Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دو تفاهم نامه همکاری بین معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بنیادنیکوکاری محمدحسین و زینب اسدی لاری روز گذشته (دوشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰ ) منعقد شد.

تفاهم نامه اول به منظور حمایت از برگزیدگان علمی بخش ویژه جشنواره‌های نوآوری و کارآفرینی وزارت بهداشت با هدف پاسداشت یاد و راه جوانان نخبه و جهانی محمدحسین و زینب اسدی لاری به مدت سه سال منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نسبت به تعیین معیار‌های نوآوری و کارآفرینی اجتماعی و همچنین فراهم آوردن شرایط مشارکت بنیاد در جشنواره‌های علمی اقدام می‌کند و بنیاد نیز در تقدیر و اهداء جوایز و تندیس برگزیدگان و حمایت و معرفی برگزیدگان به شرکت‌های سرمایه گذاری و نهاد‌های حمایت از سرمایه فکری مشارکت می‌کند.

تفاهم نامه دیگر نیز مبنی بر برگزاری جشنواره ملی دانشجویی کارآفرینی اجتماعی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی به مدت سه سال منعقد شد.

هدف از برگزاری این جشنواره ترغیب دانشجویان علوم پزشکی به اهداف والای پاسخگویی اجتماعی، شناسایی گروه‌های دانشجویی فعال و کارآفرین اجتماعی و ایجاد رقابت سالم بین گروه‌هایی دانشجویی برای خدمت رسانی بیشتر به مردم ذکر شده است.

بر اساس این تفاهم نامه هر سال حداکثر ۱۰ گروه دانشجویی کارآفرین اجتماعی در جشنواره انتخاب می‌شوند و حداکثر ۱۰ گروه نیز شایسته تقدیر خواهند بود.

این دو تفاهم نامه به امضای سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و زهرا مجد استاد تمام گروه پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران، رئیس هیات مدیره بنیاد نیکوکاری محمدحسین و زینب اسدی لاری و مادر دو جوان نخبه رسید.

دانشجویان ما باید بدانند که اخلاق از همه چیز واجب‌تر است

در مراسم انعقاد این تفاهم نامه‌ها دکتر محسن اسدی لاری عضو هیات علمی دانشگاه ایران و مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت و پدر این دو نخبه با اشاره به اهمیت انعقاد این تفاهم نامه اظهار کرد: معتقدیم که دانشجویانمان باید سه بال علم، ایمان و اخلاق را داشته باشند و بدانند که اخلاق از همه واجب‌تر است؛ اگر اخلاق نباشد آن دو بال دیگر را هم خراب می‌کند.

او افزود: در دانشگاه‌ها باید به دانشجویانمان اخلاق را بیاموزیم و باید بدانند اخلاق مقدم بر هر چیز است؛ اگر اخلاق نباشد مقاله دزدی و تقلب علمی صورت می‌گیرد و متعاقب آن انحرافات دیگری نیز بروز پیدا می‌کند.

پدر این دو نخبه که جان خود را در سانحه هواپیمای اوکراینی از دست دادند، با اشاره به فضایل اخلاقی و درجه علمی فرزندان خود گفت: محمدحسین از لحاظ ایمانی فرد عجیبی بود؛ نماز اول وقتش ترک نمی‌شد و فرقی نداشت که کجا باشد در سفر، در بیمارستان، سر کلاس و هر کجا که بود دعای عهد و زیارت عاشورا را ترک نمی‌کرد و هر روز اقلا یک صفحه قرآن می‌خواند؛ زینب نیز بسیار مقید به حجاب و واجبات شرعی بود و به واسطه سن کمتری که داشت سعی می‌کرد پا جای پای برادرش بگذارد.

زهرا مجد مادر محمدحسین و زینب اسدی لاری و استادتمام گروه پاتولوژی دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز گفت: متاسفانه امروزه برخی از جوانان ما دچار دین گریزی شده‌اند و از این رو نمی‌توان دین را به طور مستقیم برای آنان تبلیغ کرد. از ویژگی‌های خوب جوانان دینداری مثل محمدحسین این است که دین خود را به کسی تحمیل نمی‌کنند و دینداریشان تظاهری نیست و خالصانه است؛ همین باعث می‌شد دیگران برای دینداری او ارزش قائل باشند.

