Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:29:10 GMT

جشنواره داستان کوتاه چغارت در بافق برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۰۹۶۹۵

جشنواره داستان کوتاه چغارت در بافق برگزار می شود

مجید جوادیان زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  از فراخوان جشنواره یادشده خبر داد و افزود: با توجه به ایده های خلاق روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق تصمیم به برگزاری جشنواره داستان کوتاه یزد در این شهرستان معدنی استان گرفته شد. 

وی اظهارکرد: بخش ویژه شامل «من و آینده چغارت»، «زندگی معدنکاران و چغارت در عصر کرونا» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بدون اشاره به زمان برگزاری جشنواره با اشاره به کشف و شناسایی استعدادها در زمینه داستان های کوتاه تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند زمینه ساز بروز استعدادهای جدید و همچنین بستری برای حمایت از نویسندگان داستان نویسی در استان یزد باشد.

وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان تا ۲۵ مردادماه فرصت دارند ،آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. 

جوادیان زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه یزد در زمینه خلق آثار ادبی در میان ۳۱ استان کشور سهم قابل توجهی دارد به همین دلیل برگزاری جشنواره های ادبی نیز از جمله ضرورت فرهنگی است که اهمیت زیادی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد با اشاره به ویژگی منحصر به فرد بافق به عنوان تنها شهرستان معدنی استان ادامه داد: این جشنواره با هدف تلفیق صنعت و فرهنگ و استفاده از ظرفیت های معدنی در راستای اشاعه فرهنگ و هنربه صورت استان برگزار می شود، امید است که سال آینده این اقدام در عرصه ملی برگزار شود.

وی تصریح کرد: دبیرخانه جشنواره یادشده در روابط عمومی شرکت سنگ آهن بافق مستقر است و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان امور معرفی شده و خط مشی های مربوطه را انجام می دهد.

معدن سنگ آهن چغارت که در سال۱۳۵۰ مورد بهره بردای قرار گرفت ابتدا قله ای بود به ارتفاع۱۳۰ متر که هم اکنون کارگران آن در عمق ۲۵۶ متری زمین در حال استخراج سنگ آهم هستند.

در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق که معادن سه چاهون و چغارت را مسوولان آن مدیریت می کند، پنج هزار و ۶۴۰ نفر مشغول کار هستند که با احتساب خانواده شاغلان و بازنشستگان حدود ۷۰ درصد از جمعیت شهرستان بافق را تحت پوشش دارد.
شهرستان بافق با ذخیرگاه ۱.۷ میلیارد تن، یک سوم سنگ آهن کشور را ذخیره دارد.

مرکز شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلو متری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد و به بهشت معادن استان یزد مشهور است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت ادبیات داستانی یزد بافق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت ادبیات داستانی یزد وزارت صنعت معدن و تجارت ادبیات داستانی یزد بافق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد فرهنگ و ارشاد سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر کل انتقال خون استان در دیدار با محمد رضا صباغیان، نماینده مردم شهرستان مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، مروست در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انتقال خون یزد به لحاظ خدمت رسانی، فنی و تخصصی و علمی جزو استان‌های برتر کشور است تصریح داشت: یزدی‌ها در زمینه اهدای خون در بین سه استان برتر کشور قرار دارند و در زمینه اهدای خون مستمر جزو برترین‌های کشور هستند.
دکتر سیدمحمدرضا آقائی میبدی از سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان حیاتی در جامعه یاد کرد و گفت: سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد و تنها ارگان تامین کننده خون و فرآورده‌های خون سازمان انتقال خون می‌باشد.
آقائی ضمن تشریح گزارشی از وضعیت اهدای خون در شهرستان‌های مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست گفت: امیدواریم با مساعدت مسئولان به زودی مشکلات و موانع موجود در بحث اهدای خون مرتفع شود.
 محمد رضا صباغیان، نماینده مردم شهرستان مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم، مروست در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر بابت طرز نگرش توسعه اهدای خون در شهرستان‌ها گفت: مطالبه مردم شهرستان جهت اهدای خون یکی از کوچک‌ترین مطالبات آنهاست و این امری است که باید هر چه سریعتر پیگیری و همچنین مشکلات نیز با کمک استان و مسئولان شهرستان مرتفع شود.

دیگر خبرها

  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود