Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@15:22:00 GMT

پایان تعلیق دو ساله قانون انتزاع

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۹۶۳۱

پایان تعلیق دو ساله قانون انتزاع

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در نامه ای به وزیر صمت نوشت: با پایان مهلت تعلیق قانون انتزاع، همکاری لازم جهت واگذاری کامل اختیارات و وظایف حوزه بازرگانی صورت پذیرد.

به گزارش مشرق، مهلت دو ساله انتزاع وظایف و اختیارات حوزه ستاد تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی که بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در سال ۱۳۹۸ از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل گردیده بود امروز ۲۲ تیر  به اتمام می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این باره، سید جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در نامه ای به وزیر صمت خواسته است  مساعدت و همکاری لازم جهت واگذاری کامل اختیارات و وظایف حوزه بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله واگذاری کامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت جهاد کشاورزی صورت پذیرد.

متن نامه به این شرح است:

همانگونه که مستحضرید روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۰/۴/۲۲ مهلت دو ساله انتزاع وظایف و اختیارات حوزه ستاد تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی که بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در سال ۱۳۹۸ از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل گردیده بود به اتمام خواهد رسید و کلیه اختیارات حوزه بازرگانی و تنظیم بازار به موجب قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی مصوب ۱۳۹۱/۱۱/۲۴ مجددا به وزارت جهاد کشاورزی باز خواهد گشت.

لذا مقتضی است پیرو نشست مشترک این کمیسیون که با حضور جنابعالی و وزیر محترم جهاد کشاورزی در محل این کمیسیون برگزار شد مساعدت و همکاری لازم جهت واگذاری کامل اختیارات و وظایف حوزه بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله واگذاری کامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت جهاد کشاورزی صورت پذیرد تا بدین طریق گامی موثر در اجرایی شدن همه جانبه قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی برداشته شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان وزارت جهاد کشاورزی وزارت صمت مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی حوزه بازرگانی واگذاری کامل معدن و تجارت وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۹۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان

نشست خبری علی نصیری معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان با اصحاب رسانه در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، شنبه هشتم اردیبهشت ماه برگزار شد. - اخبار بازار -

علی نصیری معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان با اشاره به اینکه برای اولین بار گواهی انحصاری ساخت داخل ریل توسط این مجتمع عظیم صنعتی از وزارت صمت اخذ شده است،گفت : با افتخار اعلام می کنم کلیه پروژه های ریلی کشور با انواع ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان در حال توسعه و پیشرفت است.

وی افزود : ریل سخت نیز به عنوان یک محصول جدید از سبد محصولات ریلی این شرکت تولید و به متروی شهر مشهد تحویل داده شد و سایر متروهای کلان شهرها نیز برای این محصول جدید ضد سایش در حال مذاکره با شرکت هستند.

ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان

معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان تصریح کرد : کلیه کوریدورهای ریلی کشور با ریل ذوب آهن در حال تجهیز است و این رویکرد توسعه تجارت ایران با سایر کشورها را نوید می دهد.

علی نصیری اظهار داشت : معادن کشور نیز در راستای انتقال مواد اولیه به واحدهای فولادی از جمله سایر متقاضیان ریل ذوب آهن اصفهان به شمار می روند. به عنوان مثال در این خصوص قرارداد گل گهر در مرحله تولید قرار دارد.

وی ادامه داد : در کنار صادرات سبد متنوع محصولات فولادی ذوب آهن اصفهان، برای صادرات محصول استراتژیک ریل نیز بازاریابی در کشورهای همسایه و اروپای شرقی آغاز نمودیم.

در زمینه ریل تقاضایی وجود ندارد که توان تولید نداشته باشیم

وی خاطرنشان کرد : با توجه به تقاضای بسیار زیاد برای خرید ریل از ذوب آهن پیش بینی تولید حدود 70 هزار تنی انواع ریل در سال جاری را در شرکت داریم. در زمینه ریل تقاضایی وجود ندارد که توان تولید نداشته باشیم.

با تمام توان پشتیبان طرح نهضت ملی مسکن هستیم

معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان اظهار داشت : در کنار ریل، انواع تیرآهن های بال پهن در سایزهای متنوع نیز در ذوب آهن اصفهان تولید می شود و ما پشتیبانی کامل برای تامین فولاد طرح نهضت ملی مسکن را اعلام نمودیم.

کمیت و کیفیت زغال داخلی عامل واردات زغالسنگ

وی در ادامه به تامین زغالسنگ مورد نیاز برای تولید انواع محصولات فولادی در ذوب آهن پرداخت و گفت : معادن زغالسنگ داخل به لحاظ کمیت و کیفیت پاسخگوی نیاز ذوب آهن نیستند همچنین مجموعه میدکو نیز دیگر فولادی کوره بلندی کشور است که به زغالسنگ نیاز دارد. ذوب آهن اصفهان به دنبال واردات زغالسنگ نیست اما کمیت و کیفیت زغالسنگ داخلی سبب می شود لاجرم بخشی از نیاز خودمان را برای فراهم نمودن ترکیب تولیدی از مسیر واردات تامین کنیم. با انجمن زغاسنگ کشور در این خصوص مذاکرات خوبی را در حال انجام هستیم.

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • رشد ۷۰ درصدی کشور در تجارت الکترونیک طی سال گذشته
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس