Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-28@08:35:28 GMT

تشکر سخنگوی قوه قضائیه از رهبر معظم انقلاب

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۹۳۶۵

‍‍‍‍‍‍

سخنگوی قوه قضاییه گفت: از رهبر انقلاب کمال تشکر را دارم که بر خانواده قوه قضاییه منت نهادند و بار دیگر مطابق خواست اعضای این خانواده یکی از بهترین پیشکسوتان این خانواده را برای ریاست انتخاب کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای اسماعیلی در ابتدای نشست خبری خود با اصحاب رسانه افزود: برای ریاست قوه قضاییه در دوره مسئولیت ایشان که در امتداد دوره قبل و از سوی ایشان به عنوان دوره تحول و تعالی نامگذاری شده است، آرزوی توفیق دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بدنه قوه قضاییه برای انجام ماموریت‌ها در دوره جدید تمام توان خود را به کار خواهند گرفت.

اسماعیلی افزود: بدنه قوه قضاییه از این انتخاب خرسند بوده و برای انجام ماموریت‌های قوه قضاییه در دوره جدید و نیل به اهداف و برنامه‌های مندرج تمام توان خود را به کار خواهند گرفت تا این دوره یکی از دوره‌های موفق قوه قضاییه باشد.

وی گفت: از ریاست قبلی قوه قضاییه، که یک دوره کوتاه مدت، اما توام با افتخار را بنا نهادند، کمال تشکر را دارم.

افزود: بسیار خرسندم رییس قوه قضاییه علاوه بر مسولیت‌ها مورد اعتماد مردم قرار گرفته و بعنوان رئیس جمهور منتخب مردم برگزیده شدند، برای ایشان در مسولیت آینده آرزوی توفیق دارم.

وی گفت: با این دو انتخاب ان شاء الله در دولت آینده شاهد تعامل و همکاری حداکثری فیمابین قوه قضاییه و دولت، بلکه قوای سه گانه خواهیم بود.

وی ادامه داد: این تعامل ان شالله آثار و برکات مثبتی را برای مردم و جامعه ما به همراه خواهد داشت.

اجرای سند تحول، هدف اصلی در دوره جدید قوه قضائیه است
سخنگوی قوه قضاییه گفت: اجرای سند تحول و شنیدن انتقادات، پیشنهادات و ایده‌های جدید، مدنظر مسولان قوه قضاییه در دوره جدید است.

آقای غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری افزود: دوره حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به عنوان دوره تحول و تعالی نامگذاری شده است و همان سند تحول مبنای کار خواهد بود. br/ وی گفت: قرار ما در قوه قضاییه در دوره جدید استمرار اجرای سند تحول و البته توسعه و تسریع در اجرای مفاد این سند است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در این قوه از هفته قبل، خدمت رسانی به مردم در حوزه احقاق حق و اجرای عدالت ماموریت اصلی ماست، برای انجام این ماموریت در همه ادوار و بویژه در دوره جدید تاکید شده است که باید گوشی شنوا توام با حلم و بردباری در همه ارکان و اجزای قوه قضاییه وجود داشته باشد.

وی گفت: شنیدن گلایه ها، انتقادات، انتظارات، پیشنهادات و ایده‌های جدید از زبان آحاد مردم بویژه نخبگان مدنظر مسولان قوه قضاییه در دوره جدید است.

اسماعیلی افزود: تماس‌هایی که در آغاز دوره و آغاز مسئولیت جناب آقای محسنی اژه‌ای با افراد و اشخاص بویژه اساتید دانشگاه و اصحاب فرهنگ ورسانه انجام شد در این مسیر تعریف می‌شود.
مبارزه با فساد اقتصادی در این دوره هم در اولویت است
سخنگوی قوه قضائیه گفت: مبارزه با مفاسد به طور عام و مفاسد اقتصادی به طور خاص در دوره جدید نیز جزو اولویت‌های دستگاه قضاییه است و خواهد بود و بیش از گذشته با فساد برخورد خواهد شد.

آقای غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری افزود: در دوره جدید نیز برخورد قوه قضاییه با انواع فساد مورد اهتمام است و رئیس جدید قوه قضاییه جزو پیشگامان مبارزه با فساد بوده است و در دوره مسئولیت حجت الاسلام و المسلمین آقای رئیسی و همچنین دوره آقای آملی لاریجانی ایشان به عنوان معاون اول بر پیگیری و رسیدگی به جرائم اقتصادی نظارت عالیه داشت.

وی گفت: پیگیری‌های آقای اژه‌ای در این خصوص راهگشاه بود و اکنون نیز اهتمام جدی برای مبارزه با مفاسد از جمله مفاسد اقتصادی وجود دارد.

اسماعیلی افزود: البته برای تامین نیازمندی‌های قوه قضاییه باید مجلس هم کمک کند تا ما هم بتوانیم امر مبارزه با مفاسد را ادامه دهیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
تشکیل ۶ پرونده تخلفات در کنکور
سخنگوی دستگاه قضا از تشکیل ۶ پرونده درباره تخلفات کنکور سراسری خبر داد.

آقای غلامحسین اسماعیلی در چهل و ششمین نشست خبری با اصحاب رسانه درباره برخی گزارش‌های تخلفات در کنکور سراسری افزود: در برگزاری کنکور اخیر گزارش‌هایی مبنی بر تخلف در حوزه افشای سوالات و انتشار برخی کلیدواژه‌ها به ما ارسال شد که در همین زمینه ۶ پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شد.

وی گفت: در بخشی از این پرونده‌ها ۷ نفر به عنوان متهم شناسایی و دستگیر شدند و در برخی پرونده‌های دیگر یک یا دو نفر شناسایی و دستگیر شدند البته برخی نیز تحت تعقیب قرار دارند.

آقای اسماعیلی تاکید کرد: این پرونده‌ها در حال پیگیری است که پس از تکمیل تحقیقات جزییات آن اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره رویکرد رئیس جدید دستگاه قضا در مواجهه با برخی محکومان امنیتی از اصحاب فرهنگ و رسانه گفت: در اجرای قانون تفاوتی بین محکومان نیست و چنانچه شامل استفاده از عفو‌های مختلف شوند در چارچوب قانون اعمال می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: رویکرد رئیس جدید دستگاه قضا برای اعمال ارفاقات قانونی در چارچوب ضوابط و مقررات است یعنی هر آنچه براساس قانون شامل محکومان امنیتی می‌شود شامل محکومان اصحاب فرهنگ و رسانه خواهد شد.

آقای اسماعیلی ادامه داد: در صورت اظهار ندامت و پشیمانی و همین طور جبران اشتباهات گذشته قطعا تغییراتی در محکومیت این افراد ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: در روز‌های اخیر آقای اژه‌ای دستور داد لیستی از محکومان امنیتی با جزییات نوع جرم، میزان مجازات و نحوه رفتار و وضعیت فعلی آن‌ها تهیه و در اختیار ایشان قرار بگیرد.

آقای اسماعیلی گفت: پس از بررسی هر کدام از محکومان امنیتی که شاید بین آن‌ها محکومانی در حوزه رسانه و فرهنگ هم باشند و شایسته استفاده از ارفاقات قانونی تشخیص داده شوند درباره آن‌ها اعمال خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تغییرات احتمالی در سیاست‌های قوه در دوره جدید به چه ترتیب خواهد بود؟ افزود: سیاست اصلی ما اجرای سند تحول قوه قضاییه است چراکه این سند با پیش فرض‌های علمی تهیه و تدوین شده و برنامه‌های دوره جدید هم روز گذشته با ۱۰ نفر از سوی رئیس قوه قضاییه اعلام شد.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: در محور‌های اعلامی رئیس قوه قضاییه برخی حکایت از رویکرد مدیریت جدید در قوه قضاییه دارند و برخی نیز حاکی از انطباق با سند تحول قضایی است.

آقای اسماعیلی تصریح کرد: قوه قضاییه همیشه از ثبات مدیریتی برخوردار بوده است، اما تغییرات به ضرورت اتفاق می‌افتد مثل اینکه امروز معاون اول قوه قضاییه منصوب شد، اما جایگاه ریاست دیوان عدالت اداری بلاتصدی است بنابراین از برنامه‌های ما در روز‌های آینده جایگزین کردن افراد برای ریاست دیوان عدالت اداری و معاونت حقوقی است که به زودی انجام می‌شود. برچسب ها: سخنگوی قوه قضائیه ، غلامحسین اسماعیلی ، نشست خبری

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سخنگوی قوه قضائیه غلامحسین اسماعیلی نشست خبری قوه قضاییه در دوره جدید غلامحسین اسماعیلی محکومان امنیتی اجرای سند تحول آقای اسماعیلی سخنگوی قوه دستگاه قضا قوه قضائیه نشست خبری اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب شنبه در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان سمنان به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان ضمن بیان اینکه مستند سازی، تهیه فیلم و رمان در خصوص کنگره به صورت ویژه در حال انجام است، ابراز داشت: طی پیگیری‌ها با همکاری رسانه‌ها این امر در دستور کار قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه مستندات، آثار و رمان‌ها حول محور زندگی تمامی شهدای والامقام استان انجام می‌شود، افزود: فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی و سریال تیم آزادی نیز در دستور کار است.

استاندار سمنان از برپایی نمایشگاه مستندات و آثار تولید شده مرتبط قبل از برگزاری کنگره خبر داد و ابراز داشت: این نمایشگاه برای بازدید ارزشمند رهبر معظم رهبری آماده می‌شود.

هاشمی برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان را از اولویت‌های کاری در استان در سال جاری خواند و تصریح کرد: به همین منظور از سفر دوم رئیس جمهور به استان نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برآورد می‌شود این کنگره در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی اثرپذیری خوبی داشته باشد.

کد خبر 6090254

دیگر خبرها

  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر انقلاب به مسئولان