Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، پل دوازده‌چشمه یا دوازده‌پله آمل که در دوران صفوی ساخته شد و طی دهه‌های اخیر به عنوان یکی از مسیرهای اصلی ارتباطی در مرکز آمل بخش مهمی از بار ترافیکی بین نقاط شرقی و غربی این شهر از روی آن عبور می‌کرد با تصمیم شهرداری و تصویب شورای ترافیک شهرستان آمل از زیر بار ترافیکی شهر خارج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است این پل به بخشی از مسیر پیاده‌راه هسته مرکزی شهر آمل و یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر تبدیل شود.

شهردار آمل درباره اجرای این پروژه گفت: ایجاد پیاده‌راه در هسته مرکزی شهر یکی از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری آمل برای سال ۱۴۰۰ است که از ابتدای سال اجرای مقدمات آن شامل ایجاد مسیرهای جایگزین با ساخت رمپ‌هایی به منظور تغییر مسیر حرکتی خودروها آغاز شد.

سید حمید هاشمی افزود: روز دوشنبه ۲۱ تیر شورای ترافیک شهرستان در فرمانداری آمل جلسه‌ای تشکیل داد و با مصوبه این شورا با توجه به تکمیل مسیرهای جایگزین و رمپ‌ها، مجوز بسته شدن پل دوازده‌چشمه به روی خودروها و تغییر مسیر خودروها در هسته مرکزی شهر صادر شد.

بنا به اعلام شهرداری آمل با اجرای این مصوبه و ممنوع شدن تردد خودروها از پل تاریخی دوازده‌چشمه، از امروز تردد خودروها در مسیرهای بین هتل شهر تا میدان هفتم تیر و همچنین حد فاصل پل معلق و پل دوازده‌چشمه نیز ممنوع می‌شود.

علاوه بر این ممنوعیت‌ها، خیابان فرهنگ آمل از غرب به شرق و خیابان شهید بهشتی به سمت خیابان مهدیه یک‌طرفه شده‌اند. اما خیابان انقلاب و پل معلق تا آغاز عملیات اجرایی فاز بعدی پروژه باز هستند و تردد در خیابان مهدیه نیز برقرار است.

پل تاریخی دوازده‌چشمه آمل که در مرکز این شهر و روی رودخانه هراز قرار دارد یکی از زیرساخت‌های ایجاد شده دوران شاه عباس صفوی است. گفته می‌شود در محل استقرار این پل پیش از دوره صفویه نیز یک پل به شکلی دیگر وجود داشت و در دوران شاه عباس پل کنونی و بزرگتر و مستحکم‌تر از پل قبلی ساخته شد.

طی دو دهه اخیر کارشناسان و مسئولان حوزه میراث فرهنگی بارها نسبت به آسیب‌های ناشی از تردد روزانه خودروها از روی این پل هشدار داده بودند و خواستار اعمال محدودیت و حتی ممنوعیت تردد خودروها از روی این پل و استفاده از آن به عنوان یک جاذبه گردشگری و پیاده‌راه شهری شدند.

این پل ۱۷ اسفند سال ۱۳۷۶ به عنوان یکی از آثار تاریخی ارزشمند کشور در فهرست میراث ملی ثبت شد. با اجرای طرح پیاده‌راه هسته مرکزی شهر آمل، پس از چند دهه تحمل بار ترافیکی خودروها فصل جدیدی از کاربری پل تاریخی دوازده‌چشمه با کاربری گردشگری شهری آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آمل با اجرای طرح‌های عمرانی ۱۴۰۰ متحول می‌شود کد خبر 614061 برچسب‌ها استان مازندران فرهنگ - میراث فرهنگی تاریخ - آثار باستانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران فرهنگ میراث فرهنگی تاریخ آثار باستانی هسته مرکزی شهر پیاده راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور کندوان یکطرفه می‌شود

به گزارش خبرآنلاین؛سید محسن هاشمی وضعیت تردد را در راه‌های استان عادی و روان اعلام کرد و افزود: طبق گزارش‌های دریافتی از سامانه‌های هوشمند شاهد تردد روان در راه‌ها هستیم.

مهر در خبری نوشت:وی اظهار کرد همچنین از نظر جوی نیز هیچ گونه مداخله خاصی در استان شاهد نیستیم.

محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته از روز چهارشنبه در راه‌های استان آغاز شد و محور کندوان در صورت بار ترافیکی عصر امروز طبق اعلام پلیس راه یکطرفه می‌شود.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899741

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • محور کندوان یکطرفه می‌شود
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران