Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:26:28 GMT

چالش اصلی اصفهان مسئله آب است/رفع آن مشکل نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۸۶۳۳

چالش اصلی اصفهان مسئله آب است/رفع آن مشکل نیست

ایسنا/اصفهان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: همه می دانیم فرصت فراوان است، اما چالش مهم اصفهان که رفع آنها نیز مشکل نیست، مسئله آب است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز (سه شنبه- ۲۲ تیرماه) در آیین افتتاحیه کنگره «استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو» در دانشگاه صنعتی اصفهان، از تشکیل این کنگره تشکر کرد و آن را مقدمه ای برای رفع مشکلات استان و کشور دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگرچه برای شناخت و رفع چالش ها دیر شده است، اما در هر زمان که ماهی را از آب بگیریم تازه است و می توان برای رفع چالش ها اقدام کرد.

به گفته طباطبایی نژاد دیر شدن نه از این جهت که انتهای کار دولت است، بلکه باید از فرصت های استان اصفهان بیشتر بهره ببریم و اصفهان را چه بهتر به مسئولان دوره های مختلف بشناسانیم.

امام جمعه اصفهان افزود: باید به این توجه کنیم که از این فرصت های بسیار و استعدادهای بی شماری که در استان است چه کارهای فراوانی می شد انجام داد و امیدواریم در آینده از این فرصت ها بیشتر استفاده شود.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: فرصت مثل ابر است و می گذرد و آنچه گذشت از دست رفته است و زمانی را از دست داده ایم، اما امیدواریم از همین فرصت استفاده کنیم و جلوی ضرر را بگیریم. اکنون از اینکه مسئولان به این فکر افتادند اصفهان را بشناسانند بسیار متشکرم.

وی  ابراز امیدواری کرد که اصفهان بزرگ با همت مردم باقی بماند و پیشتازتر از گذشته باشد.

امام جمعه اصفهان با تاکید براینکه نباید ناشکری کرد، گفت: اصفهان بعد از انقلاب از دیگر استان ها در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، صنعتی و ... پیشتاز بوده، اما با توجه به ظرفیت های موجود می توانستیم پیشتازتر باشیم.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: باید به مردم کشورمان کمک کنیم و امیدوارم حقایق و واقعیت ها را بهتر بفهمیم و با درک عظمت خدا و ائمه کارها را با امید کسب رضایت خداوند به خوبی انجام دهیم.

وی گفت: همه می دانیم فرصت فراوان است، اما چالش های اصفهان که رفع آنها نیز مشکل نیست، مسئله آب است.

امام جمعه اصفهان با تاکید براینکه اگر اصفهانی ها به اندازه کافی آب داشته باشند احتیاج به هیچ چیز از دولت ندارند، خاطرنشان کرد: مردم اصفهان به گونه ای هستند که حتی دکتر آن هم اگر آب باشد بیل به دست گرفته و در جهت آبادانی استان می کوشد. مردم اصفهان خودبینی ندارند و هر کاری برای رفع چالش ها می کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: چالش اصلی اصفهان چالش آب است و این موضوع به چالشی که در دولت های ما وجود دارد، برمی گردد که متاسفانه دولت ها توجه نکردند که آب از انفال است.

وی توضیح داد: انفال به اموال ملی گفته می شود مانند نفت، معادن و هر چیزی که در کشور وجود داشته و در اختیار دولت است و دولت باید عادلانه آنها را بین همه تقسیم کند.

امام جمعه اصفهان گفت: باید به این درک برسیم که آب مانند معادن، صحراها و نفت انفال و متعلق به همه مردم و در اختیار دولت است و باید عادلانه تقسیم شود.

به گفته آیت الله طباطبایی نژاد در استان اصفهان همه چیز وجود دارد. معادنی که در استان است در کمتر جایی دیده می شود که تعدادی کشف نشده و تعدادی هم که کشف شده و در اختیار کسانی است که یا توان کار ندارند و یا می خواهند در اختیار ورثه آنها باشد که این تفکر اشتباه است.

 وی با بیان اینکه چرا چند معدن باید به نام اشخاصی خاص باشد اما کاری نکنند. معادن باید مال دولت و ملت باشد و کسی که بر روی آن کار می کند صرفا حق برداشت را داشته و باید قوانینی باشد این ها را ساماندهی کند.

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: نباید معادن بدون فکر، دقت و تحقیق در اختیار افراد خاص قرار گیرد. معادن یکی از منابع ملی ما است که وقتی در اختیار اشخاص خاص باشد از دست دولت گرفته شده است.

امام جمعه اصفهان با تاکید براینکه در هر گوشه و کنار ایران که باشیم باید نیت این باشد خدمتگذار جامعه اسلامی باشیم، خاطرنشان کرد: به طور خاص در جامعه ای که در مقابل کفر ایستاده باید سعی کنیم این سربلندی که سربلندی اسلام است را بیش از گذشته به دست آوریم و بدانیم که این کار مورد رضایت ائمه قرار می گیرد.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: نه تنها در استان اصفهان، بلکه باید در تمام کشور چالش ها را شناسایی و کمک به رفع آنها داشته باشیم تا موجبات سربلندی کشور فراهم شود.

به گزارش ایسنا، نخستین کنگره «استان اصفهان و توسعه ملی، فرصت‌ها و چالش‌های پیش‌رو» در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه به صورت مجازی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود. این کنگره به همت استانداری اصفهان و میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان در ۱۳ کمیته تخصصی با ارائه سخنرانی های مختلف در محورهای مدیریت، اقتصاد و بهره‌وری، عمران و آبادانی، توسعه خدمات و گردشگری، تحکیم باورها و فرهنگ دینی، توسعه علمی صنعت و فناوری، توسعه کشاورزی و منابع طبیعی، توسعه پایدار سلامت، هنر، معماری و شهرسازی، تاریخی، اجتماعی و فرهنگی، ورزش و جوانان، آب و محیط زیست و فرهنگ، هنر و رسانه برگزار می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه صنعتي اصفهان آب آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان استان اصفهان فرصت ها چالش ها رفع آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی در خطبه‌های این هفته شهرستان اقلید ضمن گرامیداشت بزرگداشت هفته مقام معلم، اظهار کرد: معلمان، سازندگان انسان‌ها و معمار آینده‌ی فرهنگی کشور و اثرگذارترین عامل در پی‌ریزی تمدن اسلامی هستند.

وی با تاکید بر اینکه ارزش معلم را نمی‌توان با مقیاس‌های مادی سنجید، از حضور صدها معلم از ۹ استان کشور برای صعود به قله «بُل» بلندترین قله استان فارس در شهرستان اقلید در جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد و بیان‌کرد: این یک حرکت نمادین و تداعی کننده فتح قله‌های فرهنگی است.

امام جمعه اقلید در ادامه به یک مطالبه شهرستانی در شهرستان اقلید اشاره کرد و گفت: سازمان خصوصی سازی با توجه به شعار سال و همچنین به واسطه پویا بودن مجتمع کشتارگاه صنعتی شهرستان اقلید باید دنبال حل مشکل سرمایه گذار فعلی باشد تا از تعطیلی مجدد این مجموعه و بیکاری پرسنل آن جلوگیری شود.

حجت الاسلام گشول بیان کرد: اگر چه در این دولت هزاران واحد تولیدی و کارخانه احیا شده و به چرخه تولید برگشته اما نتیجه بارز تصمیمات غیر کارشناسی در برخی استان‌ها، به تعطیلی و بیکاری نیروهای بعضی مجموعه‌ها منجر شده است.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از عواقب این نوع تصمیمات باید با مدیریت جهادی و مردمی که از دولت کنونی سراغ داریم با اتخاذ تصمیم مناسب برای رفع مشکل سریعاً اقدام شود.

کد خبر 6089171

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است