او اضافه کرد: محمد حسین هیچ کس را به خاطر اختلاف عقیده سرزنش نمی‌کرد، خود را به خاطر مسمان بودن و دیندار بودن برتر از کس دیگری نمی‌‎دانست و به دینداری تظاهر نمی‌کرد و با غیرزبانش دین را تبلیغ می‌کرد؛ این‌ها از ویژگی‌های یک دیندار واقعی است که می‌تواند به طور غیرمستقیم روی دیگران تاثیر بگذارد. او بین خودش و دیگران مرزبندی نداشت و همین باعث می‌شد دینداری اون به دل بنشیند؛ متاسفانه الان نقاب‌هایی روی صورت‌ها وجود دارد که معلوم نیست دیندار واقعی چه کسی است.

رئیس هیات مدیره بنیاد نیکوکاری محمدحسین و زینب اسدی لاری با اشاره به اخلاق مداری فرزاندانش گفت: محمد حسین با اعمال و کردارش دینداری خود را نشان می‌داد و همین او را احترام برانگیز می‌کرد طوری که در دانشگاه اتاقی برای نمازخواندن در اختیارش قرار داده بودند که مجبور نباشد برای رسیدن به محل نمازخانه راه زیادی را برود و وقت کلاس را از دست ندهد.

هدف این است که جوانان ما در مسیر نوآوری و کارآفرینی گام بردارند

در ادامه سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز با اشاره به اینکه از طریق این تفاهم‌نامه‌ها می‌توانیم الگوسازی خوبی برای نسل دانشجو انجام دهیم، اظهار کرد: بسیاری از عزیزانی که در سانحه هواپیمای اوکراینی از دست رفتند از نخبگان بودند و این حرکت خیرخواهانه می‌تواند یاد و خاطره این عزیزان نخبه را زنده نگه دارد. این بچه‌ها برای همیشه ماندگار هستند و این سانحه از تاریخ کشور ما حذف نمی‌شود و یادآور مسائل بسیاری است و چه خوب است که به این شکل خیرخواهانه در یاد‌ها بماند و این الگوسازی نیز در مسیر درستی قرار بگیرد.

او ادامه داد: دو عزیز از دست رفته محمدحسین و زینب اسدی لاری از جوانان بسیار مومن و اهل علم بودند که در زمینه کارآفرینی اجتماعی و نوآوری علمی گام‌های موثری برداشته بودند به خصوص محمدحسین عزیز که سن بالاتر و تجربه بیشتری نیز داشت؛ از طرفی این پدر و مادر در بحث کرونا جزو مدافعان سلامت بودند و دکتر اسدی لاری در زمینه واکسن تلاش‌های زیادی کردند و همسرشان نیز به عنوان پزشک در سمت‌هایی که داشتند زحمات زیادی کشیدند و تلاش‌های بسیاری کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

لاری با اشاره به بنیاد نیکوکاری توضیح داد: این پدر و مادر بزرگوار برای آرامش روح دو فرزندشان بنیاد نیکوکاری ثبت کرده‌اند و تصمیم گرفته‌اند برای دانشجویانی که در حوزه نوآوری و کارافرینی اجتماعی نقش دارند و تلاش می‌کنند کاری انجام دهند و و یاد دو عزیز خود را با بهاء دادن به دانشجویان فعال در این زمینه زنده نگه دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درباره دو تفاهم نامه توضیح داد: جشنواره ملی دانشجویی کارآفرینی اجتماعی یک اقدام غیرانتفاعی است و با این هدف که دانشجویان علوم پزشکی با پاسخگویی اجتماعی آشنا شوند و رقابت سالمی بر این اساس شکل گیرد. در راستای اجرای این جشنواره یک شورای سیاست گذاری و هیات داوران برای ارزیابی طرح‌ها تشکیل خواهد شد و بنیاد اهدای جوایز را به عهده می‌گیرد.

او گفت: تفاهم نامه دیگر پیشنهاد ما بود که مورد استقبال بنیاد قرار گرفت و مبنی بر مشارکت بنیاد در بخش‌های ویژه جشنواره‌های مرتبط با نوآوری و کارآفرینی است. در جشنواره‌هایی که در معاونت فرهنگی و دانشجویی با موضوع‌های مرتبط با نوآوری و کارآفرینی برگزار می‌شوند مثل جشنواره ایده‌های نو حوزه سلامت و جشنواره عصر کرونایی بخش ویژه‌ای تعریف و به اسم این دو عزیز جوایزی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

لاری در پایان اضافه کرد: هدف این است که جوانان ما در مسیر نوآوری و کارآفرینی گام بردارند و به ایده‌های نو آنان بهاء داده شود و از طرف دیگر نیز به نوعی الگوسازی از دو عزیزی صورت گیرد که گام‌های خوبی در این زمینه برداشته‌اند؛ دو عزیزی که ابعاد ایمان، اخلاق و تعهد را در کنار کار علمی داشته‌اند و این باعث می‌شود که هم الگوسازی درستی صورت گیرد و هم یاد آن دو عزیز زنده بماند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت بنیاد نیکوکاری فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت محمدحسین و زینب اسدی لاری نوآوری و کارآفرینی کارآفرینی اجتماعی معاونت فرهنگی بنیاد نیکوکاری تفاهم نامه علوم پزشکی دو عزیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز و در حاشیه رویداد روز جهانی مالکیت فکری، توافق‌نامه‌ای میان معاونت فناوری وزارت علوم و مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با موضوع گسترش همکاری و مشارکت طرفین با هدف ترویج، فرهنگسازی، برنامه ریزی و مدیریت توسعه فناوری و کمک به بهره برداری از دارایی های فکری ایجاد شده در وزارت علوم به امضا رسید.

این توافق نامه با توجه به اهمیت نشانه‌های جغرافیایی و طرح‌های صنعتی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و با عنایت به ظرفیت‌های موجود در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نمایندگی دکتر سجاد محمد علی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به نمایندگی دکتر شقایق حق جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری منعقد شد.

تهیه اسناد سیاستی و فرایندهای اجرایی مدیریت دارایی های فکری در وزارت علوم و مجموعه های تابعه، توسعه و ترویج و ظرفیت‌سازی سرمایه‌های انسانی مدیریت زنجیره ارزش توسعه و مدیریت فناوری با تأکید بر مدیریت دارایی‌های فکری از مسیر آموزش و تامین محتوای مکتوب و چندرسانه‌ای،تدوین استراتژی مالکیت فکری برای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک ها، تسهیل در خصوص بسترسازی برای بهره برداری از دارایی های فکری، راه اندازی نشریه تخصصی مالکیت فکری، پیگیری راه اندازی مقاطع تحصیلات تکمیلی مالکیت فکری در حیطه های تخصصی مدیریت، اقتصاد و فناوری های نوین مالکیت فکری از زمینه های همکاری این دو نهاد به شمار می رود.

در این توافقنامه وزارت علوم متعهد به راه اندازی واحد مالکیت فکری در دانشگاه، پژوهشگاه ها و پارک ها و پیاده سازی و راهبری سامانه نان در حوزه مالکیت فکری و ایجاد ارتباطات بین سامانه با هماهنگی مرکز توسعه فناوری های راهبردی شده است. همچنین همکاری فنی در سیاستگذاری و تدوین استراتژی مالکیت فکری برای دانشگاه ها و پژوهشگاه، همکاری در جهت طراحی و پیاده سازی فرایند ساز و کار ارزش گذاری دارایی های فکری از تعهدات معاونت علمی به شمار می رود.

کد خبر 6090889 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری زنجان با سوریه
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد