Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عبدالحمید حمزه پور روز سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد: شرایط کرونایی، گرمای شدید همراه با رطوبت و شرجی سبب افزایش مصرف آب در استان بوشهر شده که لازم است مشترکان در مدیریت مصرف آب با شرکت آب و فاضلاب همانند گذشته همکاری کنند.

وی از کاهش ذخایر منابع آب آشامیدنی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۸۵ درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر به بارش باران و نزولات جوی وابسته است کاهش بارش باران سبب افت ذخایر منابع آبی، ادامه خشکسالی و کاهش آب سدها شده است که برای جبران این مشکل باید صرفه‌جویی آب در دستور کار همه مردم قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: از مشترکان تقاضا می‌شود در این شرایط خاص، آب را بیهوده هدر ندهند و از مصارف غیرضروری از جمله شست وشو جلوی در منازل و مغازه ها، خودرو و آبیاری باغ ها و باغچه‌ها با آب شرب خودداری کنند و با استفاده از شیرآلات کاهنده در مصرف آب صرفه جویی کنند.

حمزه‌پور با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف و صرفه جویی به معنای عدم استفاده از آب نیست، بیان کرد: از همه مشترکان آب تقاضا می‌شود تنها با ۱۵ تا ۲۰ درصد صرفه جویی در مصرف آب، این شرکت را در گذر از تنش آبی یاری کنند.

وی با بیان اینکه آب شرب سالم و بهداشتی در استان بوشهر به سختی و هزینه بسیار بالا بدست می‌آید و در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد گفت: انتظار می‌رود مردم در شهرها و روستاهای استان بوشهر آب را بیهوده هدر ندهند و از آن به عنوان کالای با ارزش که جایگزینی ندارد، استفاده کنند.

برچسب‌ها معاونت آب و آبفا وزارت نیرو بوشهر کم آبی صرفه جویی در مصرف آب خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر کم آبی بوشهر کم آبی صرفه جویی در مصرف آب خشکسالی استان بوشهر مصرف آب صرفه جویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند

به گزارش خبرنگار مهر، سمیه رسولی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نوجوانان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با شرکت در ویژه برنامه «از آبی ها فراتر» ضمن پاکسازی ساحل، حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهرافزود: از جمله قسمت های این برنامه می توان به آشنایی نوجوانان با دلیل نامگذاری و اهمیت روز ملی خلیج فارس، تشکیل زنجیره انسانی، پاکسازی ساحل خلیج فارس، بازی و سرگرمی، اجرای موسیقی زنده محلی توسط نوجوانان، مسابقه و… اشاره کرد

وی گفت: خلیج فارس به عنوان یکی از مرزهای آبی ایران دارای ارزش سیاسی و فرهنگی بسیاری است.

وی ادامه داد: ما خلیج فارس را بخشی از هویت ایرانی خویش میدانیم و بخاطر همین بر آنیم تا این برگ زرین هویتی را به نسل جدید معرفی کنیم، برنامه امروز هم در همین راستا بود که سعی شد ضمن شادابی در طراحی برنامه محتوا نیز به خوبی رعایت شود.

وی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برنامه های متنوعی را به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس ترتیب داده است که در مراکز مختلف کانون در سراسر استان پیش بینی و اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر یادآور شد: برنامه «از آبی ها فراتر» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر و با همکاری اداره کل حفاظت از محیط زیست و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر به مناسبت روز ملی خلیج فارس با حضور نوجوانان بوشهری برگزار شد.

کد خبر 6092609

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»