاندارد و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی استان، چهارمین دفتر استاندارد و استانداردسازی در محل دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان افتتاح شد.
مهدی پژوهش ارتباط بین نهاد‌های دولتی و مراکز دانشگاهی و علمی را برای سرعت بخشیدن به سیر پیشرفت و تعالی کشور لازم دانست و افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد استان و شورای سیاست‌گذاری تدوین و ترویج استاندارد، در این مراکز، دفاتر ارتباط با استاندارد راه‌اندازی و تفاهم نامه‌های همکاری منعقد می‌شود.
وی افزود: از اهداف مهم این دفاتر، آگاه‌سازی و آموزش همگانی در خصوص استاندارد، مشارکت در فعالیت‌های پژوهشی و مطالعاتی استاندارد‌های پژوهش محور ملی و بین المللی، عضویت در کمیته‌های فنی متناظر به عنوان یک عضو فعال در بررسی پیش نویس استاندارد‌ها و ارائه نظرات اصلاحی، ترویج استاندارد‌ها و ارتباط مستقیم کارشناسان استاندارد، دانشجویان و پژوهشگران با این دفتر است.

دیگر خبرها

  • سیلاب در ایوان استان ایلام
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