Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز رئیس دادگستری اشتهارد گفت: پس از دستور رئیس کل دادگستری استان البرز، نشستی با حضور مسئولان قضایی، اجرایی و شهرک‌های صنعتی و نمایندگان صاحبان صنایع اشتهارد برگزار و مصوب شد بر اساس جدول زمانبندی، موانع متوقف کننده فعالیت‌های واحدهای تولیدی شهرستان برطرف شود.

علی بستامی در تشریح دستاوردهای نشست مشترک مسئولان شهرستانی و تولیدکنندگان واحدهای صنعتی اشتهارد، با اشاره به برگزاری این نشست پس از طرح دغدغه‌های تعدادی از صاحبان صنایع این شهرک با رئیس کل دادگستری استان در روزهای گذشته گفت: در راستای تحقق شعار سال «تولید، مانع زدایی و پشتیبانی» و برنامه‌های تحول قضایی دادگستری استان البرز و همچنین دستورات اکید رئیس کل دادگستری استان البرز، مشکلات اساسی شهرک ‌صنعتی که سابقا مورد شناسایی قرار گرفته و چندین جلسه نیز در این خصوص برگزار شده بود مورد پیگیری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بستامی افزود: با توجه به اولویت‌ها و نارضایتی‌هایی که از طرف صنعتگران این حوزه وجود داشت با ورود جدی و خوب دستگاه قضا و اهتمام فرماندار و اعضای شورای تامین و همراهی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز و معاون فنی این شرکت، مصوبات عملی و کاربردی خوبی جهت رفع مشکلات قدیمی صنایع این شهرستان مصوب و عملیاتی شد.

این مقام قضایی با اشاره به پیگیری های دادگستری این شهرستان در خصوص مصوبات نشست که در نتیجه آن اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در برآورد اولیه به این موضوع یافته تشریح کرد:  تصفیه‌خانه شهرک صنعتی اشتهارد دارای نواقصی بود که امکان تکمیل آن توسط شرکت خدماتی به علت بار مالی زیاد میسر نبود ولی آز آنجایی که تصفیه مواد آلاینده خروجی صنایع و جلوگیری از رها شدن آن در محیط زیست و حفظ بهداشت ضرورت داشت و همچنین نیاز مبرم فضای سبز و برخی صنایع به پساب تصفیه خانه، تکمیل این تصفیه خانه به شرکت شهرک‌های صنعتی استان سپرده شد که این شرکت مکلف شد تا شهریور ماه امسال، تصفیه خانه را به صورت کامل تکمیل و به بهره برداری برساند.

وی افزود: با توجه به کمبود شدید آب پیش آمده برای صنایع مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد، شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز متعهد شد چهار دستگاه ژنراتور پرقدرت برای چاه های اصلی طی حداکثر دو هفته آینده خریداری و تجهیز کند؛ یک دستگاه از ژنراتورهای اکنون فراهم شده است که با راه اندازی آن در صورت قطع برنامه ریزی شده برق، آب قطع نشده و جریان آب برای ادامه فعالیت واحدهای تولیدی جریان خواهد داشت.

بستامی دیگر مصوبه این نشست را حل مشکل پوسیدگی لوله‌ها و پمپ آب بیان کرد و گفت: در این راستا مقرر شد که ظرف حداکثر دو هفته تمام چاه های آب و پمپ های مستقر در چاه های شهرک صنعتی، توسط شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز تعمیر، تعویض و اورهال شوند تا ضمن جلوگیری از هدر رفت آب، موجب افزایش دبی آب استحصال شده شود.

وی ادامه داد: همچنین مصوب شد برای تامین آب مورد نیاز شهرک صنعتی اشتهارد، انتقال بخشی از آب «قنات قاضیون» به شهرک از طریق خط لوله به طول ۲.۱کیلومتر انجام شود که لوله مورد نیاز توسط شرکت شهرکهای صنعتی استان در حال  خرید و عملیاتی شدن است.

این مقام قضایی در پایان بیان کرد: با توجه به تکلیف قانونی و تعهد شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز و پیگیریهای مستمر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان البرز نسبت به تسریع در اجرای مصوبات فوق الذکر، انتظار می‌رود که شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز مطابق زمان‌بندی تعیین شده برای مصوبات، نسبت به اجرای مصوبات در زمان تعیینی اقدام کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرک صنعتی اشتهارد شورای تامین دادگستری اشتهارد شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز صنعتی استان البرز شهرک صنعتی اشتهارد دادگستری استان تصفیه خانه شرکت شهرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۰۹۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ

جعفر قادری، عضو هیات رئیسه کمیسیون جهش و رونق تولید در مورد اینکه اقتصاد دانش بنیان مهمترین مسیر تداوم مشارکت مردم در جهش تولید است، گفت: مزیت شرکت های دانش بنیان این است که متکی بر سرمایه فیزیکی نیستند و متکی به سرمایه انسانی هستند و نیروهای صاحب سرمایه و نیروهای  تحصیل کرده و قشرهای متخصص ما هستند و برای اینکه از اینها استفاده کنیم باید آنها را در فعالیت های اقتصادی مشارکت دهیم و از ظرفیت شان بخوبی استفاده کنیم. هرچه وسیع تر باشد مشارکت در رونق و جهش تولید نیز بیشتر می شود.

وی اظهار کرد: اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان چند مزیت دارد یکی اینکه نیاز ما به کشورهای پیشرفته را کم می کند و زوده بازده هستند و نیاز به سرمایه کمتر دارند.

قادری بیان کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان و مشارکت آنها در تولید با عدالت اجتماعی سازگار تر است.  قشرهایی که صاحب دانش فنی هستند در گروه های مختلف جامعه حضور دارند و خود همین رقابتی برای مزیت رقابتی ایجاد می کند و مزیت نسبی دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  این دانش بنیان ها برای ما مزیت رقابتی را زیاد می کنند، زنجیره ارزش را تکمیل می کنند و از جنبه های مختلفی توجه به دانش بنیان ها می تواند گره گشا باشد.

وی در پایان گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان و حضور موثر آن ها در صنعت برای ما مزیت مهم تکنولوژیک و همچنین افزایش رقابت پذیری صنعتی فراهم خواهد کرد. بهترین مسیر برای توسعه زنجیره ارزش صنایع ورود بخش مردمی اقتصاد دانش بنیان و شرکت های توانمند این حوزه در جهت تحقیق و در نهایت توسعه فناوری و تجهیزات در جهت تکمیل زنجیره ارزش است تا شاهد جهش تولید از محل حضور دانش بنیان ها در صنعت باشیم

دیگر خبرها

  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی