Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ارتباط زنده تصویری گفت: در این مراکز برنامه اختصاصی برای هر فرد با توجه به شرایط اجتماعی و براساس «مدیریت مورد» صورت می‌گیرد و مدت زمان این برنامه یک سال به طول می‌انجامد.

«فاطمه رضوان مدنی» در خصوص فرایند این طرح توضیح داد: در چهار ماه نخست بر اساس برنامه مراکز بهبود میان مدت و مراکز اقامتی افراد وارد فاز سم زدایی می‌شوند و در این مرحله معتادان تحت درمان‌های جسمی، روانی و اجتماعی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بعد از سم زدایی هم فرد بهبود یافته براساس درمان سرپایی و با کمک گروه‌های خودیارNA به مدت هشت ماه به شکل سرپایی تحت نظر طرح مدیریت مورد در جلسات آموزشی شرکت می‌کنند ادامه داد: این افراد هر هفته برای شرکت در ٢ جلسه در مرکز حضور یافته و خدمات روانشناسی و مددکاری دریافت می کنند.

رضوان مدنی با اشاره به اینکه بعد از دوره یکساله افراد بی سرپناه و بی خانواده برای اسکان به مراکز توانمندسازی می‌روند، اظهار داشت: همچنین اگر این افراد پیش از اعتیاد شغل داشتند با کمک مددکار به شغل قبلی خود می‌روند و سایر افراد نیز با مهارت آموزی در مراکز به اشتغال پایدار دست پیدا می‌کنند.

به گفته وی، این مراکز به صورت برنامه یک ساله فعالیت می‌کنند و معتادان بهبود یافته بعد از یکسال هم رها نشده و تحت مراقبت همکاران بهزیستی هستند.

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: مددجویان این مراکز پس از پایان دوره یک ساله درمانی خود در صورتی که بدون شغل باشند، می‌توانند از مشوق‌های بهزیستی با استفاده از وام خوداشتغالی ۵۰۰ میلیون ریالی بهزیستی برای خود، اشتغال ایجاد کنند.

رضوان مدنی اظهار داشت: همچنین وام کارفرمایی (۵۰ میلیون تومان به ازای هر یک از مددجویان مراکز) با بهره چهار درصد به کارفرمایان پرداخت می شود و می‌توانند از بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: با ایجاد این مراکز و درمان تخصصی تر، با توجه به ماده مصرفی فرد معتاد و همکاری خانواده، پزشک، روانشناس، مددکار و مدیر مرکز، درصد موفقیت بهبودی به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان نیز در این آیین با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح یکی دیگر از خدمات نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید در عرصه مبارزه با آسیب اجتماعی اعتیاد هستیم اظهار داشت: مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد با رویکرد علمی برای ترک اعتیاد و با هدف تداوم و استمرار درمان در راستای نگه داری، بازتوانی و درمان معتادان در همدان به بهره برداری رسید.

«مهدی دیناری» با بیان اینکه این مجموعه با مساحت هزار مترمربع و ظرفیت ۵۰ نفر افتتاح شد اظهار داشت: سه میلیارد ریال برای تجهیزات این مرکز از محل منابع سازمان بهزیستی هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۶ نفر شامل روانشناس، مددکار اجتماعی، پزشک، نگهبان و خدماتی در نخستین مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد فعالیت دارند افزود: هزینه نگهداری هر یک از معتادان پذیرش شده در سالجاری این مرکز هر ماه ۲۵ میلیون ریال برآورد شده و سازمان بهزیستی آنرا تقبل می کند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان همدان با بیان اینکه معتادان در مدت حضور شبانه روزی در این مرکز از خدمات روانشناسی و مددکاری برخوردار می شوند، خاطرنشان کرد: در این مدت مهارت های حرفه آموزی در رشته های نجاری، میناکاری، سفال، نقاشی و موسیقی را آموزش می بینند.

برچسب‌ها همدان دولت تدبیر و امید مراکز ترک اعتیاد سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان دولت تدبیر و امید مراکز ترک اعتیاد همدان دولت تدبیر و امید مراکز ترک اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اعتیاد سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل