Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بارش نزولات آسمانی در استان از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۳۹۹) تاکنون بیش از ۲۸ درصد معادل ۱۱۲ میلی‌متر کمتر از سال گذشته است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،یاسر رهبردین مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی افزود: میزان بارش‌ها در استان از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر امسال) تاکنون  ۲۸۰ میلی‌متر ثبت شده درحالی‌که میزان بارش در مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۹۲ میلی‌متر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امسال همچنین شاهد کاهش ۱۹ درصدی و ۶۷ میلی‌متری بارش ها نسبت به متوسط درازمدت در آذربایجان غربی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از وجود سه حوضه آبریز دریاچه ارومیه و رودخانه‌های زاب و ارس در استان خبر داد و بیان کرد: به طور متوسط در هرکدام از این حوضه‌ها به ترتیب ۲۷۸، ۵۹۷ و ۱۹۷ میلی‌متر بارش در سال آبی جاری گزارش شده که در هر سه حوضه بارش ها نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.

رهبردین اظهار کرد: این کاهش در حوضه زاب ۳۰ درصد، حوضه دریاچه ارومیه ۲۵ درصد و حوضه ارس ۳۴ درصد است.

متوسط بارش در آذربایجان غربی بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کاهش بارندگی کاهش بارندگی آذربایجان غربی میلی متر بارش ها سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۸۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران اخیر در پاوه از مرز ۱۰۰۰ میلی‌متر گذشت

ابرهیم شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بارش‌ها در شبانه روز گذشته ۳۱ میلی‌متر بوده است، اظهار کرد: مجموع بارش سامانه اخیر ۹۸ میلی‌متر در پاوه گزارش و ثبت شده است.

وی افزود: خوشبختانه بارش تجمعی سامانه بارشی اخیر در پاوه از مرز یک هزار و ۳ میلی‌متر گذشت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پاوه ادامه داد: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۶ درصد و نسبت به میانگین نرمال بلند مدت سنوات اخیر ۳۸ درصد افزایش داشته است.

شهریاری خاطر نشان کرد: راهداران پاوه طی سه روز اخیر در محورهای مواصلاتی حضور فعال داشته و نسبت به پاکسازی و ریزش برداری راه‌ها اقدام کردند.

کد خبر 6096679

دیگر خبرها

  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس
  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • ۷۱ درصد از حجم سدهای آذربایجان‌غربی پر آب است
  • ۷۱ درصد از حجم سد‌های آذربایجان‌غربی پر آب است
  • استان های غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق کشور بارانی می شوند
  • احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • بارش باران اخیر در پاوه از مرز ۱۰۰۰ میلی‌متر گذشت
  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود