Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:28:50 GMT

ترویج مطالعه مفید یکی از اهداف جشنواره رضوی است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۹۳۲۵

ترویج مطالعه مفید یکی از اهداف جشنواره رضوی است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس حسین زاده در نخستین جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی خوزستان اظهار کرد: امروز جلسه نخست بود که با حضور بخش اول ادارات تابعه شهرستانی برگزار شد و بخش دوم شهرستان‌ها فردا برگزار می‌شود که دستور کار این جلسه یازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی است.

وی با بیان اینکه جشنواره رضوی یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی کتابخانه‌های عمومی کشور است که با مدیریت این نهاد برگزار می‌شود، افزود: ترویج مطالعه مفید یکی از اهداف جشنواره رضوی است و وظیفه ما تسهیل گری و فراهم کردن زمینه برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به اینکه با جشنواره رضوی می‌توان شکل دورکاری را برای بقیه تنظیم کرد، عنوان کرد: جشنواره رضوی خوراک خوبی برای دورکاری کتابخانه‌های عمومی خوزستان و فرصتی برای برنامه‌ریزی برای کتابداران است.

حسین زاده با اشاره به اینکه این جشنواره از ۲۲ خردادماه تا یکم آبان ماه سال جاری در سراسر کشور و به صورت بر خط و مجازی در سامانهwww.samadpl.ir برگزار می‌شود، خبر داد: برندگان جشنواره در هفته کتاب معرفی می‌شوند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه ۶ کتاب به صورت الکترونیکی به عنوان منبع استفاده شده که در سایت جشنواره به صورت پی دی آف موجود است، اظهار کرد: کمیته شهرستان‌ها با مدیران کتابخانه‌ها و جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی با محوریت فرماندار و با دستور کار برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و با هم‌افزایی و هماهنگی و همکاری تشکیل می‌شود.

کد خبر 5256508

منبع: مهر

کلیدواژه: کتابخانه های خوزستان جشنواره رضوی کتاب و کتابخوانی ویروس کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه واکسن کرونا گرگان شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل اراک سیستان و بلوچستان حجاب و عفاف ایلام عکس استانها کتابخانه های عمومی خوزستان جشنواره رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۹۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشنامه «دارشکنه» از جمله آثار حاضر در هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی است که به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن لایق شهر شیراز روی صحنه خواهد رفت.

شاه‌مردی درباره موضوع نمایش «دارشکنه» توضیح داد: این نمایش در واقع بازخوانی و قرائتی از برخی اتفاقات است که در دهه ۶۰ توسط منافقان رقم خورد. گروهی از زنان منافق در صدد بمب‌گذاری در مجلس روضه امام رضا (ع) هستند که برای خودشان تحولات روحی و معنوی رقم می‌خورد.

وی معتقد است «دارشکنه» سعی بر این دارد که به مخاطب متذکر شود تجلی صفات خوب و حسنه در آدمی نیاز به تکرار و تمرین و مراقبت دارد که الگوی کامل همه این صفات اهل‌بیت (ع) هستند.

نویسنده و کارگردان «دارشکنه» با بیان اینکه همیشه نمایش و نمایشنامه‌نویسی به عنوان موضوع فنی و تکنیکی برایش مطرح بوده است، یادآور شد: زمانی که دغدغه یا موضوعی برایم اولویت پیدا کرده یا ذهنم را به خود مشغول کند، تمام تلاشم بر پیاده‌سازی آن معطوف می‌شود و تمام اصول و قواعد تکنیکی را برای اجرای آن به کار می‌بندم. عموم این دغدغه‌ها مربوط به حوزه مقاومت و نمایش‌های دینی و آیینی است.

شاه‌مردی با اشاره به سابقه حضورش در دوره‌های قبلی جشنواره رضوی، تاکید کرد: وجود یک جشنواره فنی و تکنیکی مثل تئاتر رضوی باعث شده که موضوعات دینی و سیره رضوی از حوزه مسایل کلیشه‌ای چون زیارت و صرف شفا گرفتن خارج و به موضوعات و ایده‌های مختلف بیش از پیش پرداخته شود. در واقع جشنواره رضوی فرصتی را برای هنرمندان عرصه تئاتر فراهم کرده است تا برای خلق آثار هنری شاخص و منحصر به‌فرد در این حوزه به رقابت بپردازند.

این کارگردان تئاتر تصریح کرد: برای تولید آثار فاخر در حوزه رضوی علاوه بر پرهیز از کلیشه باید سیره و زندگی سراسر درس این امام همام را مورد توجه و مداقه قرار داد.

وی در پایان اظهار کرد: اینکه امسال هر گروه در شهر خود چند شب به اجرای عموم بپردازد اتفاق بسیار مبارک و خوبی است که امیدوارم این روند در حمایت از گروه‌ها مستمر باشد و سبب شود که بیش از پیش از زبان تئاتر به عنوان ابزاری هدفمند برای ترویج سیره رضوی و مباحث فرهنگ دینی بهره گرفته شود.

کد خبر 6093289 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • دبیرکل کتابخانه‌ها:عدد دقیقی از سرانه مطالعه در کشور نداریم!
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب